Gå til innhold

Gult er kult, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig avlegs var du :P

Den som aldri er skikkelig trendy blir heller aldri skikkelig avleggs :-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

14

• morsan

11

• Katt-ja

9

• cathlin

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den som aldri er skikkelig trendy blir heller aldri skikkelig avleggs :-)

Godt sagt :P

Skrevet

Det er nesten med tårer i øynene av pur stolthet at jeg står frem og sier at jeg aldri har hatt stue som har vært gul eller rød eller mintgrønn, har aldri hatt tofarget vegg og har aldri hatt pyntebord, verken modt på veggen eler annet sted! :-)

''Det er nesten med tårer i øynene av pur stolthet at jeg står frem og sier at jeg aldri har hatt stue som har vært gul eller rød eller mintgrønn, har aldri hatt tofarget vegg og har aldri hatt pyntebord, verken modt på veggen eler annet sted! :-)''

Hehe, ikke jeg heller :-)

Skrevet

Gult var yndlingsfargen min da jeg var liten, så vennligst ikke mobb den fargen. Når det var ting vi hadde fargekoder på i familien for å holde dem fra hverandre (kluter, plastkopper,...) hadde jeg alltid den gule.

Jeg har en lysegul genser nå, men jeg betrakter den fargen som relativt tidløs. Den er ikke skarp.

De første gardinene vi hadde der vi nå bor, hadde "rotete" mønster i gult, grått, hvitt og litt svart (1989). Jeg synes de var fine, men de ble falmet etter hvert. Jeg liker fremdeles gult og grått (ikke knallfarger) sammen.

Skrevet

Gult var yndlingsfargen min da jeg var liten, så vennligst ikke mobb den fargen. Når det var ting vi hadde fargekoder på i familien for å holde dem fra hverandre (kluter, plastkopper,...) hadde jeg alltid den gule.

Jeg har en lysegul genser nå, men jeg betrakter den fargen som relativt tidløs. Den er ikke skarp.

De første gardinene vi hadde der vi nå bor, hadde "rotete" mønster i gult, grått, hvitt og litt svart (1989). Jeg synes de var fine, men de ble falmet etter hvert. Jeg liker fremdeles gult og grått (ikke knallfarger) sammen.

''Når det var ting vi hadde fargekoder på i familien for å holde dem fra hverandre (kluter, plastkopper,...) hadde jeg alltid den gule. ''

Min var grønn! Knallgrønn. Har fortsatt grønn tannbørste ;-)

Skrevet

''Når det var ting vi hadde fargekoder på i familien for å holde dem fra hverandre (kluter, plastkopper,...) hadde jeg alltid den gule. ''

Da lillevill var rundt to år og begynte å leke med storesøsters koppestell i primærfarger fikk pappaen gult, storesøster rødt, jeg blått og selv tok hun grønt. Alltid. Hver gang. Navnet på fargene lærte hun etterpå, men hun hadde stålkontroll lenge før det.

Hun har i ettertid lært at småjenter skal ha rosa som yndlingsfarge, men lillevill sin grønn varte _lenge_. Vi fulgte en sommer opp med feriehåndklær i samme farger :)

Skrevet

Grønn var min fars farge :-) Moderen hadde blå og lillesøster rød.

Jeg leste om noen som hadde firlinger (bare gutter) som også brukte fargekoder for å holde alt fra hverandre. Gutta forsto fort poenget. Ulempen var at de hadde lett for å plukke med seg / tviholde på f.eks. alle gule plastleker de fant på stranda...

Skrevet

Jeg var også veldig glad i gult som liten; jeg fikk skreket meg til knallgule tresko som 3-åring. O'lykke! Og jeg hadde gul finkåpe, husker jeg.

Det er jo en gladfarge - men neongule (her snakker vi om Vegvesenets reflekser i skarphet) plagg, ser sykt ut ;-)

Fargekoder er kjekt, det bruker vi fortsatt her :-)

Skrevet

Grønn var min fars farge :-) Moderen hadde blå og lillesøster rød.

Jeg leste om noen som hadde firlinger (bare gutter) som også brukte fargekoder for å holde alt fra hverandre. Gutta forsto fort poenget. Ulempen var at de hadde lett for å plukke med seg / tviholde på f.eks. alle gule plastleker de fant på stranda...

''Ulempen var at de hadde lett for å plukke med seg / tviholde på f.eks. alle gule plastleker de fant på stranda...''

Ho ho!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...