Gå til innhold

Det verste pålegget du har smakt?

Anbefalte innlegg

''Men sild er jo kjempegodt, om de er god! ;)

''

Jeg har vokst opp med spekesild til middag. Det klarte seg i massevis! En av fordelene med å være voksen er at man ikke lenger trenger å spise "en liten bit" for å få neste rett ;-)

''En av fordelene med å være voksen er at man ikke lenger trenger å spise "en liten bit" for å få neste rett ;-)''

Amen

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• frosken

7

• candyqueen_83

7

• Lillemus

6

Enig, spekesild til middag er ingen høydare. Den er arkivert i samme barndomsskuff som torskerogn, blodpudding og lever

Først- og sistnevnte er ting jeg også fikk servert som barn, og som jeg aldri kommer til å utsette mine unger for. Blodpudding tror jeg tilhørte akkurat samme kategori for min mor, for det fikk jeg aldri servert hjemme. ;)

Datra liker det også. Jeg begrenser det til sånne små porsjonsbegre, så jeg slipper lukta i kjøleskapet, og så må hun smøre skivene eller knekkebrødene med det sjøl. ;)

Porsjonsbegrene er jo ikke noe gode! Den som er aller best er stabburet sin i den ovale, største boksen (170 g). Den litt mindre, rektangulære på 110 g er en god nr. 2, utover det finnes det knapt nok gode makrell i tomat-typer. Jeg har prøvd det aller meste som er å få over disk her i landsdelen tror jeg.

Annonse

Pålegg jeg _aldri_ kommer til å være villig til å smake på: Silderetter, gammelost, pultost, blåmuggost...

Blant de jeg har smakt på, så kommer sirup og sunda høyt opp på hatlisten. Det samme gjelder sardiner i olje...

''Pålegg jeg _aldri_ kommer til å være villig til å smake på: Silderetter, gammelost, pultost, blåmuggost...''

He he... enig! :-)

Porsjonsbegrene er jo ikke noe gode! Den som er aller best er stabburet sin i den ovale, største boksen (170 g). Den litt mindre, rektangulære på 110 g er en god nr. 2, utover det finnes det knapt nok gode makrell i tomat-typer. Jeg har prøvd det aller meste som er å få over disk her i landsdelen tror jeg.

''Den som er aller best er stabburet sin i den ovale, største boksen (170 g).''

Mulig det, men denne vil ikke jeg ta i med pølseklype engang. ;)

Annonse

Jeg liker ikke lever eller blodmat,men leverpostei er ok.

Som pålegg får jeg vel nevne salami.Synes den er alt for salt ogf fettete.

Synes også Hapå har en merkelig smak.Sunda var godt men alt for søtt!

Peanøttsmør likte jeg best som barn.Banos er også godt.Men jordbæør syltetøy er vel det beste jeg vet og hamburgerrygg.

Værst av all mat for meg står mellom blåskjell,lever og sild.

Som pålegg sier jeg salami.Hvis fenalår er ett pålegg,velger jeg det som det aller beste og kanskje også dyreste?

Pålegg jeg _aldri_ kommer til å være villig til å smake på: Silderetter, gammelost, pultost, blåmuggost...

Blant de jeg har smakt på, så kommer sirup og sunda høyt opp på hatlisten. Det samme gjelder sardiner i olje...

sardiner i olje...

Det skal du jo like.

tzatziki1365380058

Jeg kan heller ikke forstå den trangen til å putte makrellen (som smaker godt i seg selv) i tomatsaus. Vi gjør ikke det med annen fisk?

Tomatsild?Brisling (eller noe sånt) i tomatsaus?

Fiskeform med tomat er veeeeeeldig vanlig.

Så joda, det gjør vi :)

''Da går du glipp av mye. Jeg ELSKER gammalost og pultost. Har gjort det siden jeg var bitte liten :o)''

Det får så være. Jeg har kun luktet og stirret på dem, helt siden jeg var liten ;-)

Bestefaren min forsøkte å premiere de av barnebarna som ville spise gammelost samt et og annet rått egg. Jeg lot meg aldri lure!

Nå kom jeg plutselig på noe: svenskene er gale! De har en bederva illeluktende (så klart!) rett eller påleggsopplegg på hermetisk boks, og blant annet ble brukt som lokkemiddel for å vinne en konkurranse på tv i fjor. Hva heter det?

Gjest tror jeg det heter

Nå kom jeg plutselig på noe: svenskene er gale! De har en bederva illeluktende (så klart!) rett eller påleggsopplegg på hermetisk boks, og blant annet ble brukt som lokkemiddel for å vinne en konkurranse på tv i fjor. Hva heter det?

Surstrømming eller noe sånt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...