Gå til innhold

Liker du å ta bussen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker ikke å ta bussen. Jeg kjører selv.

Nei, usj. Først må man stå og vente på bussen, så er det trangt, illeluktende og man blir buss-syk om turen er av en viss lengde, dårlig luft ombord og sjåfører som kjører som f*** i svingene og bråbremser foran lyskryssene gjør det heller ikke noe bedre.

Egen bil derimot. :o)

Annonse

Ferskenblomst

Tar bussen hver dag, til og fra jobb.

Det er kjempepraktisk, for det første har jeg fem min å gå til bussen på morgenen, og bussen stopper så og si rett utenfor skolen der jeg jobber. Jeg har ca halv time hver vei. Så da sitter jeg og småslumrer begge veier, og har på turen hjem samlet energi til kvelden.

En annen grunn til at jeg kjører buss, er selvølgelig fordi jeg ikke har sertifikat. Hadde jeg hatt det hadde jeg nok muligens kjørt selv, det må innrømmes.....

Liker og liker. Jeg tar bussen hver dag i vinterhalvåret og synes det er helt greit. Det er slettes ikke så ille som bussallergikere ynder å påstå. Mye heller det enn å kjøre bil i sentrum i rushen! Bussen suser frem i kollektivfeltet mens bilene står i kø. Og så er det jo miljøvennelig da. :) Men om jeg hadde hatt en mindre trafikert arbeidsvei (og gratis parkering), så kan det vel hende at jeg hadde brukt bilen...

Om sommeren sykler jeg.

Jeg har tatt bussen omtrent daglig i 13-14 år - da jeg jobbet i sentrum. Helt greit, og en kommer fort inn i vanen.

Nå ligger jobben min på min side av byen, med gratis parkering, og jeg må innrømme at det er ikke mange gangene jeg har tatt buss i løpet av det året jeg har jobbet der. Veldig lettvint å gå hjemmefra akkurat når det passer, og ikke minst gå fra jobb uten å måtte tenke på å rekke bussen og ikke minst slippe å stå langs E 18 og vente på den midt i rushet.

Så buss er helt greit når en jobber i sentrum, men bil er mest fleksibelt da :-)

Nei, usj. Først må man stå og vente på bussen, så er det trangt, illeluktende og man blir buss-syk om turen er av en viss lengde, dårlig luft ombord og sjåfører som kjører som f*** i svingene og bråbremser foran lyskryssene gjør det heller ikke noe bedre.

Egen bil derimot. :o)

Nå spekulerer jeg i å finne en tråd fra fordums tid, om det motsatte - fra den tida før du begynte å kjøre igjen ;-)

Annonse

Nå spekulerer jeg i å finne en tråd fra fordums tid, om det motsatte - fra den tida før du begynte å kjøre igjen ;-)

''Nå spekulerer jeg i å finne en tråd fra fordums tid, om det motsatte - fra den tida før du begynte å kjøre igjen ;-)''

*Gliser* Om et par mnd er det faktisk 5 ÅR siden jeg begynte å kjøre igjen! Nå brummer jeg jo rundt hele tiden omtrent! Og jeg elsker det! :o)

Nei...men er det noe jeg har gått glipp av ifh til ts? Kan ikke huske å ha sett nicket her før...

Dette nicket er nok bare ett av mange, mange, mange vedkommende bruker til å spørre om alt fra damestrømper, slikking av dameføtter, om du liker å fise osv osv osv i det uendelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...