Gå til innhold

ang, selvslukkende sigaretter

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Sikkert en god ide. De slukkes etter så lang tid, men innen de har slukket, så kan de fremdeles antenne stoffer som er lett antennelig!

Om jeg sovner med en sigarett, og har nylon på meg, så vil jeg fremdeles brenne, fordi sigarettene brenner helt til de slukker, og det kan gå fem minutter...!

Føler meg definitivt ikke trygg, og det bør ingen andre heller!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375196-ang-selvslukkende-sigaretter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gryntgrynt

Hahaha nå måtte jeg le her. Gikk inn og leste om selvslukkende sigaretter og ser at de har vært i butikkhyllene en tid nå. Og jeg har opptil flere ganger i senere tid sittet og lurt på hvorfor i granskauen jeg må fyre opp en sigarett opptil 5 ganger hehe. Trekker inn for sjelden skjønner jeg :) Det gjelder å følge med og det har jeg tydelig ikke gjort. Ellers har ikke dette noe å si. Jeg røyker kun ute og slukker alltid røyken når jeg har fått i meg det som dekker behovet - usj forresten :(

Gjest Elextra

Jeg ville ikke følt meg trygg om jeg delte hus med noen som røyket når de var så trøtte at de risikerte å sovne fra sigaretten, uansett "selvslukkende" sigarett.

Ville vel uansett ikke delt hus med noen som røyket innendørs, og da begrenser jo faren seg.

Annonse

Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne? Ikke rart det er mange branner! Løsningen skulle være enkel, røyk bare ute, stående.

''Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne? Ikke rart det er mange branner! Løsningen skulle være enkel, røyk bare ute, stående.''

Det var i alle fall ganske vanlig tidligere. Min mor hadde svimerker etter sigaretter på mye av sengetøyet og det meste av pledd. I grunnen rart at det gikk bra.

Gjest Hulderen

''Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne? Ikke rart det er mange branner! Løsningen skulle være enkel, røyk bare ute, stående.''

Det var i alle fall ganske vanlig tidligere. Min mor hadde svimerker etter sigaretter på mye av sengetøyet og det meste av pledd. I grunnen rart at det gikk bra.

Sjokkerende! Hun lærte tydligvis ikke av egne feil heller, siden hun fortsatte å røyke på sengen. Om hun ikke tok det så tungt med eget liv, burde hun ha følt ansvar for de hun bodde sammen med.

Jeg har søkt på nettet, og fant ut at røyking er den hendelsen som forårsaker flest branner. Jeg har trodd at det var gjenglemte stearinlys.

hidi, the scorpion

Hahaha nå måtte jeg le her. Gikk inn og leste om selvslukkende sigaretter og ser at de har vært i butikkhyllene en tid nå. Og jeg har opptil flere ganger i senere tid sittet og lurt på hvorfor i granskauen jeg må fyre opp en sigarett opptil 5 ganger hehe. Trekker inn for sjelden skjønner jeg :) Det gjelder å følge med og det har jeg tydelig ikke gjort. Ellers har ikke dette noe å si. Jeg røyker kun ute og slukker alltid røyken når jeg har fått i meg det som dekker behovet - usj forresten :(

Det er vel flest gamle som glemmer sigaretten/røyken, og for dem redder det ikke liv, selv om sigaretten er selvslukkende...! Hva med de eldre som røyker tobakk?

Eldre mennesker benytter seg ofte av lettantennelige stoffer, fordi det er billig:(

Så hva hjelper det dem?

hidi, the scorpion

hidi, da!

Du må dyppe dem i vann først. Da antenner de ikke noe selv om du sovner med dem, og de er langt mindre helseskadelige for deg!

Med vennlig hilsen

Jeg røyker aldri på soverommet! Tenkte mer på eldre mennesker, som ofte bruker lettantennelige stoffer, mens de søvner i sofaen. Ingen selvslukkende sigaretter/tobakk, kan redde dem da:(

hidi, the scorpion

Du har sikkert rett i det du skriver her, men jeg tenker at det nå er røykerens ansvar å passe på seg selv jeg da...

''Du har sikkert rett i det du skriver her, men jeg tenker at det nå er røykerens ansvar å passe på seg selv jeg da...''

Absolutt!

Men hva med de gamle?

hidi, the scorpion

Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne? Ikke rart det er mange branner! Løsningen skulle være enkel, røyk bare ute, stående.

Tenkte ikke på meg selv, men mange eldre som har blitt drept av røyking. Det hjelper ikke med selvslukkende røyk, når det tar fem minutter ca, før den slukkes, da har lettantennlig tøy allrede tatt fyr.

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg ville ikke følt meg trygg om jeg delte hus med noen som røyket når de var så trøtte at de risikerte å sovne fra sigaretten, uansett "selvslukkende" sigarett.

Ville vel uansett ikke delt hus med noen som røyket innendørs, og da begrenser jo faren seg.

''Ville vel uansett ikke delt hus med noen som røyket innendørs, og da begrenser jo faren seg.''

Poenget, som jeg glemte å nevne, er de eldre. Det hjelper ikke dem med selvslukkende sigaretter, når de som oftest sitter med brannfarlig tøy eller røyker tobakk.

hidi, the scorpion

No smoking in bed!

And no sleeping in ashtrays!

:-)

Med vennlig hilsen

''No smoking in bed!

And no sleeping in ashtrays!''

Absolutely not! Røyker aldri på soverommet!

Mitt innlegg, dessverre kom ikke det frem, at jeg tenkte på de eldre!

De er hjemme alene og røyker, enten sigaretter eller tobakk, poenget er at selvslukkende sigaretter, ikke er en trygghet for noen eldre! Et det først kommet en gnist på nattkjolen eller andre lettentennelige klær, så hjelper det ikke at sigaretten slukkes etter fem minutter! Røyker de tobakk, så er alt håp ute, om det skulle ta fyr:(

''Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne?''

Selvsagt er det det. Det hadde jo vært et mirakel om ingen gjorde det.

Gjest Hulderen

''Er det virkelig noen som røyker når de er så trøtte at de risikerer å sovne?''

Selvsagt er det det. Det hadde jo vært et mirakel om ingen gjorde det.

Hvorfor skulle det være et mirakel? Helt ærlig, jeg fatter ikke at folk som er svært trøtte tenner en sigarett, de burde heller ta seg en kopp kaffe å våkne på, eller legge seg.

Hvorfor skulle det være et mirakel? Helt ærlig, jeg fatter ikke at folk som er svært trøtte tenner en sigarett, de burde heller ta seg en kopp kaffe å våkne på, eller legge seg.

''...eller legge seg''

Det har jo vært dødsfall pga. røyking på senga.

Dessuten er det mange eldre som dupper foran TVen med både røyk og kaffe.

Verden er ikke 100% rasjonell. Den mer ungdommelige varianten er jo at huset tar fyr (eller i hvert fall blir kraftig røykskadet) pga. pizzanattmat i ovnen mens pizzastekeren sovner på sofaen.

Det ville ha vært et mirakel hvis _ingen_ røykte på sengen når de var trøtte. Når materialet er stort nok, vil det alltid være en del som er dumme/uforsiktige...

Reg. Nigeria-svindelmail. Man skulle jo tro at alle snart har fått med seg hva som skjer - eller forstår av seg selv at det ikke er særlig sannsynlig at man skal få 10 millioner eller noe sånt - likevel er det stadig folk som lar seg lure...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...