Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Jeg har vanlig verktøy :o)' timestamp='1327425086' post='4710775]

Sjekk på samme sted, Biltema :) Bla sånn rørleggerteip eller sånn, kjempefin myk og klistrete, kommer i mange farger.

Supert! Tusen takk :D

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

10

• Katt-ja

6

• Axcia

6

• jubalong70

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det finnes.

Jeg fikk noen småsett i julegave et år. Rosa multiverktøy og et lite sett med bits og diverse andre småtterier. Min datter har kjøpt tenger som er rosa, og av bedre kvalitet enn mitt. :-)

Har sett rosa hammer og sag også. Så tror du kan få det meste. :-)

Av og til er det sannelig ikke lett å si om verden går framover eller bakover gitt ;-) Skal aldri si aldri før jeg har prøvd, men umiddelbart høres det ut som man kan bli distrahert av mindre...

Skrevet

I allefall ikke om han får høre om den er kjøpt på Tilbords ;-) *fordomsfull* Men seriøst: Hva er bruksområdet for den? Tåler den hard snekring ettersom den er innhul? Eller er det meningen at mor bare skal henge opp bilder med den? ;-)

Den er ikke så stor, så det er jo selvsagt litt begrenset bruk. Men det er jo sjelden jeg bruker hammer til så voldsomt store oppgaver, da. Ikke reisverk, liksom :P

Men, jo - den er skikkelig tung - i forhold til størrelsen. Og kjekt med skrutrekker i - om man nå ikke har hele kassen tilgjengelig...

Skrevet

Jeg har litt sånn blanda følelser i forhold til Biltema. Både når det gjelder verktøy og andre ting.

Noe som har blitt kjøpt der, har blitt brukt ei gang og siden havnet rett i søpla. Annet funker til sitt bruk, men brukes jo sjeldent.

Da noen andre hadde ansvar for innkjøp av handverktøyet til operatørene våre, ble det hanslet inn en del på biltema. Billigste type... selv skrujernene har måtte blitt byttet ut. Men... er jo ikke alt fra Tools som varer evig heller. :-)

Mannen i huset holder på å innrede garasjen nå. Det har blitt bygget carport, så nå skal garasjen kun brukes til motorsykler. :-) Og derfor lurer jeg litt på det med verktøy. Alltid kjekt med gode ideer når det nærmer seg bursdag. Eller jul... selv om det er lenge til nå. :-)

Jeg har også blandede følelser når det gjelder Biltema, men kjøper mye der og vet stort sett hva jeg bør kjøpe og ikke.

Verktøy har jeg hatt lite problemer med faktisk, men det spørs jo selvsagt hvordan det brukes.

Skrevet

Den er ikke så stor, så det er jo selvsagt litt begrenset bruk. Men det er jo sjelden jeg bruker hammer til så voldsomt store oppgaver, da. Ikke reisverk, liksom :P

Men, jo - den er skikkelig tung - i forhold til størrelsen. Og kjekt med skrutrekker i - om man nå ikke har hele kassen tilgjengelig...

Skal ikke fordømme den før jeg har sett den altså, men er i utgangspunktet skeptisk. Syns ikke det ser ut som det er noe særlig til grep heller jeg, får man ordentlig grep når det ikke er treverk eller gummi i grepet da? :)

*irriterende-og-skeptisk-kayia* :)

Skrevet

Skal ikke fordømme den før jeg har sett den altså, men er i utgangspunktet skeptisk. Syns ikke det ser ut som det er noe særlig til grep heller jeg, får man ordentlig grep når det ikke er treverk eller gummi i grepet da? :)

*irriterende-og-skeptisk-kayia* :)

Det er ikke en hammer for skikkelig snekring, nei. Den er kjekk som en ekstrasak (som ikke blir stjålet av mannen i huset og etterlatt i garasjen). Kjekk til småtteri og grei med skrujern inni...

Skrevet

Kjøpe hammer på Til bords?! *grøss* Nei, den der hadde jeg ligget langt unna. Kjøp en skikkelig hammer til 2-3 hundrelapper, da har du en god hammer som holder i mange år.

