Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man ønsker å forandre deler av livet sitt; hva kommer først: tanker eller handling? Eller går de to sammen? Jeg stemmer for å gjøre (men det fordrer selvfølgelig at en vet hva en skal gjøre).

Jeg har mye jeg ønsker å forandre på. For meg er det viktig å akseptere meg selv som jeg er. Det er i utgangspunktet ikke noe galt med meg. Himmel, som det skurrer!

Glem deg selv. Konsentrer deg om andre. Er det noe i det?

Gjest Matariki
Skrevet

''Glem deg selv. Konsentrer deg om andre. Er det noe i det?''

Er jo bra fokusskifte iallefall, så slipper en tenke på seg selv. Ellers tror jeg tanker kommer først, men uten handling blir det bare luftslott. Har mange luftslott jeg :)

Skrevet

''Glem deg selv. Konsentrer deg om andre. Er det noe i det?''

Er jo bra fokusskifte iallefall, så slipper en tenke på seg selv. Ellers tror jeg tanker kommer først, men uten handling blir det bare luftslott. Har mange luftslott jeg :)

Jeg er en prinsess i mitt slott. Eller var det en fordømt stygg heks?

Gjest Matariki
Skrevet

Jeg er en prinsess i mitt slott. Eller var det en fordømt stygg heks?

Du er en prinsesse :)

Skrevet

Du er en prinsesse :)

Å nå fikk du meg til å smile. Du er en prinsesse selv!

Hilsen nervevraket

Gjest Matariki
Skrevet

Å nå fikk du meg til å smile. Du er en prinsesse selv!

Hilsen nervevraket

Det er bra :)

Takk.

Skrevet

Hei!

Hvis jeg tenker blir jeg sittende hele dagen.

Men handling har jeg bedre erfaring med, det gir en bedre følelse ved dagens slutt.

Da har man gjort noe og det er som regel bedre enn om jeg bare sitter og grubler.

Når jeg ikke vil, lager jeg middag, jeg er kanskje ikke glad akkurat da, men jeg gjør det og blir glad senere når jeg ser at andre ble glade. Jeg vil helst drive med mitt, men jeg tvinger meg til å følge avtalene/planene.

Skrevet

Hei!

Hvis jeg tenker blir jeg sittende hele dagen.

Men handling har jeg bedre erfaring med, det gir en bedre følelse ved dagens slutt.

Da har man gjort noe og det er som regel bedre enn om jeg bare sitter og grubler.

Når jeg ikke vil, lager jeg middag, jeg er kanskje ikke glad akkurat da, men jeg gjør det og blir glad senere når jeg ser at andre ble glade. Jeg vil helst drive med mitt, men jeg tvinger meg til å følge avtalene/planene.

Tankene kan surre seg helt sammen i seg selv. i hvert fall kan mine det.Dessuten går tankene så avsindig fort! ikke lett å følge med. Da er det greiere å GJØRE.

Skrevet

Tankene kan surre seg helt sammen i seg selv. i hvert fall kan mine det.Dessuten går tankene så avsindig fort! ikke lett å følge med. Da er det greiere å GJØRE.

Hei!

Ja det er bedre å tenke :)

Men mer tilfredstillende ved dagenes ende å tenke på det en gjorde :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den raskeste forandringen får en ved å endre adferd. Det kan gjøres med en gang.

Skrevet

Den raskeste forandringen får en ved å endre adferd. Det kan gjøres med en gang.

Nemlig. Det nytter liksom ikke å trene kroppen med hodet. Eller forandre kostholdet. Og når de to tingene er på plass er mye gjort håper jeg. Jeg har en venninne som også er inne i et forandringsprogram. Hun er veldig just do it! Fint vi har hverandre.

Skrevet

Hei!

Ja det er bedre å tenke :)

Men mer tilfredstillende ved dagenes ende å tenke på det en gjorde :)

Enig med deg Madelenemie. :-)

Gjest flere synspunker
Skrevet

Ikke glemme seg selv, men ta vare på seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...