Gå til innhold

Facebook slettet gruppe for brystkreftopererte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Askvik, som startet gruppen, ble utestengt fra FB fordi det ble ansett krenkende og støtende å vise frem kvinner som har fjernet ene brystet pga kreft.

Mon om dette ikke er aller mest støtende overfor alle de kvinner som er operert for brystkreft? Man tåler ikke å se dem, men de kan godt vente vinter og vår på nytt bryst.

Askvik, som startet gruppen, ble utestengt fra FB fordi det ble ansett krenkende og støtende å vise frem kvinner som har fjernet ene brystet pga kreft.

Mon om dette ikke er aller mest støtende overfor alle de kvinner som er operert for brystkreft? Man tåler ikke å se dem, men de kan godt vente vinter og vår på nytt bryst.

Jeg synes det er helt forferdelig. Har brystkreft i familien, og de kvinnene som har mistet et bryst har vært så nede at de har snakket om å dø istedet for å måtte gå slik. :0(

Har tror ikke dette har noe med verken brystkreft eller manglende pupp å gjøre. Facebook er amerikansk, og har strenge regler omkring nakenhet. Det var en sak her for litt siden hvor noen fikk sensurert noen amme-bilder fordi de viste pupp eller nakent bryst.

Facebook har strenge regler omkring dette (amerikanerne), og selv om også jeg synes det blir vel hysterisk, er det i det minste greit at de kjører like regler over hele fjøla. At det rammer en så viktig gruppe som akkurat dette, er selvfølgelig veldig synd...

Har tror ikke dette har noe med verken brystkreft eller manglende pupp å gjøre. Facebook er amerikansk, og har strenge regler omkring nakenhet. Det var en sak her for litt siden hvor noen fikk sensurert noen amme-bilder fordi de viste pupp eller nakent bryst.

Facebook har strenge regler omkring dette (amerikanerne), og selv om også jeg synes det blir vel hysterisk, er det i det minste greit at de kjører like regler over hele fjøla. At det rammer en så viktig gruppe som akkurat dette, er selvfølgelig veldig synd...

*jeg tror ikke* skulle det selvfølgelig stått i begynnelsen av innlegget;-)

Annonse

Jeg skjønner på en måte FB litt - hvis de nå engang har noen regler. Og de reglene er jeg egentlig glad for er der - det hadde sikkert vært et litt mer "harry" sted om det ikke var noen retningslinjer...?

Hallo! Fb er full av tvilsomme damebilder med to pupper. Men når det plutselig var bare en pupp ble det brått støtende. Har mer med dobbeltmoral enn med policy å gjøre.

Hallo! Fb er full av tvilsomme damebilder med to pupper. Men når det plutselig var bare en pupp ble det brått støtende. Har mer med dobbeltmoral enn med policy å gjøre.

''Hallo! Fb er full av tvilsomme damebilder med to pupper. ''

Ok, hvis det er sant, så blir det jo rart. Men, åpne grupper med nakenbilder - finnes det?

Jeg har aldri sett noen - men jeg har jo verken lett etter det - eller hatt "venner" som ville vært så interessert heller, tror jeg.

Problemet er at fb flommer over av tvilsomme bilder av nakne pupper som opptrer parvis. Pupper ned frimerkestore bikinier, nakne pupper med hulken imellom osv i det uendelige. Det er først når puppene blir enslige at de blir støtende, selv ikke amerikansk logikk kan forklare det ut fra policyen.

''Hallo! Fb er full av tvilsomme damebilder med to pupper. ''

Ok, hvis det er sant, så blir det jo rart. Men, åpne grupper med nakenbilder - finnes det?

Jeg har aldri sett noen - men jeg har jo verken lett etter det - eller hatt "venner" som ville vært så interessert heller, tror jeg.

Humorbilder med mer og mindre nakne pupper finnes det flust av, i hvert fall.

Humorbilder med mer og mindre nakne pupper finnes det flust av, i hvert fall.

Det blir vel kanskje noe annet om det fronter en gruppe enn om noen legger ut humorbilder...

Men, jeg er ikke ansatt i FB, liksom - jeg bare gidder ikke å hyle i hylekor uten å prøve å forstå argumenter og prøve å være litt objektiv... ;-)

Det blir vel kanskje noe annet om det fronter en gruppe enn om noen legger ut humorbilder...

Men, jeg er ikke ansatt i FB, liksom - jeg bare gidder ikke å hyle i hylekor uten å prøve å forstå argumenter og prøve å være litt objektiv... ;-)

Senest i dag la en fb-venn ut bilde av "muslimsk prostituert" fra en av de teite humorsidene. Det var bilde av ei dame i burka hvor det var klippetvhull sånn at brystene og dotter vistes. Et bilde fra ei offentlig side med flust av tilsvarende bilder. Og det er helt ok. Men medisinske dokumentariske bilder ble altså for sterk kost. Forstå det den som vil og kan.

