Gå til innhold

Favorittpålegg?

Anbefalte innlegg

''...det var også veldig godt, men slo tydeligvis ikke an, for det forsvant fra markedet.''

Typisk for fiskepålegg uten tomatsaus.

Stabburet prøvde makrell uten tomat rundt 1980, det het røkmestermakrell og var i samme type boks som de kjente gule, men den var rød.

Jeg var antakelig den eneste som likte den varianten, for den forsvant. Husker jeg kjøpte "restopplaget" fra sånne binger med rot i matbutikkene.

Nå kjøper jeg Sunnmøres peppermakrell nesten hver uke i håp om at den skal overleve. På Hattings "grove norske" smaker det helt fantastisk. Men det er nesten bare Rema som har den.

Veldig enig i at det bør være like mye fiskepålegg som søtt.

Måtte google den - det er denne du mener: http://www.matvareguiden.no/produkt/Sunnm%C3%B8re-Peppermakrell-i-olje

?

Den har jeg ikke smakt! Skal prøves neste gang jeg finner den :-)

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Colette

7

• laban

6

• candyqueen_83

6

Måtte google den - det er denne du mener: http://www.matvareguiden.no/produkt/Sunnm%C3%B8re-Peppermakrell-i-olje

?

Den har jeg ikke smakt! Skal prøves neste gang jeg finner den :-)

Det er den, ja. Rema er forhandler. Ha den i kjøleskapet og hell av den oljen som er flytende når boksen åpnes, og prøv den på Hattings "norske" rundstykker.

Med forbehold om at jeg muligens har sær smak, siden alle mine favoritter tas av markedet.

Det er den, ja. Rema er forhandler. Ha den i kjøleskapet og hell av den oljen som er flytende når boksen åpnes, og prøv den på Hattings "norske" rundstykker.

Med forbehold om at jeg muligens har sær smak, siden alle mine favoritter tas av markedet.

Skal gi en vurdering av din evt sære smak når jeg har prøvd den. Ikke ofte jeg handler på Rema, men skla gjøre det i løpet av uka for å finne denne fisken :-)

Nå fikk jeg sabla lyst på peppermakrell!

Gjest gourmetz

Ja, jeg skjønner jo at man ikke kan fortsette å produsere alt mulig, når det ikke er marked for det, men med tanke på at vi har ørten varianter av tubeost, ditto for saltpølsevarianter, syltetøy, søte-kliss-pålegg-med-el-uten-sjoko, så er det synd at det er så få fiskepålegg :-(

Pleier kjøpe makrell i tomat på tube til ungene, de ELSKER den...

men jeg syns den av og til kan være litt vrien å få ut innholdet av,

vakuum eller hva som gjør det, mener åpningen er for liten.

Driver og presser på og ingenting vil ut,

så plutselig svusj kommer den spruten med makrellpålegg ut og treffer brødboksen...

Tenkte skrive en "klage" til produsenten så de kan bedre tuben...

Kanskje jeg burde prøve denne? Har smakt Stabburets peppermakrell, da, uten å bli fristet til å gjøre det igjen.

Jeg synes makrell i tomat er godt, men skraper bort så mye som mulig av tomatsausen. Den ferdig-hakkede varianten som de har i småbeger i kantiner o.l. er bare ekkel.

Annonse

Pleier kjøpe makrell i tomat på tube til ungene, de ELSKER den...

men jeg syns den av og til kan være litt vrien å få ut innholdet av,

vakuum eller hva som gjør det, mener åpningen er for liten.

Driver og presser på og ingenting vil ut,

så plutselig svusj kommer den spruten med makrellpålegg ut og treffer brødboksen...

Tenkte skrive en "klage" til produsenten så de kan bedre tuben...

Jeg er ikke så glad i den tubevarianten der - det blir for mye tomatsaus - for sammenblandet. Jeg kjøper på boks og skraper av sausen.

''Et relativt nytt laksepålegg, tror det heter "påleggslaks" eller noe sånt. Runde skiver, finnes i naturell og med krydder. Jeg foretrekker naturell. ''

Dette har jeg oppdaget nylig. Har ikke smakt naturell, men den som heter laksepastrami. Fra Fiskemannen. Overraskende godt!

Husker det for noen år siden fantes en påleggstube med noe tunfiskgreier - det var også veldig godt, men slo tydeligvis ikke an, for det forsvant fra markedet.

