Gå til innhold

Åreknuter

Gjest Litt forfengelig

Anbefalte innlegg

Gjest Litt forfengelig
Skrevet

Har en del åreknuter på leggene.

Hva gjør dere andre med åreknutene?

Støttestrømper? Har dere operert dem bort? Godtatt at de er der?

Jeg synest de er stygge, men gruer for operasjon......

Skrevet

Jeg tok operasjon for tre år siden på det ene beinet. Mine var ikek vonde, men legen anbefalte det fordi at den ene venen fungerte dårlig + at på ett sted var det lite pent. Det var imidlertid det medisinske som gjorde at jeg tok operasjon.

Det var dagkirurgisk, lett narkose - fikk dra jhem i 14 tida, tror jeg. Hadde mye smerter de tre første dagene (mye kramper + litt vondt i sårene), var sykemeldt i 14 dager. Etter de tre første dagene var det helt ok.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg fjernet en del åreknuter i låret og leggen for ca 2,5 år siden. Jeg hadde plager med de fordi de var vonde.

Jeg møtte opp på sykehuset 0800 og var hjemme igjen 1200. Fikk lett narkose - og var i fin form når jeg dro hjem før 1200

Dette skjedde en tirsdag, jeg var tilbake på jobb igjen på mandagen.

Jeg jobber på kontor

Har ikke angret et sekund på at jeg gjorde dette. Det er ikke noe å grue seg for iallefall. Jeg måtte gå med støttestrømpe en god stund etter operasjonen, husker ikke helt hvor lenge, men 6-8 uker tror jeg, mulig jeg husker feil

Gjest Åreknuta
Skrevet

Jeg har fjernet. Men det kom tilbake, og var kjempestygt. Jeg tror jeg ønsker fjerning med laser istedenfor. Det ble mye arr.

Gjest Åreknuta
Skrevet

Det eneste som hjelper er støttestrømper.

Skrevet

Jeg fjernet en del åreknuter i låret og leggen for ca 2,5 år siden. Jeg hadde plager med de fordi de var vonde.

Jeg møtte opp på sykehuset 0800 og var hjemme igjen 1200. Fikk lett narkose - og var i fin form når jeg dro hjem før 1200

Dette skjedde en tirsdag, jeg var tilbake på jobb igjen på mandagen.

Jeg jobber på kontor

Har ikke angret et sekund på at jeg gjorde dette. Det er ikke noe å grue seg for iallefall. Jeg måtte gå med støttestrømpe en god stund etter operasjonen, husker ikke helt hvor lenge, men 6-8 uker tror jeg, mulig jeg husker feil

Ja, jeg måtte også gå med støttestrømpe i 6 uker etterpå.

Skrevet

Opererte dem.

Valgte Lovisenberg, som hadde kortest ventetid.

Super behandling der inne.

Har fått sååå flotte ben, he, he.

Skrevet

Jeg tok laseroperasjon hos dette firmaet her: http://www.svcnorge.no/

Er veldig fornøyd med operasjonen. Selve operasjonen tok ca 1 1/2 time, og da tok jeg begge bena. Jeg fikk lokalbedøvelse, og da operasjonen var over var jeg i veldig fin form, og gikk ned trappene istedet for å ta heisen.

Jeg hadde tatt meg fri fra jobben operasjonsdagen og dagen etter. Det gikk helt fint å gå på jobb to dager etter operasjonen, men jeg unngikk å sitte på huk, eller på kne, for det var ubehagelig den første tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...