Gå til innhold

Vil pusse opp bad UTEN fliser

Anbefalte innlegg

Kanskje du var ute etter diskusjonen du har fått i gang her. Og da er det jo greit.

Men hvis du ikke var det, kunne det vært ok å spørre på en hyggelig måte om folk visste om pene og rimeligere alternativer til fliser med varmekabler på baderomsgulv. Da ville kanskje mange, også de som selv har fliser, kunne kommet med gode innspill.

Når du begynner med å definere alle med flislagt bad som snobber, så blir det ikke like hyggelig å svare..

''Når du begynner med å definere alle med flislagt bad som snobber, så blir det ikke like hyggelig å svare..''

Ja, ser den..Grunnen til at jeg skrev det på den måten, var at jeg har sett et lignende innlegg tidligere hvor "folk mente det var utenkelig med bad uten fliser" og kunne ikke skjønne at noen ville velge et alternativ.

Så jeg forsøkte vel å komme dem litt i forkjøpet.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

5

• tzatziki1365380058

4

• morsan

3

• Bella Dotte

3

Du kunne ikke bare ha stilt spørsmålet uten å nedvurdere og klassifisere folk med fliser på badet som snobber da?

Ja, du har nok rett.

Det var vel et forsøk på å prøve å unngå at de som svarte skulle "nedvurdere og klassifisere" MEG, fordi jeg synes det er ok uten fliser.

Har fått et klart inntrykk av at fliser og varmekabler på badet er et must for de aller fleste.

Ja, du har nok rett.

Det var vel et forsøk på å prøve å unngå at de som svarte skulle "nedvurdere og klassifisere" MEG, fordi jeg synes det er ok uten fliser.

Har fått et klart inntrykk av at fliser og varmekabler på badet er et must for de aller fleste.

Ja, angrep er det beste forsvar har jeg skjønt. Du får rakke ned på andre, så de ikke rakker ned på deg... Jaja, det var jo å en strategi.

Jeg får følelsen av at trådstarter må overbevise seg selv til å velge noe annet enn fliser pga. økonomi. For min del kan jeg gjerne være snobb fordi jeg ville valgt fliser og varmekabler på gulvet nå hvis jeg skulle pusset opp.

Kanskje vi skulle fått en definisjon av snobb? Vi som er i mellomklassen er begynt å stille krav til bekvemmeligheter som før var forbeholdt overklassen. Da står vi i fare for å bli kalt snobb.

Jeg kjenner noen som snobber nedover og prøver å ligne underklassen selvom de tilhører mellomklassen og har rimelig råd.

Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.

''Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.''

Det er ikke min definisjon av det... Jeg tenker mer en som kjøper dyrt og fint og i tillegg nedvurderer andres (enklere) valg. Som rynker litt på nesen av andre.

tzatziki1365380058

Vi har mosaikkfliser, og jeg fikk i sin tid beskjed om at det var vanskeligst å legge, og derfor ble flest timer (for ordens skyld, dette fikk vi vite før vi valgte, og ikke av håndverkeren som la).

Det kan umulig stemme at mosaikk er vanskeligst å legge. De kommer jo på "nett", og kan bøyes i alle retninger, omtrent. De benytter jo (helst) så små fliser som mulig i dusjgulv osv, fordi det er lettere å få til fall da. Vanskeligere å "brekke på" store fliser, naturligvis.

Spiller uansett ingen trille, vi skal ikke pusse opp bad på maaaaaaange år, heldigvis!

Annonse

Gjest Elextra

Det kan umulig stemme at mosaikk er vanskeligst å legge. De kommer jo på "nett", og kan bøyes i alle retninger, omtrent. De benytter jo (helst) så små fliser som mulig i dusjgulv osv, fordi det er lettere å få til fall da. Vanskeligere å "brekke på" store fliser, naturligvis.

Spiller uansett ingen trille, vi skal ikke pusse opp bad på maaaaaaange år, heldigvis!

Jeg har sett flere eksempler på mosaikkfliser folk har lagt selv, og det er IKKE pent. Vanskelig å få helt plant, rett og slett, så det blir fort seende litt "bulkete" ut.

Vanlige fliser 10 x 10 cm. har til og med jeg lagt en gang, og resultatet ble noenlunde bra.

''Snobb er per min definisjon og prøve å være en annen enn den man egentlig er.''

Det er ikke min definisjon av det... Jeg tenker mer en som kjøper dyrt og fint og i tillegg nedvurderer andres (enklere) valg. Som rynker litt på nesen av andre.

Jeg ser ikke motsetninger her. En som kjøper dyrt og fint (hvem definerer fint) og rynker på nesen av andres valg godtar ikke seg selv.

Det går også an å være snobb uten å kjøpe noe.

tzatziki1365380058

Jeg har sett flere eksempler på mosaikkfliser folk har lagt selv, og det er IKKE pent. Vanskelig å få helt plant, rett og slett, så det blir fort seende litt "bulkete" ut.

Vanlige fliser 10 x 10 cm. har til og med jeg lagt en gang, og resultatet ble noenlunde bra.

Vi har nok veldig forskjellig erfaring. Vi har lagt mosaikkfliser selv, og det BLE pent. Helt ærlig! :) Men det var bare på en vegg over kjøkkenbenken, hade ikke begitt meg ut på å legge på gulv.

10X10 - fliser er jo også små, da. Med store fliser, mener jeg alt over 20X20.

At det veldig fort blir skjevhet på 40X40- fliser, som vi har på badet, sier seg jo selv. 2 mm på en kant, kan fort bli mange mm 40 cm unna. Og fall på 40X40 - fliser klarer man nesten ikke legge. Vi har 10x10 fliser inne i dusjen, nettopp av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...