Gå til innhold

Bøker om psykoselidelser

Anbefalte innlegg

Gjest vil forstå meg selv
Skrevet

For folk som sliter med psykoseproblemer er det lurt å lese om det for å forstå seg selv?

Har lest boken "I morgen var jeg alltid en løve". Kan noen anbefale andre bøker om schizofreni?

Vil ikke tenke på åndelige ting mer.

Skrevet

Englehierarkiet er en ok bok om schizofreni (veldig psykotisk person som beskrives). Selvbiografisk er den.

En fin bok om å bli tvangsinnlagt, dog ikke så mye om psykose, er Gunnar Lunde sin paragraf 3. (skjønnlitterær bok).

Skrevet

jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens :)

Skrevet

Englehierarkiet er en ok bok om schizofreni (veldig psykotisk person som beskrives). Selvbiografisk er den.

En fin bok om å bli tvangsinnlagt, dog ikke så mye om psykose, er Gunnar Lunde sin paragraf 3. (skjønnlitterær bok).

Takk. Da blir det biblioteket i morgen :)

Lei av å være redd.

Skrevet

jeg er også på leting etter bøker som beskriver psykoser. Jeg har også lest "I morgen er jeg alltid en løve", men har ikke funnet noen andre som virker like spennende. Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-), men har fått vite at det er mange som skriver bøker om psykiske lidelser og at markedet nesten er mettet for slik litteratur. Det har ikke jeg sett noe til.... kom igjen, skriv folkens :)

''Jeg begynner å lure på om jeg burde skrive boka selv :-)''

Kan du ikke det?

Vil lese jeg :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk. Da blir det biblioteket i morgen :)

Lei av å være redd.

Si ifra hvis du finner noen bra bøker om psykoser og vrangforestillinger :)

Skrevet

"En dåre fri" av Beate Grimsrud!

Løp og kjøp...!!!

Skrevet

"En dåre fri" av Beate Grimsrud!

Løp og kjøp...!!!

Takk :)

Skrevet

Hei igjen,

Legger ved enda en link.

Som du ser i denne linken også (liste til høyre) finnes det hefter som tar for seg psykoselidelser mer generelt og kognitiv svikt som gjerne følger med tilstanden.

Jeg synes disse heftene er tydelige og det gjør godt å kunne kjenne seg igjen i noe som står sort på hvitt. I alle fall synes jeg det.

http://www.psykopp.no/index.php?cPath=22&osCsid=cab5d5930da5c2dd1babfd2ea246f5c2

Det går ellers an å abonnere på PsykOpp Nytt. Et bra tidsskrift.

Skrevet

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave". Husker ikke forfatteren.

Skrevet

Hei igjen,

Legger ved enda en link.

Som du ser i denne linken også (liste til høyre) finnes det hefter som tar for seg psykoselidelser mer generelt og kognitiv svikt som gjerne følger med tilstanden.

Jeg synes disse heftene er tydelige og det gjør godt å kunne kjenne seg igjen i noe som står sort på hvitt. I alle fall synes jeg det.

http://www.psykopp.no/index.php?cPath=22&osCsid=cab5d5930da5c2dd1babfd2ea246f5c2

Det går ellers an å abonnere på PsykOpp Nytt. Et bra tidsskrift.

Takk. Får bestille hefter senere :)

Fant faktisk bøker på biblioteket i dag, begynt med "psykosens verden" og nikker gjenkjennende til masse. Syns det er godt på en måte. Lånte boken du anbefalte og.

Skrevet

"Jeg lovet deg aldri en rosenhave". Husker ikke forfatteren.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk. Får bestille hefter senere :)

Fant faktisk bøker på biblioteket i dag, begynt med "psykosens verden" og nikker gjenkjennende til masse. Syns det er godt på en måte. Lånte boken du anbefalte og.

Så bra!

Jeg blir glad av å lese dette,

Skrevet

Så bra!

Jeg blir glad av å lese dette,

Vil akseptere diagnosen min, og da er det godt å vite at det er flere som meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...