Gå til innhold

Er du "nattugle"? Du som ikke jobber.

Anbefalte innlegg

Jeg elsker den stille,kalde svarte natten.Kommer meg aldri i seng før kl 3.00 og pleier å stå opp i 11-13 tida.En morgen la jeg meg kl 6.00 eller 6.30.Våknet 12.45 og måtte sove fra ca 15-16 pga underskudd på søvn.(6,45 t) Har også den dumme uvanen at jeg spiser for mye på kvelden slik at jeg blir trøtt og sover fra kl 21-21.30

Når man er for syk til å jobbe er det ikke noe problem.Jeg har nå kranglet med NAV i snart 5 år for å få lov til å jobbe på en attføringsbedrift 50%.De er motvillige,og kan synes bare å prioritere de som er kort eller lang tids sykemeldte for mindre plager.

Har man ført havnet i "systemet" og har en psykdom,er det vanskelig å komme tilbake.Føler meg nesten tvunget til å rømme til ett trygt,varmt sted uten vinter.Kanskje Spania eller Italia? Med litt igjen av arven kan jeg kjøpe noe til 1 mill og bare låne 300 000 nok.En liten Fiat eller Seat får jeg sikkert råd til og kanskje en moped på varme dager?

Man blir ganske filosofisk slike netter når man har sovet sine 8+ timer og har fått i seg dagens mat rasjoner.Man har lest halve "rasjonen" av Karl Ove sin første bok,og undres på hvordan han taklet dette med å ikke kunne si r.Det er nå første nyttårsdag og han er ca 15 år.Blir vel en 2-3 sider i 3 tida?

Liker du natta,eller liker du senga enda bedre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375161-er-du-nattugle-du-som-ikke-jobber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men ikke så bra på natten. Vanskelig å ligge i sengen.

Ja du må ikke ligge i sengen om du ikke får sove.Sett deg i stua og les en bok.Skulle du sovne på sofaen,så legg deg i senga når du våkner.Vi menn over 50 må opp å late vannet om natta alikevel.

Ikke se på grøssere like før du skal legge deg,da har du for mye skummelt å tenke på og du kan få mareritt,om filmen skremte deg.

Pass på å ta ett glass h-melk før du legger deg om du er litt småsulten.Er du ordentlig sulten tar du 1 eller 2 brødskiver. Man må aldri legge seg helt mett,da jobber magen alt for mye og du våkner sulten.

Annonse

Gjest Psyk av alt

Ja du må ikke ligge i sengen om du ikke får sove.Sett deg i stua og les en bok.Skulle du sovne på sofaen,så legg deg i senga når du våkner.Vi menn over 50 må opp å late vannet om natta alikevel.

Ikke se på grøssere like før du skal legge deg,da har du for mye skummelt å tenke på og du kan få mareritt,om filmen skremte deg.

Pass på å ta ett glass h-melk før du legger deg om du er litt småsulten.Er du ordentlig sulten tar du 1 eller 2 brødskiver. Man må aldri legge seg helt mett,da jobber magen alt for mye og du våkner sulten.

Tusen takk for tips!

Å se skumle filmer kan jeg IKKE gjøre nei, da får jeg forferdelige mareritt (enda værre enn ellers) og hele dagen er ødelagt fordi jeg da går med denne følelsen i kroppen/hodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...