Annonse

Senest i dag la en fb-venn ut bilde av "muslimsk prostituert" fra en av de teite humorsidene. Det var bilde av ei dame i burka hvor det var klippetvhull sånn at brystene og dotter vistes. Et bilde fra ei offentlig side med flust av tilsvarende bilder. Og det er helt ok. Men medisinske dokumentariske bilder ble altså for sterk kost. Forstå det den som vil og kan.

Da er det nok bare det at jeg har for siviliserte fb-venner :-)

Gjest Mener jeg om denne saken.

Jeg synes det er synd fordi det er viktig å støtte opp om slike grupper. Samtidig ser jeg dilemmaet til fb, de har regler og de bør følges.

Skulle denne gruppen få lov å bestå så måtte de lage nye regler for denne gruppen, og hva da med neste gruppe? Da må de sette individuelle regler for hver gruppe og det må sikkert være både vanskelig og tidskrevende.

Ant. hadde det beste vært for gruppen å ha egen informativ hjemmeside, og så legge de bilder og slikt som ikke bør være på fb der. Så kan de fortsette gruppen på fb og heller linke :)

Jeg synes det er synd fordi det er viktig å støtte opp om slike grupper. Samtidig ser jeg dilemmaet til fb, de har regler og de bør følges.

Skulle denne gruppen få lov å bestå så måtte de lage nye regler for denne gruppen, og hva da med neste gruppe? Da må de sette individuelle regler for hver gruppe og det må sikkert være både vanskelig og tidskrevende.

Ant. hadde det beste vært for gruppen å ha egen informativ hjemmeside, og så legge de bilder og slikt som ikke bør være på fb der. Så kan de fortsette gruppen på fb og heller linke :)

''Jeg synes det er synd fordi det er viktig å støtte opp om slike grupper. Samtidig ser jeg dilemmaet til fb, de har regler og de bør følges.''

Det var da voldsomt hvor alle plutselig har blitt dobbeltmoralens voktere og syns at vi uten en pupp må følge reglene. Til info er siden gransket, de fant ingen regelbrudd, og den er gjenåpnet.

''Skulle denne gruppen få lov å bestå så måtte de lage nye regler for denne gruppen, og hva da med neste gruppe? Da må de sette individuelle regler for hver gruppe og det må sikkert være både vanskelig og tidskrevende.''

Tull og tøv - her tuter du virkelig med ulvene. Det er ikke tilfelle. Eneste grunnen til at gruppen ble stengt var at en håndfull surmagede mannfolk ble støtt av å se vansirede kvinner når de hadde søkt på frodige pupper. Og dermed meldte de gruppen inn. Nå er alt gjenåpnet og ved det gamle.

''Ant. hadde det beste vært for gruppen å ha egen informativ hjemmeside, og så legge de bilder og slikt som ikke bør være på fb der. Så kan de fortsette gruppen på fb og heller linke :)''

Ja, for det å snike inn informasjonen er mye riktigere enn å gjøre ting i all åpenhet, ærlighet og rederlighet? Heldigvis har til og med FB en fornuft som er tilstede når det er behov for den.

En oppfordring til sist: Alle som støtter tanken til de som sier at dette nok er i strid mot FB's regler bør konsekvent velge å varsle fb om bilder av nakne pupper og andre støtende ting når det dukker opp i mange sammenhenger. Så får dere sidene så reine som dere ønsker.

Tull!!

http://www.dagbladet.no/2012/01/25/nyheter/brystkreft/innenriks/facebook/19933572/

Problemet er at fb flommer over av tvilsomme bilder av nakne pupper som opptrer parvis. Pupper ned frimerkestore bikinier, nakne pupper med hulken imellom osv i det uendelige. Det er først når puppene blir enslige at de blir støtende, selv ikke amerikansk logikk kan forklare det ut fra policyen.

Facebook er vel avhengig av at slike bilder blir rapportert, og jeg tenker at disse "vanlige" bildene ikke blir det. At noen rapporterer manglende-puppe-bilder, sier mest om de som gidder å rapportere, men jeg tenker likevel at det er en regel som blir overholdt her.

Jeg gjentar igjen, at jeg synes det er i overkant hysterisk å reagere på det, og ser også at Facebook har beklaget og åpnet siden igjen...

Gjest Mener jeg om denne saken.

Hva er det som er tull? Jeg støtter opp om gruppa men prøver å se hva som kan være grunnen til at de stengte. De har jo regler å følge? At gruppen er åpnet igjen er jo kjempebra, men skjønner ikke den negative holdningen til innlegget mitt. Det går ann å prøve å se en sak fra to sider vet du :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...