Gå til innhold

Blir dere mett av knekkebrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg blir ikke mett av knekkebrød. Spiser det i tillegg til vanlig brød (med noe søtt på) til frokostkaffen i helgene og synes det er veldig godt.

Men hvis jeg spiser knekkebrød i stedet for vanlig brød, f. eks. som kveldsmat, går jeg ned i vekt. Og det vil jeg ikke.

Må til tider fortsatt spise for å holde vekta oppe selv om jeg ikke er 20 år lenger.

Jeg spiser 5 vanlige brødskiver om dagen pluss havregrøt med syltetøy på til frokost og vanlig middag, alltid med poteter, ris eller pasta.

''Må til tider fortsatt spise for å holde vekta oppe selv om jeg ikke er 20 år lenger.''

Det er sikkert fordi du løper såpass mye-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

16

• Dorthe

5

• mrxx

4

• stromme

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Knekkebrød blir altfor lite for meg, jeg synes det er godt av og til, men ellers må jeg ha brød.

Tar du tran?.....deilig god sitrontran:-)

Den står helt fint i kjøleskapet..

Skrevet

Jeg spiser ett til frokost, to til lunsj og to til middag. Pluss en banan. Tror jeg må gå over til brød igjen.

Men, hvorfor bare ett??

Skrevet

Jeg spiser mye knekkebrød, mye mer enn brød.

Blir mett av 3-4 stk, da med mye pålegg og grønt på.

F.eks masse cottage cheese med syltetøy.

Makrell i tomat med tjukke skiver agurk.

Ost og skinke med tjukke skiver tomat og agurk.

Det høres mer ut som det er pålegget du blir mett av:)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det høres mer ut som det er pålegget du blir mett av:)

Ja, absolutt :)

Tørre knekkebrød med en hvitostskive er jo ingenting :)

Skrevet

Men, hvorfor bare ett??

Til frokost? Jeg kjenner ikke så lett om jeg er sulten eller mett, og jeg liker ikke så godt metthetsfølelsen, eller stappmettfølelsen kanskje.

Skrevet

Da hadde jeg sultet ihjel, men da hadde jeg kanskje gått ned i vekt også ;)

Hehe, knekkebrød-kuren!

Skrevet

Hehe, knekkebrød-kuren!

Jeg tror ikke den er noe for meg, jeg har spist mest knekkebrød og middag i et år og bare gått opp så nå har jeg gitt opp det. Men med bare fem om dagen så hadde jeg nok gått ned jeg også

Skrevet

Jeg tror ikke den er noe for meg, jeg har spist mest knekkebrød og middag i et år og bare gått opp så nå har jeg gitt opp det. Men med bare fem om dagen så hadde jeg nok gått ned jeg også

Det jeg syns er kjedelig med brød er at det må skjæres opp, det smuler, det blir tørt, og det krever en del pålegg for at det ikke skal vokse i munnen.

Skrevet

Hei, og takk! Det skal prøves.

Gjør det! Beste brødet jeg har spist og holder seg ferskt over mange dager. Og smaker ferskt og godt etter frysing også :)

Skrevet

Det jeg syns er kjedelig med brød er at det må skjæres opp, det smuler, det blir tørt, og det krever en del pålegg for at det ikke skal vokse i munnen.

Du må jo spise middag...

Skrevet

Du må jo spise middag...

Det blir 'Dorthe spesial' til helga igjen;-)

Skrevet

Den står helt fint i kjøleskapet..

Hehe, likte du den ikke eller har du ikke tørt å smake ennå?

Skrevet

Jeg har det omvendt - han spise en halv loff og likevel være mer sulten enn etter tre knekkebrød :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg spiser ofte knekkebrød eller fiberrik.

Jeg spiser tre stykker og blir passe mett. Men har ofte en gulerot og 4-5 cherrytomater ved siden av. Og et stort glass vann.

Gjest skal bli sunn æ me
Skrevet

Pass på når du spiser fiberrik mat, da skal du ha i deg rikelig med væske. Fiberen suger til seg væska og den eser opp i tarmen. Dette gir dessuten økt metthetsfølelse.

Så drikk et glass vann før måltidet, så spiser du 2-3 knekkebrød, sakte.... nyt maten, knekkebrød er så godt at man glemmer å nyte.

Så drikker du et glass vann sammen med måltidet.

Husk det tar en halvtime før du kjenner hvor mett du egentlig er :)

Og blir du sulten mellom måltidene, ta heller en frukt eller en grønnsak.

Skrevet

Fiberrik er jeg ikke så glad i, men jeg spiser en del ryvita av ulike typer. 2-3 ryvita med smør og godt med pålegg på metter fint. :o) Det er jo ikke knekkebrødet som metter, men det du har oppå.

Skrevet

Hehe, likte du den ikke eller har du ikke tørt å smake ennå?

Den står så fint i kjøleskapet, syns jeg.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg et brød til foranding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...