Gå til innhold

Sprekker på hendene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Bruk alltid hansker på jobb og bruk bomullshansker inni hanskene, de kan du kjøpe på apoteket. Mens du er der kjøper du en god fuktighetskrem, spør gjerne apotekerne om råd. Vask hendene godt med mild såpe(lactasyd f.eks.) når du er ferdig på jobb, klapp hendene tørre(ikke gni) og smør godt med fuktighetskrem. Bruk hansker eller votter når du er utendørs. Bruk fuktighetskrem flere ganger om dagen, vær ekstra nøye med å smøre deg før du legger deg.

Gjest grevelinglang

http://www.loccitane.no/shea-butter-hand-cream,18,2,6729,88090.htm

Denne er helt herlig.

Elisabeth Arden 8 hour er også kjempebra på såre og sprukne hender. Den anbefaler jeg at du bruker noen kvelder i uken og sover med hansker på. Den er veldig klissete, men fungerer veldig bra. Men det at den er så klissete gjør at du ikke kan smøre deg inn med den og samtidig gå rundt å vaske. Loccitane kan du smøre deg inn med feks før du går på jobb. Den er også fet, men trekker raskere inn. Elisabeth Arden kan du bruke som lipgloss på tørre sprukne lepper, tørre albuer og tørre partier i ansiktet feks. Jeg bruker den veldig ofte. Begge produktene er veldig gode - anbefales.

http://learnmore.elizabetharden.com/eight-hour-cream/miracle-cream/

Gjest SiriKari

Det eneste som hjelper er å beskytte seg, bruke hansker, og tilføre fuktighet. Smøre, smøre og atter smøre.

Sliter med det samme, men har noe som for meg er tusen ganger verre. Jeg reagerer også på parfyme i luften. Og får eksem i slimhinnen-ene i munn og hals. Noe som samme symptomer som på hendene i det angrepne området.

Det finnes ingen effektive medisiner som hjelper, bare å holde seg unna.

Og så lenge verden er så styrt av dufter, og det i liten grad blir tatt hensyn til de som ikke tåler parfyme i det offentlige rom. Er jeg dømt til et liv innenfor mine egne fire vegger.

Annonse

Spør på apoteket, de har nok god greie på sånt. :o)

Jeg har flere ganger opplevd å komme på et apotek for å spørre om råd, og hver gang er de like uvitende som meg selv, og vi ender opp med å lese på pakninger og næmest bruke elle melle metoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...