Gå til innhold

Psykopatiske tendenser

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha det slettet
Skrevet

Hva mener du en skal skrive i en psykiatrisk journal? Høyde og vekt?

Og hva hvis en er pykisk helt frisk, men kanskje ute av seg en periode og føler det blir helt feil at slikt noe står?

Gjest nygammel
Skrevet

Og hva hvis en er pykisk helt frisk, men kanskje ute av seg en periode og føler det blir helt feil at slikt noe står?

Det er jo ikke noe verre enn en beskrivelse av hvordan du følte på det tidspunktet!

En journal må ikke sees på som en biografi som skal leses av noen i ettertid og dermed gi dem et objektivt riktig inntrykk.

Skrevet

I så fall er vi onde begge to:-)

Thanks cathlin...godt å være i samme båt :o)

Det har vært en slitsom dag, så da er det godt å få avsluttet den på en hyggelig måte!

Skrevet

Det jeg ser for meg som "klassisk" psykopatisk er å være veldig hyggelig å vennlig mot sine nærmeste når andre er til stedet og så terrorisere dem når det ikke er tilskuere.

Er vel ikke det du holder på med?

Det er helt normalt å ha motstridende følelser i forhold til sine nærmeste. Og det er selvfølgelig både hensiktsmessig og hensynsfullt å holde tilbake frustrasjon og ha en vennlig tone når man omgås dem.

Noen ganger er konfrontasjon nødvendig, men du verden hvor utrivelig det ville bli om man ufiltrert skulle lufte all missnøye og irritasjon.

En terapisituasjon er en utmerket setting for å lufte både berettigede og uberettigede anklager mot sine nærmeste. Det gir en åpning for en konstruktiv håndtering av problemene. Samtidig som man ikke sprer rykter om familien på bygda.

mvh

Takk for at du ville svare meg. Det fikk meg til å tenke litt. Det spinner mye for tiden. Skal forsøke å roe meg ned litt.

Skrevet

Etter alt jeg har lest fra deg i flere år her på dol, så er du definitivt ikke en gang i en retning mot psykopati(sk).

Takk skal du ha. Det var oppløftende ord. Hyggelig at du har lagt merke til min eksistens her inne.

Jeg er ikke helt i slaget akkurat nå, men skal forsøke å komme over på et bedre spor.

Alt godt fra,

Skrevet

Du beskriver samvittighetskvaler, det er ikke forenlig med psykopati. Psykopati er manglende empati og impulskontroll.

Takk serenity :o)

Jeg skal forsøke å ta til meg de svarene jeg har fått nå i kveld og ikke spinne mer på dette. Det er slitsomt å kjenne på sin egen ondskap.

Jeg ser mange mener at det ikke er psykopatitendenser og det skal jeg forsøke å slå meg til ro med.

Ha en fin kveld!

Alt godt fra,

Skrevet

Jeg sier mange ufordelaktige ting om en i min familie, men hver gang jeg moeter han er jeg smoerblid - slik du beskriver. Jeg vil tross alt ikke gjoere han vondt.

Tror du jeg er ond?

I forhold til barn tror jeg du naa hopper over hindre foer du kommer til de. I tillegg ser man paa naavaerende situasjon, ikke fortiden, naar man skal vurdere noens omsorgsevne.

Thanks. Jeg må nok kanskje forsøke å ikke foregripe problemstillinger, men jeg tenker mye på dette for tiden. Jeg tenker at jeg må stille opp for barna i familien hvis foreldrene deres dør. Jeg tenker at jeg er den beste til det. Jeg kjenner barna best. Jeg er redd for at foreldrene skal dø. Min sykehistorie slik den kommer frem i journalen kan bli brukt mot meg. Det er jeg redd for. Folk vil trekke den konklusjon at jeg ikke har omsorgsevne.

Nå har jeg imidlertid hatt en lang prat med et menneske som jeg stoler veldig på og som kjenner meg godt. Vedkommende har hjulpet meg med å roe ned et par hakk og vi har besluttet at jeg kan ta "eventuelt-medisin".

Takk for at du ville svare meg så mye.

God natt :o)

Skrevet

Hei!

Det er viktig at slikt står!

Hadde min mor vist hva som står om henne i visse journaler ville hun sovet dårlig.

Jeg vet ikke detaljer for har ikke innsynsrett, men jeg får bekreftelse på forhold som er viktige, har man en "dårlig periode" er det vel bare bra at det journalføres.

