>EHS Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg er 33 år og har i over 12 år gått via nav på diverse typer trygd. Jeg søkte uføretrygd i 2003, men nav tvang meg til å trekke søknaden i fordel for arbeidsutprøving for å finne ut av restarbeids evnen min.De truet meg med å stoppe alle utbetalinger jeg hadde om jeg ikke trakk søknaden. Jeg hadde ingen valg å måtte trekke den. Jeg sliter med alvolig astma, fibromyalgi og overvekt. Ble også i 2007 plaget med sterke smærter i brystet som jeg pr dags dato sliter med. Ved liten aktivitet strammer det seg i brystet, og smærtene utløses kraftig. Jeg har smærteanfall i 13-14 timer når de kommer og under denne tiden klarer jeg knapt å puste, prate, jeg blir av og til sjelven og kaster opp for at smærtene blir for inntense. Har også fått disse smærtene imens jeg sover. Smertestillende hjelper ikke på smærtene heller. Har prøvd en hel del men ingenting hjelper. Har vært i ct for å finne ut hva dette kunne skyldes da de hadde mistanke på hull på spiserøret, kreft osv. Jeg fikk utelukket alle mistanker og legene antok at dette skyldes min astma og fibromyalgi. Lungelegen min på st.olav mente at dette måtte jeg lære og leve med. Fysiaterapauten og fastlegen min mente også at den naturlige forklaringen på dette var sammenhengen med min astma og fibromyalgi. Jeg går 2 dager i uken til fysiaterapaut men dette hjelper meg ikke stort. Jeg har vært i flere arbeidsutprøvinger men har blitt sykemeldt etter kort tid pga helse problemer. Jeg søkte på nytt uføre pensjon i feb.2009. Jeg fikk avslag og krangler pr,dags dato med nav/trygderetten om dette. Hvorfor blir ikke nav fornøyd med det jeg har gjort i 12 år? Har ikke utprøvinger etter utprøvinger bevist det motsatte???? Hadde jag hatt hekse ville jeg helt klart ha jobbet, tjent mye mere penger enn en vrakpant fra nav, og ikke minst hatt et sosialt nettverk rundt meg. I avslagene mine skriver nav at jeg er ung. Å kan bli frisk. Hvor lenge må man bevise at man ikke blir frisk når varige diagnoser setter meg i disse problemene. Hvorfor får jeg ikke uføretrygd, å kan gå tilbake til jobb om jeg skulle bli frisk? Hvorfor må man slite i år etter år for å bevise for nav at dette ikke går? Jeg har hatt en helse som har blitt værre med årene, å ser ikke ut til å bli bedre. Jeg blir heller ikke yngere med årene. Nav skriver også i avslagene at smærtene mine skyldes barna. Jeg har barn som gjør at jeg sliter med smærter. Hallo....hvet ikke de hva fibromyalgi er??? Det er muskel og ledd smærter og jeg er virkelig ille. Værforandringer tar nesten livet av meg. Både fastlege, fysiaterapaut og lungelegen min mener jeg burde blitt ufør pga arbeidslivet ikke er noe for meg. Men rådgivende lege til nav (innleid til nav og selv er fastlege, og en god venn av min saksbehandler hos nav. ) kan etter å ha lest et par lege erklæringer si at jeg blir kurert når barna mine er voksen. Det skrives også at jeg burde ha takket ja til et opphold på røros rehab.senter. Jeg blir fortsatt ikke frisk av disse oppholdene. Men ingenting blir nevnt at jeg var på lillehammer revmatisme sykehus pga smærtene mine. Hvorfor er fokusen satt på det jeg skulle ha gjort og ikke har gjort. Både legen min og saksbehandler til nav mente at et slikt opphold var ikke hensiktsmessig pga min helsetilstand denne tiden. Pr. i dag er den helsetilstanden uendret. HALLO..... Rart man blir frustrert av systemet. Dessuten er vell det en grov behandlingsfeil at nav bruker en venn av saksbehandleren min som rådgivende lege??? Han er jo innhabil i saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374943-avslag-p%C3%A5-avslag-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ''Dessuten er vell det en grov behandlingsfeil at nav bruker en venn av saksbehandleren min som rådgivende lege??? Han er jo innhabil i saken. '' Hvorfor mener du at han er inhabil? Verken han eller din saksbehandler har jo noen egeninteresse i denne saken, så jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at det her er inhabilitet. Trygdekontorets rådgivende lege er å anse som en kollega av din saksbehandler og det er ikke kritikkverdig om to kollegaer omgås privat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374943-avslag-p%C3%A5-avslag-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd/#findComment-3293537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skulle nesten tru det iallefall Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ''Dessuten er vell det en grov behandlingsfeil at nav bruker en venn av saksbehandleren min som rådgivende lege??? Han er jo innhabil i saken. '' Hvorfor mener du at han er inhabil? Verken han eller din saksbehandler har jo noen egeninteresse i denne saken, så jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at det her er inhabilitet. Trygdekontorets rådgivende lege er å anse som en kollega av din saksbehandler og det er ikke kritikkverdig om to kollegaer omgås privat. Problemet er at disse saksbehandlerne og trygdelegen mest sannsynlig får et personlig honorar av staten for hver pasient de sier nei til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374943-avslag-p%C3%A5-avslag-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd/#findComment-3293550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hei. Jeg orket ikke lese hele innlegget ditt. Men vil bare si at det er ikke diagnosen, men funksjonsnivå som kan gi uføretrygd. Og det safeste er å gjøre alt nav ber om. og legene. selv om det betyr at du blir sengeliggende pga alt det de vil ha deg til å gjøre...du må rett og slett spille på lag. Vi er mange som har måtte gå gjennom slike ting, som har vært rene torturen, for å bli trodd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374943-avslag-p%C3%A5-avslag-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd/#findComment-3293557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inhabil habil Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Gode legeerklæringer/spesialisterklæringer og en god trygdeadvokat er vel det eneste som kan hjelpe deg,- med mindre du skal gjøre det som NAV og rådgivende lege foreslår. Rådgivende lege kan kanskje møte dine behandlere og drøfte saken På mitt lokale NAV-kontor er rådgivende lege på besøk noen ganger pr måned og han kommuniserer med behandlere, pasienter, NAVansatte osv.. Rådgivende lege har urettmessig mye makt,- de møter sjelden pasientene, forholder seg ofte kun til papirene i saken og de har sjelden spesialkompetanse på det feltet der de vurderer saker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374943-avslag-p%C3%A5-avslag-p%C3%A5-uf%C3%B8retrygd/#findComment-3295285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.