Gå til innhold

Naprapaten er fantastisk

Anbefalte innlegg

''Hvis du får anledning (f.eks når de andre er på ski), så ville jeg valgt å komme meg i basseng med beinet''

Det er ikke mulig dessverre. Vi hadde basseng under leiligheten på fjellet den gangen vi kjøpte den, men der gikk de konkurs etter noen år, så bassenget er ikke i bruk lenger. Det har kommet nye eiere i år, så jeg håper de åpner det igjen. Det er et utrolig fint bassengområde som bare står der tomt.

''Generelt sett så høres det ut som du fortsatt må ta frem tålmodighetskremen. Du bør sikkert la være å belaste så mye i løpet av dagen at hevelsen og smertene blir altfor ille. Siden du har begynt å jobbe igjen, så vil det selvfølgelig ta noen dager før du finner en god "balanse" mht belastninger, men det er neppe konstruktivt om du overbelaster''

Vel. jeg har bare begynt å jobbe 2 dager i uka av rent egoistiske grunner fordi jeg vil trene på helsestudioet hos fysioterapeuten de 3 andre dagene i uka. Har trent i dag også og det er deilig å kjenne at jeg får brukt kroppen, men tror ikke jeg hadde hatt ork til å dra på trening etter jobben hvis jeg hadde jobbet full uke. Alt jeg skal gjøre her hjemme tar jo også ekstra lang tid med meg. Attpåtil har jeg vært så "utspekulert" at jeg har sagt at jeg vil jobbe torsdager når Naprapaten er der ;-)

''Imponert over at du fulgte datteren din, det må bety at funksjonen i beinet begynner å bli ganske bra (relativt sett!)''

Det var noe jeg synes jeg måtte gjøre. Det er jo en stor milepæl i livet hennes dette. Mannen min var med også og det var ingen hjelp i meg. Ville bare være med :-)

Det går fremover ja, men jeg tror at det vil bli med meg som det var med kameraten din at det vil ta lang tid, men hverdagen er jo mye lettere nå da jeg ikke er avhengig av andres hjelp lenger :-)

Hvis hytta er i det området som jeg av en eller annen grunn har en forestilling om (kan godt hende at jeg tar feil), så finnes det et bedre alternativ enn det du har tenkt på bare noen minutter unna (5 min med bil eller 10 min nedover med spark hvis beinet hadde vært bedre) . Åpent lørdag ettermiddag, både varmtvannsbasseng og vanlig svømmebasseng.

Litt rebusaktig hilsen fra

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Hvis hytta er i det området som jeg av en eller annen grunn har en forestilling om (kan godt hende at jeg tar feil), så finnes det et bedre alternativ enn det du har tenkt på bare noen minutter unna (5 min med bil eller 10 min nedover med spark hvis beinet hadde vært bedre) . Åpent lørdag ettermiddag, både varmtvannsbasseng og vanlig svømmebasseng.

Litt rebusaktig hilsen fra

Hmmm, dette ble litt vanskelig. Hva er det som ligger 10 min nedover med spark tro?

Noe som ligger helt nede i dalen før man begynner oppkjøringa til fjellet ?

Hmmm, dette ble litt vanskelig. Hva er det som ligger 10 min nedover med spark tro?

Noe som ligger helt nede i dalen før man begynner oppkjøringa til fjellet ?

Det kan jo hende at jeg husker feil.

Men bassenget jeg tenker på ligger ganske nøyaktig 2 km sør for sentrum. Ligger et kapell der også ;-)

Gjest Nickløsheletida

Det kan jo hende at jeg husker feil.

Men bassenget jeg tenker på ligger ganske nøyaktig 2 km sør for sentrum. Ligger et kapell der også ;-)

Men finnes ikke noe sentrum i nærheten av leiligheten vår. Vi kjører gjennom en bom før vi begynner oppstigningen til fjellet. Vi kjører ikke helt til toppen, men leiligheten vår ligger midt i slalombakken omtrent. Skjønner du hva jeg mener? Er vi på samme sted tro og er vi på samme fjell? ;o)

Nede i dalen ligger det en bitte liten klynge med bygninger. En bensinstasjon, butikk og muligens et hotell.

Men finnes ikke noe sentrum i nærheten av leiligheten vår. Vi kjører gjennom en bom før vi begynner oppstigningen til fjellet. Vi kjører ikke helt til toppen, men leiligheten vår ligger midt i slalombakken omtrent. Skjønner du hva jeg mener? Er vi på samme sted tro og er vi på samme fjell? ;o)

Nede i dalen ligger det en bitte liten klynge med bygninger. En bensinstasjon, butikk og muligens et hotell.

