Gå til innhold

Høres referansen troverdig ut?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger snekker

Jeg ba om referanse på en håndtverker. Bare for sikkerhets sksld, de er jo ofte så dyre, og ikke alle er like pålitelige. Denne håndtverkeren ga meg etter noen timers tenketid et tlfnr. å ringe. Damen der starter med å si at: "De må du behandle PENT. De må du behandle virkelig PENT. De er KJEMPEflinke. De gjør alt helt perfekt, de er VELDIG hyggelige og greie." Jeg spurte forsiktig om de gjør jobben på avtalt tid. Hun sier: "De blir ferdige før avtalt tid. Hvis du er skeptisk til dem blir jeg veldig lei meg."

Jeg var ikke så veldig skeptisk på forhånd, men ble faktisk mer skeptisk etterpå jeg. Følte liksom at det nesten måtte være litt "avtalt" med dem akkurat hva hun skulle si. Er det noe som forstår min reaksjon?

Jeg velger dem nok likevel, men. Husk på det at hvis du gir referanser, så kan "skamros" virke mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375206-h%C3%B8res-referansen-troverdig-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på at du skriver skikkelig kontrakt med nøye spesifisering av hva som skal gjøres, hva det skal koste, hvordan dere skal håndtere det hvis det blir avtalt ekstra arbeid underveis, og dagbøter hvis de ikke blir ferdig i tide. Du kan også ringe forbrukerrådet og høre om de har klagesaker på seg, og sjekke firmaets økonomi i brønnøysund-registeret.

Gjest trenger snekker

Det høres ut som om snekkeren har fått moren til å legge inn et godt ord for ham. Det er intet i uttalelsene som går god for kvaliteten av arbeide som er utført.

Jo hun sa også at de snekkerne hadde restaurert hele leiligheten hennes, og også jobbet for faren hennes og for flere av vennene hennes.

Annonse

Det ville skremt meg bort.

Gjør et søk på http://www.proff.no/ for å se om de har orden på økonomien.

Gjør også et søk på personene på proff.no.

Sjekk hjemmesiden deres. Hevder de der eller på andre måter å være medlem eller registert i et eller annet register eller ha f.eks. våtromssertivikat så sjekk at det stemmer.

Har de logoen til fagorganisasjoner el.l. så sjekk at de er medlem og har rett til å bruke logoen.

Nystartet nuf skal du være skeptisk til.

Vurderer du fortsatt å bruke dem, så få for all del flere referanser, minst tre til. Sjekk adressen på referansene og sjekk forbindelser til referansene på proff.no.

mvh

Gjest jernstang

''De er KJEMPEflinke. De gjør alt helt perfekt, de er VELDIG hyggelige og greie." Jeg spurte forsiktig om de gjør jobben på avtalt tid. Hun sier: "De blir ferdige før avtalt tid. Hvis du er skeptisk til dem blir jeg veldig lei meg."''

Hahaha du må ha snakket med moren til snekkeren ;)

Gjest luftslott

Jeg ville ikke brukt dem. Det høres ikke ekte ut i det hele tatt. Få alltid flere referanser, seriøse firmaer har ingen problemer med å gi kontaktinfo til flere. Slik skamros virker mot sin hensikt ja, men jeg ville vært meget skeptisk selv uten skamrosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...