Gå til innhold

Kritikk av barnevernet

Gjest hisen en helsearbeider

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Denne websiden er ikke akkurat nøytral eller objektiv da...

Gjest hilsen en helsearbeider
Skrevet

Denne websiden er ikke akkurat nøytral eller objektiv da...

Nei men det er jammen ikke barnevernet heller. Nøytral altså. Etter min mening fungerer ikke barnevernstjenesten på langt nær slik den skulle. Selvsagt gjør de en bra jobb i mange tilfelle, men i svært mange tilfelle gjør de helt feil vurderinger.

Denne artikkelen er blant svært mange som setter lys på dette.

Skrevet

Nei men det er jammen ikke barnevernet heller. Nøytral altså. Etter min mening fungerer ikke barnevernstjenesten på langt nær slik den skulle. Selvsagt gjør de en bra jobb i mange tilfelle, men i svært mange tilfelle gjør de helt feil vurderinger.

Denne artikkelen er blant svært mange som setter lys på dette.

Jeg har ikke nok kunnskap om barnevernet til å uttale meg på generelt grunnlag om dem, men jeg vet om noen enkeltstående tilfeller jeg også, hvor de tilsynelatende har gjort en særdeles dårlig jobb.

Det hender til og med at psykopater (spes. kvinnelige) søker seg til slike jobber kun for å vise sin makt og myndighet ovenfor helt vanlige folk i vanskelige situasjoner.

Gjest rosella mo
Skrevet

Jeg har slekt og venner som har vært i konflikt med barnevernet og har selv tidligere jobbet for dem og med dem. Noen er fornuftige og folkelige, men det er et stort antall som møter klientene med piggene ute. Om en prøver å diskutere noe med dem, føler de at vi nedvurderer kompetansen deres og er vanskelige. Jeg tror rett og slett mange som velger dette yrket har hatt det vanskelig selv og tror at de dermed har en stor fordel i jobben sin. Det er så mange hurper i barnevernet, for å si det rett ut! Jeg vet om helt oppegående folk som mister barna sine, fosterforeldre som absolutt ikke tar vare på fosterbarna og barn som blir sendt til fedre som slår dem. Jeg gikk selv første året på barnevernspedagoglinjen og vi hadde blant annet filosofi, dramatimer og leste mye sosialantropologi. Jeg husker jeg undret meg ofte over hvorfor vi holdt på med det vi gjorde. Pensumet til denne yrkesgruppen bør oppdateres til de grader! og de må lære seg å kommunisere på en høffelig og ærlig måte. Det er som det står i artikkelen, mye galskap i denne bransjen. Det verste som kan skje en oppstandhaftig tenåring er å sende den til et ungdomshjem, for da blir de fleste hundre ganger verre. Rømmer, ruser seg, stjeler, er ute om natta o.s.v...

Synes folket skulle ha krevd en autorisjonsordning for barnevernspedagoger, slik at en kan begynne å luke ut de som ikke har noe i den bransjen å gjøre. Sykepleiere, leger, fysioterapeuter har det... hvorfor ikke barnevernspedagoger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...