Da husket jeg feil :-)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Kan røpe så mye som at fjellet begynner på N ;o)

Og leiligheten vår ligger i noe som tidligere sikkert har vært et hotell, altså mange leiligheter i samme bygning.hvor første etage består av en afterski, butikk og skiutleie og i underetagen er svømmebassenget jeg snakket om.

Gjest Nickløsheletida

Bra at du får en litt tidligere rtg. kontroll. Men er det ikke sånn at de har skrudd fast litt metall inne i den leggen din? I såfall kan det kanskje være det du kjenner? Min berømmelige kompis ble jo ikke helt bra før han fikk operert ut igjen pinnen de hadde satt inn, men jeg tror ikke det er så vanlig.

Har du nytte av å ise ned beinet? Jeg synes det er få ting som er mer smertestillende enn is og i tillegg er det også bra for vevet, såvidt jeg har forstått.

''Bra at du får en litt tidligere rtg. kontroll. Men er det ikke sånn at de har skrudd fast litt metall inne i den leggen din?''

Så får jeg ikke tidligere rltgenkontroll likevel. Fikk snakket med en lege i dag og i slutten av februar skal jeg inn den største eksperten de har på diakonhjemmet når det gjelder slike fysiske traumer som de kaller dette bruddet. Da skal han også vurdere om alt metallet kan tas ut etter noen måneder.

Fikk i ihverfall svar på i dag hvorfor jeg ikke kan sette meg på kne. Det er stanga som går helt opp til kneet som stopper bevegelsen. Ikke skjønner jeg hvorfor de måtte bruke en så lang stang, når bruddene sitter langt nede på leggen. Det punktet som var vondt er mindre vondt nå når jeg ikke er fullt så hoven. Jeg tror du har rett i at det var skruen, da de siste røntgenbildene viser at ingenting har flyttet på seg.

''Bra at du får en litt tidligere rtg. kontroll. Men er det ikke sånn at de har skrudd fast litt metall inne i den leggen din?''

Så får jeg ikke tidligere rltgenkontroll likevel. Fikk snakket med en lege i dag og i slutten av februar skal jeg inn den største eksperten de har på diakonhjemmet når det gjelder slike fysiske traumer som de kaller dette bruddet. Da skal han også vurdere om alt metallet kan tas ut etter noen måneder.

Fikk i ihverfall svar på i dag hvorfor jeg ikke kan sette meg på kne. Det er stanga som går helt opp til kneet som stopper bevegelsen. Ikke skjønner jeg hvorfor de måtte bruke en så lang stang, når bruddene sitter langt nede på leggen. Det punktet som var vondt er mindre vondt nå når jeg ikke er fullt så hoven. Jeg tror du har rett i at det var skruen, da de siste røntgenbildene viser at ingenting har flyttet på seg.

''Fikk i ihverfall svar på i dag hvorfor jeg ikke kan sette meg på kne. Det er stanga som går helt opp til kneet som stopper bevegelsen. ''

Jeg synes det er så tullete at du ikke har fått mer utfyllende informasjon slik at du kunne ha sluppet å lure på slike ting :-( Tenk om du bare hadde vært passiv og ikke hatt noe drive til selv å forsøke å oppnå bedring - da kunne du jo endt opp med en bein med uhyre dårlig funksjon i.

Synes det er bra at superkirurgen skal se på deg - det er verdt å vente på.

Gjest Nickløsheletida

''Fikk i ihverfall svar på i dag hvorfor jeg ikke kan sette meg på kne. Det er stanga som går helt opp til kneet som stopper bevegelsen. ''

Jeg synes det er så tullete at du ikke har fått mer utfyllende informasjon slik at du kunne ha sluppet å lure på slike ting :-( Tenk om du bare hadde vært passiv og ikke hatt noe drive til selv å forsøke å oppnå bedring - da kunne du jo endt opp med en bein med uhyre dårlig funksjon i.

Synes det er bra at superkirurgen skal se på deg - det er verdt å vente på.

Ja, for det er usikkertheten som er det verste. Jeg kan fint leve med et stivt ben i noen måneder så lenge jeg vet at noe kan gjøres med det i fremtiden.

Tidligere har jeg hørt at bare skruene kan tas ut. Nå fikk jeg beskjed om at stanga også kan tas ut når alt er grodd skikkelig, men dette skulle eksperten svare på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...