Gå til innhold

Blir dere mett av knekkebrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser en del knekkebrød for tiden, fordi det er lettvindt og forhåpentligvis sunt. Lett å ta med som matpakke, lett å ha til middag med sardiner i tomatsaus eller lignende.

Men jeg er usikker på om det er særlig mettende. Magen min er ikke helt fornøyd for tiden, og jeg har lyst på loff av en eller annen grunn. Rart, siden fiber skal være bra for magen, og loff inneholder vel ikke mye fiber.

Blir dere mett av knekkebrød? Jeg spiser fiberrik, lysblå pakke.

Loff-loff, hilsen

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

16

• Dorthe

5

• mrxx

4

• stromme

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg spiser meg ikke mett på knekkebrød, men jeg spiser meg "ikke sulten" ;)

Føler ikke jeg raskt må ha noe mer, men så spiser jeg tre knekkebrød også. Spiser 4 måltider, + en frukt eller grønnsak mellom måltidene. Også en neve usaltede nøtter på denne tiden av kvelden.

Skrevet

Nei, jeg blir ikke så veldig mett og blir fort sulten igjen. Jeg spiser rugknekkebrød fra Ikea og de er gode, men blir ikke så veldig mett. Det jeg derimot blir veldig mett av er hardkokte egg. 3 stykker og jeg er mett halve dagen :)

Skrevet

Føler ikke jeg raskt må ha noe mer, men så spiser jeg tre knekkebrød også. Spiser 4 måltider, + en frukt eller grønnsak mellom måltidene. Også en neve usaltede nøtter på denne tiden av kvelden.

Nei det blir jeg ikke mett av. Spiser det sjelden, blir bare "dump" følelse i magen.

Skrevet

''Jeg spiser meg ikke mett på knekkebrød, men jeg spiser meg "ikke sulten" ;)''

Der sa du det. Det er sånn det er.

Skrevet

Nei, jeg blir ikke så veldig mett og blir fort sulten igjen. Jeg spiser rugknekkebrød fra Ikea og de er gode, men blir ikke så veldig mett. Det jeg derimot blir veldig mett av er hardkokte egg. 3 stykker og jeg er mett halve dagen :)

Hm. Kanskje jeg skulle prøve egg. Spiser du brød?

Skrevet

Jeg spiser mest hjemmelaget knekkebrød laget av sesamfrø, linfrø og forskjellige andre godsaker. De inneholder ikke hvetemel. Blir mett av disse, men jeg må ha en liten middag i tillegg hver dag, ellers er det liksom noe som mangler.

Skrevet

Jeg må spise en halv pakke for å bli mett. Velger jeg vanlig brød holder to skiver i massevis.

Skrevet

Jeg må spise en halv pakke for å bli mett. Velger jeg vanlig brød holder to skiver i massevis.

Finnes vanlig brød, nå for tida?

Skrevet

Nei, jeg blir ikke mett av knekkebrød. Spiser det i tillegg til vanlig brød (med noe søtt på) til frokostkaffen i helgene og synes det er veldig godt.

Men hvis jeg spiser knekkebrød i stedet for vanlig brød, f. eks. som kveldsmat, går jeg ned i vekt. Og det vil jeg ikke.

Må til tider fortsatt spise for å holde vekta oppe selv om jeg ikke er 20 år lenger.

Jeg spiser 5 vanlige brødskiver om dagen pluss havregrøt med syltetøy på til frokost og vanlig middag, alltid med poteter, ris eller pasta.

Skrevet

Finnes vanlig brød, nå for tida?

Karbojuntaen har hylt seg til at det skal skjules i et skap merket brød. Du må spørre pent i kassa, så får du hvis du er grei.

Skrevet

Ja spiser 3 knekkebrød til lunsj og jeg blir like mett som hvis jeg spiser 2 brødskiver

Skrevet

Hm. Kanskje jeg skulle prøve egg. Spiser du brød?

Innimellom så spiser jeg rugbrød f.eks Polar Extreme eller Ingers Rugbrød+

Skrevet

Ja spiser 3 knekkebrød til lunsj og jeg blir like mett som hvis jeg spiser 2 brødskiver

Jeg spiser ett til frokost, to til lunsj og to til middag. Pluss en banan. Tror jeg må gå over til brød igjen.

Skrevet

Knekkebrød blir altfor lite for meg, jeg synes det er godt av og til, men ellers må jeg ha brød.

Tar du tran?.....deilig god sitrontran:-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg spiser mye knekkebrød, mye mer enn brød.

Blir mett av 3-4 stk, da med mye pålegg og grønt på.

F.eks masse cottage cheese med syltetøy.

Makrell i tomat med tjukke skiver agurk.

Ost og skinke med tjukke skiver tomat og agurk.

Skrevet

Karbojuntaen har hylt seg til at det skal skjules i et skap merket brød. Du må spørre pent i kassa, så får du hvis du er grei.

Glad for at jeg er over 18;-)

Skrevet

Jeg spiser ett til frokost, to til lunsj og to til middag. Pluss en banan. Tror jeg må gå over til brød igjen.

Da hadde jeg sultet ihjel, men da hadde jeg kanskje gått ned i vekt også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...