Gå til innhold

Smerter øverst i magen

Anbefalte innlegg

Gjest Truddelitrull

Jeg har i det siste oftere og oftere fått smerter øverst i magen. Det er så vondt at jeg ikke klarer å stå, sitte eller gå. Smertestillende som Ibux og Paracet hjelper absolutt ingenting. Det kommer som regel på kvelden, så løsningen har vært å ta et par sovetabletter og sove, for da er det borte når jeg våkner neste dag.

Men hva i alle dager kan det være? Jeg var på ultralyd av galleveiene for et par uker siden for å utelukke gallestensanfall (var på ultralyd ca. 3 uker etter siste runde med smerter). Der fant de ingenting.

Når jeg får disse smertene, som sitter der ribbeina møtes sånn ca., får jeg også litt halsbrann og det svir på en måte i hele overkroppen. Den sviende følelsen brer seg i hele overkroppen og bak mot ryggen.

Tidligere hadde jeg slike "anfall" kanskje annen hver måned, nå er det flere ganger i uka og jeg holder på å bli gæren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375192-smerter-%C3%B8verst-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har tilsvarende smerter litt lenger oppe. Rett bak brystbeinet hos meg. Sviende, stikkende, brennende smerter. Jeg har fått diagnose anulus ruptur i thorax og prolaps nederst nakken (påvist på MR)

Jeg var også på gastroskopi fordi jeg forklarte legen at jeg våknet av forferdelig halsbrann, der fant de ikke noe. Har kommet frem til at smertene kommer fra rupturen i ryggen som påvirker nerver. Jeg er for tiden sykemeldt på grunn av dette og henvist til nevrokirurgisk for vurdering. Jeg går på voltaren, og tar to parlgin forte ved behov. Det demper som regel nok til at jeg får sove.

Syns du bør be om en MR undersøkelse av ryggen.

Du bør gå til lege og be om henvisning til spesialist slik at du får tatt ordentlige prøver. Ikke fordi jeg tror det er noe farlig, men fordi det er viktig å finne årsaken slik at du kanskje kan få behandling for det. Slik skal du jo ikke ha det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...