Gå til innhold

Oss røykere i mellom! God artikkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, skal forsøke, Sør!

Takk for omtanken;)

Klem fra

:klem:

Ta vare på deg selv! At du gjør det er en største gaven du kan gi ungene dine, og barnebarn!

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

29

• Sør

27

• hidi, the scorpion

18

• Dorthe

10

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

''Forhåpentligvis slutter jeg å røyke, når jeg får mitt første barnebarn, det er motivasjon det''

Det håper jeg også. Altså at du klarer slutte.

Mine barn MISTET sin besteforelder så altfor, altfor tidlig. Den yngste er nå i tenårene og husker ikke sin besteforelder mer..... De eldste _elsket_ h*n og husker h*n godt. Men dessverre døde h*n alfor tidlig fra dem (og sine egne barn).

''Mine barn MISTET sin besteforelder så altfor, altfor tidlig. Den yngste er nå i tenårene og husker ikke sin besteforelder mer..... De eldste _elsket_ h*n og husker h*n godt. Men dessverre døde h*n alfor tidlig fra dem (og sine egne barn).''

Da jeg ble født hadde jeg en bestefar, han røykte, men ble likevel 92 år. Min mormor døde av nyresvikt, min farmor av hjertesvikt, ingen av de røykte, og min farfar døde på sjøen, da båten han jobbet på sank, og de ble aldri funnet.

Så alt kan ikke skyldes på røyking. Røyking, er selvfølgelig høyrisiko, og enda verre må det væreå miste de, som ikke kjente risikoen ved å røyke;(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Gode gener er gode og ha:-) Men det er viktig og ikke være hovmodig heller. Noen tåler røyking, og andre ikke....

Håper det går bedre med deg! Det var så godt og lese at du kan regne med og bli frisk i løpet av forholdsvis kort tid:-)

''Det var så godt og lese at du kan regne med og bli frisk i løpet av forholdsvis kort tid:-)''

Og dagen etter fikk jeg telefon om at røtgenbildene viste at det ikke var grodd helt. Ny røntgen om 8 uker.Det spiller ingen rolle. Jeg kan uansett belaste så mye jeg orker. I dag greide jeg å gå en hel meter uten krykker med bittesmå museskritt. Joda, nå går det fremover ;-)

Skrevet

''Det var så godt og lese at du kan regne med og bli frisk i løpet av forholdsvis kort tid:-)''

Og dagen etter fikk jeg telefon om at røtgenbildene viste at det ikke var grodd helt. Ny røntgen om 8 uker.Det spiller ingen rolle. Jeg kan uansett belaste så mye jeg orker. I dag greide jeg å gå en hel meter uten krykker med bittesmå museskritt. Joda, nå går det fremover ;-)

Dette ble litt av en historie....Jeg synes du er kjempetøff. Ikke bare de fysiske plagene, men all usikkerheten og engstelsen du har følt. Så jo hva datteren din skrev... Men det går jo heldigvis framover, og det er det viktigste av alt!

hidi, the scorpion
Skrevet

:klem:

Ta vare på deg selv! At du gjør det er en største gaven du kan gi ungene dine, og barnebarn!

''At du gjør det er en største gaven du kan gi ungene dine, og barnebarn!''

Det vet jeg! Og jeg er heldig som har tre barn over atten år, og ingen av dem røyker!

Vettskremt av min avhengighet, tenker jeg;(

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Dette ble litt av en historie....Jeg synes du er kjempetøff. Ikke bare de fysiske plagene, men all usikkerheten og engstelsen du har følt. Så jo hva datteren din skrev... Men det går jo heldigvis framover, og det er det viktigste av alt!

Men jeg er over engstelsen nå egentlig. Jeg var mest for å bli varig handicappet, men det er jeg ikke lenger. Jeg var jo livredd for alt mulig annet også. Til og med for trapper. Nå går jeg trapper så lett som ingenting. Lærte meg en spesiell teknikk. Hoppet i starten. Nå går jeg i dem med krykker og den friske foten først, den syke etter.

Datteren min holdt på å le seg ihjel av meg i dag, da jeg øvde uten krykker på stuegulvet i dag. Jeg slo ut med armene uten at jeg var klar over det og hun mente at jeg så ut som en fugl som gjorde meg klar til å fly ;-)

Ikke si det til noen, men jeg har kjørt bil også. Men det kjente jeg selv ikke var lurt. Tror ikke foten er sterk nok hvis jeg kommer i en situasjon hvor jeg må bråbremse og jeg er redd reaksjonsevnen min ikke er rask nok, siden ankelen er så stiv og det er vondt og drive og veksle mellom gass og brems. Tror jeg skal vente litt med det.

Men jeg har funnet ut at jeg må slutte med å lete etter fremgang fra dag til dag. Det er når jeg gjør noe som jeg har gjort før at jeg merker fremgangen. I dag var jeg på et kjøpesenter. Jeg var der noen dager før jul og da var foten så vondt at jeg måtte sette meg ned hele tiden. I dag var jeg langt mer utholdene. Tipper jeg er ganske bra når våren kommer, så får jeg heller bare dr... i skisesongen i år.

Skrevet

At vi i det hele tatt overlever, motbeviser vel noen av teoriene, som skal ta knekken på oss;)

Noen råd er nyttige og informative, mens noen bare er til for skremme livet av oss! Kamsakje det de vil, med tanke på hvor gamle vi blir....:))))

Det er ingen som overlever Hidi, en dag er det både min og din og alle sin tur.

Skrevet

''Et verre helvete en å havne gammel og syk på en institusjon kan jeg ikke tenke meg!''

Det må være enda verre å havne på institusjon ung og syk.