Selv er jeg glad for at ingenting i min journal er blitt slettet, jeg har skrevet et tillegg, min versjon, den ligger ved, men uansett er det jo ikke mange som noen gang vil bry seg med å lese dette.

Skrevet

Hei!

Hvis du gjør onde ting og gode ting innenfor en time skjønner jeg at du har det problematisk.

Det høres svært sykt ut, men kanskje kan du få god hjelp siden du i det minste ser dette selv?

Jeg hadde kvaler fordi jeg tenkte onde ting, svært voldelige måter og ordne opp med vanskelige følelser, da jeg sa dette til min psykiater sa hun "det er slik vi alle kan tenke og har tenkt" videre at, så øenge man tenker og ikke gjør, så er det helt ufarlig.

Men at du gjør ting du VER er ondt syns jeg høres forferdelig ut.

Takk for svaret ditt.

Jeg har heldigvis fått en god samtale nå i kveld. Jeg hadde så mange kvaler i dag og jeg var redd.

Nå tror jeg at jeg skal klare å roe litt ned. Jeg har fått noen helt konkrete setninger som jeg skal forsøke å holde fast ved.

Det var imidlertid godt å få snakket om tingene her inn på dol også. Du vet sikkert godt hvor støttende og oppløftende det kan være.

Alt godt til deg fra,

Skrevet

Takk for svaret ditt.

Jeg har heldigvis fått en god samtale nå i kveld. Jeg hadde så mange kvaler i dag og jeg var redd.

Nå tror jeg at jeg skal klare å roe litt ned. Jeg har fått noen helt konkrete setninger som jeg skal forsøke å holde fast ved.

Det var imidlertid godt å få snakket om tingene her inn på dol også. Du vet sikkert godt hvor støttende og oppløftende det kan være.

Alt godt til deg fra,

Hei!

Ja takk, det er hyggelig skrevet av deg..

mange her kjenner deg jo bedre enn meg, så du har nok som noen skrev til meg slett ikke psykopati, men du er kanskje bare lei deg.

Jeg kjenner til psykopater, men ble egentlig forundret over noen ting du skrev som ikke minnet om psykopati som dette, "evne til å se dine feil", men så tenkte jeg "nja kanskje likevel, endelig en psykopat som vedkjenner seg".

Ja jeg vet man kan få hjep her :)

Så til deg fra sympatiske meg :) Alt godt,

glad du fikk noen gode ord du trengte.

Skrevet

Takk for at du ville svare meg. Det fikk meg til å tenke litt. Det spinner mye for tiden. Skal forsøke å roe meg ned litt.

En annen fordel med å ta ut frustrasjonen i kontrollerte de omgivelsene som en terapisitasjon er, er at man minsker faren for at man skal blåse ut i ren frustrasjon når man burde tidd stille.

Stor forskjell på en kontrollert og en ukontrollert utblåsning.

:-)

Ha en fin kveld.

mvh

Gjest nygammel
Skrevet

Hei!

Det er viktig at slikt står!

Hadde min mor vist hva som står om henne i visse journaler ville hun sovet dårlig.

Jeg vet ikke detaljer for har ikke innsynsrett, men jeg får bekreftelse på forhold som er viktige, har man en "dårlig periode" er det vel bare bra at det journalføres.

Selv er jeg glad for at ingenting i min journal er blitt slettet, jeg har skrevet et tillegg, min versjon, den ligger ved, men uansett er det jo ikke mange som noen gang vil bry seg med å lese dette.

Enig.

Selv om man har brettet ut for en lege om skilsmissen og at mannen har vært utro og er redd for at barna skal se dette: Vel, barna er voksne når de da i såfall snoker i journalen, og da er det slikt man takler å få greie på. Det som har skjedd har skjedd, ikke er det kriminelt å snakke om negative følelser man har heller. Det er ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for.

Skrevet

Enig.

Selv om man har brettet ut for en lege om skilsmissen og at mannen har vært utro og er redd for at barna skal se dette: Vel, barna er voksne når de da i såfall snoker i journalen, og da er det slikt man takler å få greie på. Det som har skjedd har skjedd, ikke er det kriminelt å snakke om negative følelser man har heller. Det er ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for.

Hei!

:) enig med deg også :)

Gjest Vil ha det slettet
Skrevet

Enig.

LOL fantasien din løper løpsk :-)

Hvis det var slik du skrev, ville jo vedkommende som ikke skal lese det ha visst om det allerede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...