Svenskene har (minst) to typer tunfiskpålegg på tube. Begge likes av alle er i huset, vi har et lager i kjøleskapet vi vedlikeholder hver Harrytur...

''Et relativt nytt laksepålegg, tror det heter "påleggslaks" eller noe sånt. Runde skiver, finnes i naturell og med krydder. Jeg foretrekker naturell. ''

Dette har jeg oppdaget nylig. Har ikke smakt naturell, men den som heter laksepastrami. Fra Fiskemannen. Overraskende godt!

Husker det for noen år siden fantes en påleggstube med noe tunfiskgreier - det var også veldig godt, men slo tydeligvis ikke an, for det forsvant fra markedet.

https://butik-hemlangtan-com.loopiasecure.com/varor/abba.pastej.tonfisk.jpg

https://butik-hemlangtan-com.loopiasecure.com/varor/abba.tonfisk.palagg.jpg

Svenskene har (minst) to typer tunfiskpålegg på tube. Begge likes av alle er i huset, vi har et lager i kjøleskapet vi vedlikeholder hver Harrytur...

Oi, det skal jeg prøve å huske!

Vi er ikke ofte på Harry-tur, da, men kanskje jeg bør begynne med det nå :-)

Kanskje jeg burde prøve denne? Har smakt Stabburets peppermakrell, da, uten å bli fristet til å gjøre det igjen.

Jeg synes makrell i tomat er godt, men skraper bort så mye som mulig av tomatsausen. Den ferdig-hakkede varianten som de har i småbeger i kantiner o.l. er bare ekkel.

Stabburet har jo kommet med noen småbokser nå, uten tomatsaus. Men jeg synes Sunnmøres er _mye_ bedre.

Vi har også testet Fiskemannens laksepastrami nå. Den smaker helt fint, og den er mindre klissete enn den andre påleggslaksen (som er veldig nær en veldig tynn skive røkelaks).

Gjest Elextra

Oi, det skal jeg prøve å huske!

Vi er ikke ofte på Harry-tur, da, men kanskje jeg bør begynne med det nå :-)

Har aldri vært på Harry-tur, jeg! Hvs jeg ikke regner med den gangen vi stoppet på Nordby etter venninne-hyttetur til Strömstad for mange år siden. Husker jeg var litt sjokkert over hvordan noen av jentene lasset på handlevognen! Ble trangt hjem, for å si det sånn.

Jeg tenkte jeg kunne huske noen smarte ting, men var typisk nærmest blank i den store butikken... Men fikk supplert mitt finske servise i butikken ved siden av - tul halv pris! :-).

Annonse

Gjest annlovinda

Det må jeg prøve å huske neste gang jeg skal på harrytur.

De tubene vi hadde her en kort stund ble godt likt av flere hjemme hos oss også, så synd de forsvant

Har aldri vært på Harry-tur, jeg! Hvs jeg ikke regner med den gangen vi stoppet på Nordby etter venninne-hyttetur til Strömstad for mange år siden. Husker jeg var litt sjokkert over hvordan noen av jentene lasset på handlevognen! Ble trangt hjem, for å si det sånn.

Jeg tenkte jeg kunne huske noen smarte ting, men var typisk nærmest blank i den store butikken... Men fikk supplert mitt finske servise i butikken ved siden av - tul halv pris! :-).

Inntil høstferien i år hadde jeg ikke vært på Harry-tur, ihvertfall tolket som at man drar ens ærend for å shoppe - tur-retur på samme dag.

Men har stanset på Nordby på vei hjem fra Gøteborg et par ganger. Synes det hadde vært tåpelig å ikke benytte seg av muligheten når den blir kasta på en slik, men jeg har generelt sett ikke noe sansen for å kjøre langt for å handle. Jeg synes SmartClub er i lengste laget ;-)

Men altså høstferien: Sønnen mente at han var den eneste i hele klassa som ikke hadde dratt på harrytur, he he, så en dag i høstferien dro jeg på tur med han og et par venner av han. Det var jo helt ok, men ikke noe jeg prioriterer å bruke fridager på sånn ellers.

Stabburet har jo kommet med noen småbokser nå, uten tomatsaus. Men jeg synes Sunnmøres er _mye_ bedre.

I dag handlet jeg på Rema 1000 - og fant fisken din :-) KJøpte to bokser, så nå skal jeg smake den til frokost i morgen!

Snakk om å bli påvirket av DOL.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...