Gå til innhold

Fast ansatt i staten

Gjest Ønsker permisjon uten lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned til 50% stilling for et år. Pleier det å gå i orden, eller kan arbeidsgiver gjøre som en vil? Har ikke luftet tanken på jobb enda, så jeg er ikke i situasjonen at arbeidsgiver nekter meg permisjon.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Det står de helt fritt til å innvilge eller avslå.

Skrevet

Kan komme an på hvorfor du vil ha permisjon og om det blir til stor ulempe for arbeidsgiver, det er ikke nødvendigvis sånn at du har rett til å få det nei.

Persille1365381127
Skrevet

Selvfølgelig kan arbeidsgiver gjøre som de vil når det kommer til om de vil gi deg permisjon eller ikke.

Om de må ha en person i stillingen din og du vil være borte 50% kan de si nei. Det kan være vanskelig å få vikar i den andre halvparten.

Måten du vil avvikle permisjonen på kan også ha noe å si: skal du jobbe halve dager eller faste hele dager med noen dager fri?

Og ikke minst årsaken; at man "har lyst" holder ikke som grunn - det må være en god grunn til at man vil ha permisjon for så lang tid.

Gjest Magdalenas
Skrevet

Jeg søkte en gang om redusert arbeidstid grunnet studie. Fikk nei. Men sjefen var litt bitchete på den tiden.

Skrevet

Hvis det er pga omsorg for barn pleier det å være enkelt,

Skrevet

Jeg søkte en gang om redusert arbeidstid grunnet studie. Fikk nei. Men sjefen var litt bitchete på den tiden.

Det er pga. studie jeg ønsker ulønnet permisjpn. Ønsker faglig påfyll.

Gjest Magdalenas
Skrevet

Det er pga. studie jeg ønsker ulønnet permisjpn. Ønsker faglig påfyll.

Jeg tror de fleste vil tillate det.

Skrevet

Det kommer helt an på. Hos oss var det tidligere ikke noe problem å få permisjon, men så ble det strammet inn, da vi opptok en hjemmel, og det var allerede mangel på folk. Vi fikk ikke ansette så mange som det var behov for, pga "spare penger politikk".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...