Gå til innhold

Polakker...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg kan ikke helt tro at nordmenn (eller svensker!) ville kommet på tanken å sette hengelås på døren til en kjellerbod i en bygård når det allerede står en annen persons ting der? Og ihvertfall ikke når hovedkrana til gården er der, og dette er informert om med et klistremerke?? Makan... Jaja, det er ingenting der jeg ikke kan unnvære, men om et rør springer lekk, har vi det f**n danse meg gående...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

9

• Psykojenta

4

• Sør

2

• EnolaGay

2

Skrevet

Kan jeg godt tro at nordmenn ville finne på... de sager ned hverandres trær og tømmer søppel i hverandres hager også. Faktisk. Noen denger hverandre til og med!

Men om gården har en vaktmester, så ta det med han/henne. Da blir det vei i vellinga med hensyn til adgang til stoppekrana iaffal. Garantert.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tror vel ikke akkurat at dette er en konsekvens av at vedkommende kommer fra Polen.

Skrevet

Dette er det KUN polakker i hele verden som gjør.

Ingen andre gjør noe slikt. Aldri. Ikke i hele verdenshistorien!

Polakker har nemlig et eget hengelås-gen, som vi andre mangler.

/ironi

Gjest erfaringen tilsier...
Skrevet

Å jo, da, nordmenn kunne også gjort det. Og det er en av grunnene til at jeg aldri mer skal bo i blokk.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

/ironi

Hehe! :)

Skrevet

Kan jeg godt tro at nordmenn ville finne på... de sager ned hverandres trær og tømmer søppel i hverandres hager også. Faktisk. Noen denger hverandre til og med!

Men om gården har en vaktmester, så ta det med han/henne. Da blir det vei i vellinga med hensyn til adgang til stoppekrana iaffal. Garantert.

Dessverre har vi ingen vaktmester, bare en slapp huseier...

Gjest Høstløv
Skrevet

Gå og spør de om du kan få nøkkel, du også.

Skrevet

Gå og spør de om du kan få nøkkel, du også.

Jeg kan dessverre ikke polsk.

Gjest Høstløv
Skrevet

Bruk google translater.

Skrevet

Bruk google translater.

En dårlig ide...

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvilket språk er det på klistrelappen? Sikkert ikke polsk. Så det er ikke sikkert de skjønte at stoppekranen er der. Hvem tilhører boden? Hvis den tilhører deres leilighet, er dt ikke rart de satte på hengelås, selv om noen andre hadde tatt seg til rette der.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Du kan vel forsøke engelsk?

Gjest Hvorfor det, hvorfor?
Skrevet

En dårlig ide...

Høres ut som du har bestemt deg for å ikke ville prøve engang.

Skrevet

''jeg kan ikke helt tro at nordmenn (eller svensker!) ville kommet på tanken å sette hengelås på døren til en kjellerbod i en bygård når det allerede står en annen persons ting der? ''

Det har du selvfølgelig helt rett i. Det er oppstår tross alt aldri nabokonflikter mellom rotnorske hedersfolk. Nabofeider oppstå da polakker og andre kranglefanter kom hit med hengelåsene sine og tok seg til rette. Pføy!

Gjest Hvorfor det, hvorfor?
Skrevet

/ironi

*fnise*

Skrevet

Helt enig, nordmenn eller svensker ville selvfølgelig aldri gjort noe slikt. De ville kastet tingene i boden først så de fikk bedre plass selv.

mvh

Skrevet

Det finnes et sted i Sverige hvor dette er vanlig. I det minste to tilfeller. Har aldri hørt om et polsk sted hvor dette blir praktisert.

Persille1365381127
Skrevet

/ironi

Dette kunne du ha sagt før. Det forklarer mye synes jeg.

Skrevet

Å feste på hengelåser i hytt og gevær er en gammel polsk tradisjon. Jo flere hengelåser i løpet av livet, desto større blir deres lønn i himmelen.

Vanligvis foregår denne tilfeldige opphenginga av hengelåser med en liten seremoni. Hengelåsen festes på mens det danses en kort, men intens mazurka, og deretter flagges det for anledningen, både med det polske flagget og EU-flagget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...