Den alderen har jeg heldigvis kommet over, jeg vil aldri oppleve å komme dit ung og syk.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Den alderen har jeg heldigvis kommet over, jeg vil aldri oppleve å komme dit ung og syk.

Du er fortsatt alt for ung Dorthe:-)

Skrevet

Men jeg er over engstelsen nå egentlig. Jeg var mest for å bli varig handicappet, men det er jeg ikke lenger. Jeg var jo livredd for alt mulig annet også. Til og med for trapper. Nå går jeg trapper så lett som ingenting. Lærte meg en spesiell teknikk. Hoppet i starten. Nå går jeg i dem med krykker og den friske foten først, den syke etter.

Datteren min holdt på å le seg ihjel av meg i dag, da jeg øvde uten krykker på stuegulvet i dag. Jeg slo ut med armene uten at jeg var klar over det og hun mente at jeg så ut som en fugl som gjorde meg klar til å fly ;-)

Ikke si det til noen, men jeg har kjørt bil også. Men det kjente jeg selv ikke var lurt. Tror ikke foten er sterk nok hvis jeg kommer i en situasjon hvor jeg må bråbremse og jeg er redd reaksjonsevnen min ikke er rask nok, siden ankelen er så stiv og det er vondt og drive og veksle mellom gass og brems. Tror jeg skal vente litt med det.

Men jeg har funnet ut at jeg må slutte med å lete etter fremgang fra dag til dag. Det er når jeg gjør noe som jeg har gjort før at jeg merker fremgangen. I dag var jeg på et kjøpesenter. Jeg var der noen dager før jul og da var foten så vondt at jeg måtte sette meg ned hele tiden. I dag var jeg langt mer utholdene. Tipper jeg er ganske bra når våren kommer, så får jeg heller bare dr... i skisesongen i år.

Det er jo tydelig at det går framover med deg:-) Og ingenting er viktigere enn det! Og det er utrolig gledelig lesing at det er akkurat det som skjer:-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er jo tydelig at det går framover med deg:-) Og ingenting er viktigere enn det! Og det er utrolig gledelig lesing at det er akkurat det som skjer:-)

;-)

Skrevet

Du er fortsatt alt for ung Dorthe:-)

Jeg har vært på sykehuset i fem dager og jeg røkte nøyaktig 24 sigaretter de dagene, men de smakte altså veldig, utrolig godt ;)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har vært på sykehuset i fem dager og jeg røkte nøyaktig 24 sigaretter de dagene, men de smakte altså veldig, utrolig godt ;)

Har du vært der i fem dager nå nylig? Hvordan går det med sykdommen din?

hidi, the scorpion
Skrevet

You go girl;)))

Skrevet

Har du vært der i fem dager nå nylig? Hvordan går det med sykdommen din?

Jeg har bare vært på kontroll, det er jeg vel omtrent en gang i året. Fikk ikke så mye ut av det egentlig, men alle prøvene var fine i hvert fall og så var det deilig å slippe å lage mat og komme til dekket bord og det var sosialt og jeg traff gamle kjente :)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har bare vært på kontroll, det er jeg vel omtrent en gang i året. Fikk ikke så mye ut av det egentlig, men alle prøvene var fine i hvert fall og så var det deilig å slippe å lage mat og komme til dekket bord og det var sosialt og jeg traff gamle kjente :)

'' Fikk ikke så mye ut av det egentlig, men alle prøvene var fine i hvert fall og så var det deilig å slippe å lage mat og komme til dekket bord og det var sosialt og jeg traff gamle kjente :)''

Det var jo hyggelig da;-) Jeg måtte trekke litt på smilebåndet nå, for jeg skjønner i grunnen hva du mener:-)

Broren min kjørte meg til sykehuset her om dagen og da dro vi innom kantinen og kjøpte oss vaffel og kaffe, lo han godt da jeg sa at dette var et koselig avbrekk i hverdagen for meg med kafebesøk på sykehuset ;o)

Skrevet

You go girl;)))

Snuste litt da, men bare et par om dagen og da klarer jeg faktisk å holde røyksuget borte. Kan ikke røyke ute i 6 kalde og storm og regn ;)

Skrevet

'' Fikk ikke så mye ut av det egentlig, men alle prøvene var fine i hvert fall og så var det deilig å slippe å lage mat og komme til dekket bord og det var sosialt og jeg traff gamle kjente :)''

Det var jo hyggelig da;-) Jeg måtte trekke litt på smilebåndet nå, for jeg skjønner i grunnen hva du mener:-)

Broren min kjørte meg til sykehuset her om dagen og da dro vi innom kantinen og kjøpte oss vaffel og kaffe, lo han godt da jeg sa at dette var et koselig avbrekk i hverdagen for meg med kafebesøk på sykehuset ;o)

Nå har jeg vært der omtrent hvert år de siste 10 årene og jeg møter jo ofte flere jeg har vært sammen med før og jeg kjenner sykepleierne, nattevakten jobbet faktisk på samme avdeling som jeg var for 42 år siden, jeg kjenner endel av legene og jeg har alltid felles bekjente med folk som er innlagt og får høre hvordan det går med folk. Og så var det trist at et par av de gamle traverne var døde.

Skrevet

Nå har jeg vært der omtrent hvert år de siste 10 årene og jeg møter jo ofte flere jeg har vært sammen med før og jeg kjenner sykepleierne, nattevakten jobbet faktisk på samme avdeling som jeg var for 42 år siden, jeg kjenner endel av legene og jeg har alltid felles bekjente med folk som er innlagt og får høre hvordan det går med folk. Og så var det trist at et par av de gamle traverne var døde.

Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...