Jeg har både ordentlige hammere - og denne som jeg liker til småtteri pluss at den har skrujern inni. :-)

(jeg er ikke trådstarter)

Skrevet

Kjøp ei rosa ei..... gjerne med rosa verktøy... da burde mannen holde seg borte. :-)

Man kan da ikke ha rosa verktøy.

Skrevet

Det er ikke en hammer for skikkelig snekring, nei. Den er kjekk som en ekstrasak (som ikke blir stjålet av mannen i huset og etterlatt i garasjen). Kjekk til småtteri og grei med skrujern inni...

Den der holder ikke for Aixcia. ;o) Hun må ha ordentlig vare.

Skrevet

''Den der holder ikke for Aixcia. ;o) Hun må ha ordentlig vare.''

Ok, du har oversikten altså... ;-)

(hun svarte meg nå ikke så negativt selv...og ikke har jeg påstått at det skal være eneste hammeren i verktøykassen heller....)

Skrevet

Nå var det ikke akkurat verktøyet det sto på, men måten å oppbevare det på ;-)

Var trivelig å jabb med dæ i dag :-)

Skrevet

Nå var det ikke akkurat verktøyet det sto på, men måten å oppbevare det på ;-)

Var trivelig å jabb med dæ i dag :-)

''Var trivelig å jabb med dæ i dag :-)''

Det e trivelig opp te oss vuttu! :o)

Skrevet

''Var trivelig å jabb med dæ i dag :-)''

Det e trivelig opp te oss vuttu! :o)

Det er jo det :-)))

Skrevet

Skjønner. Og skjønner definitivt at det er greit å vite at du finner den der du sist la den... ;-)

Gjest rosento
Skrevet

Hehe, ok....

Da får du gi lyd i fra deg når de har tatt en diagnose på bilen:-)

Diagnosen: Bedriten vannpumpe hehe. Eller defekt vannpumpe da. Han hørte det med en gang han lukket opp døra og jeg stod parkert med motoren i gang utenfor. Så der sparte jeg 5.000 lapper på feilsøking etter rådebank. Må ut med 5.000 allikevel da de også bytter registerreim, men nå får jeg jo noe for penga, for å si det slik :)

Takk for at du prøvde å hjelpe meg :)

Skrevet

Diagnosen: Bedriten vannpumpe hehe. Eller defekt vannpumpe da. Han hørte det med en gang han lukket opp døra og jeg stod parkert med motoren i gang utenfor. Så der sparte jeg 5.000 lapper på feilsøking etter rådebank. Må ut med 5.000 allikevel da de også bytter registerreim, men nå får jeg jo noe for penga, for å si det slik :)

Takk for at du prøvde å hjelpe meg :)

Ja selvsagt er det vannpumpa, den tenkte jeg ikke på i farten, men det er lett å høre hvor lyden kommer i fra så lenge det er den. De kunne bare ha satt en skrutrekker på forskjellige komponenter og satt skaftet i øre så kan det lett plukkes ut hva som er galt. Jeg bruker den metoden ganske ofte.

Jeg syntes det var veldig rart at det skulle være rådelager på en bil som ikke har gått lenger, det burde heller ikke være kamaksel.

Vannpumpa er med hele tiden så den kan selvsasgt bli slitt. Det er lageret i pumpa som bråker.

Ikke så altfor mye jobb å skifte verken vannpumpa eller registerrema på disse bilene.

Godt det ikke var noe mer ille enn som så, du kommer til å få en helt ny bil lydmessig etter at den blir skiftet:-)

Skrevet

Man kan da ikke ha rosa verktøy.

Hihi... Har ikke kjøpt selv, men har tatt vare på det jeg har fått.

Og er det snakk om å ha ei egen verktøykasse inne i huset, med verktøy som mannen ikke vil bruke, så ville jeg nok vurdert å gå så drastisk til verks.... For det finnes ikke noe mer irriterende enn å ikke finne det verktøyet man har bruk for.... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...