Gå til innhold

Ulykkelig forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest i en fyr i klassen
Skrevet

Jeg går på høyskole, og har vært interessert i en fyr i klassen over lengre tid. Vi har flørtet en del, og på torsdag var vi for første gang på kino bare oss to (uten andre felles venner). Det var kjempehyggelig og jeg fikk melding som bekreftet at han hadde hatt det veldig hyggelig med meg når jeg kom hjem.

Men igår var vi på fest sammen, og det som skjer hver gang han drikker, skjedde igjen. Han vier alle andre jenter masse oppmerksomhet, og når vi er på byen står han gjerne 1-2 timer og snakker med samme jente. Meg offrer han ingen oppmerksomhet til på byen

Jeg blir så lei meg. ALT tyder på at han er interessert i meg i edru tilstand.. da er han bare verdens beste mot meg. Andre sier de ser det også, altså at han ser på meg hele tiden, og alltid er rundt meg. Men så fort han får i seg alkohol så er det alle andre som gjelder. Dette ender da alltid med at jeg ikke gidder være på utestedet mer, og bare drar hjem.

Jeg føler meg så ulykkelig forelsket. Jeg skulle så gjerne ønske at vi kunne dratt hjem igår og tilbringt en natt sammen. Vi har hatt uendelige mange sjanser til det, men de ødelegges hver gang. Jeg ringte han da jeg kom hjem igår, og han tok den ikke, men noen min etterpå hadde jeg 3 tapte anrop fra han, så da ringte jeg tilbake. Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde dratt så tidlig. Han stod tydeligvis utenfor utestedet og jeg hørte masse folk i bakgrunn. Han dro sikket på nachspiel. Godt mulig han ikke skjønner stort og tror at grunnen til at vi aldri drar hjem sammen er fordi jeg drar først.. det vet jeg ikke.

Uansett, har jeg nå bestemt meg for at jeg ikke orker dette mer. Hvordan jeg skal klare å komme over han når vi må sees hver dag på skolen vet jeg ikke.. men det går vel over etterhvert

Skrevet

Tipper han synes det er kjekt å ha deg. Men når sjansen til å sjekke opp andre (og når han tør i alkoholrus) byr seg, så er du bare i veien.

Gi ham en lekse rett i trynet og gå din vei.

Gjest i en fyr i klassen
Skrevet

Tipper han synes det er kjekt å ha deg. Men når sjansen til å sjekke opp andre (og når han tør i alkoholrus) byr seg, så er du bare i veien.

Gi ham en lekse rett i trynet og gå din vei.

Mulig.

Men han har aldri "hatt" meg. Vi har ikke hatt sex. Vi har bare flørtet i over kanskje ca 4 måneder. Jeg har fortalt han at jeg har problemer med å stole på menn, og har ved et par anledninger sagt at jeg aldri tror jeg kommer til å bli sammen med noen pga at alle menn er drittsekker etter min erfaring (kommentar sagt litt sånn i forbifarten). På daten vår på torsdag snakket vi mye om dette (han tok det opp fordi han tydeligvis husket disse kommentarene mine). Han mente at når man er i et forhold så må man rett og slett passe på å ikke drikke så mye, for det er da ting går galt. Man må heller finne på andre ting i helgene, reise på hytte osv. Det er derfor så paradoksalt at akkurat han er så tulling når han drikker i og med at vi snakket om dette på torsdag.

Argh jeg bare er så lei av at han er så jævlig allright, sjarmerende, snill og god når han er edru, men så endrer dette helt når han drikker. Altså han er ikke direkte stygg mot meg når han drikker, for kommer jeg bort til han så er han bare hyggelig, men poenget er at det er viktig for han å prate med andre jenter i gjerne 1-2 timer når vi er ute. Jeg skjønner det bare ikke..

Skrevet

Mulig.

Men han har aldri "hatt" meg. Vi har ikke hatt sex. Vi har bare flørtet i over kanskje ca 4 måneder. Jeg har fortalt han at jeg har problemer med å stole på menn, og har ved et par anledninger sagt at jeg aldri tror jeg kommer til å bli sammen med noen pga at alle menn er drittsekker etter min erfaring (kommentar sagt litt sånn i forbifarten). På daten vår på torsdag snakket vi mye om dette (han tok det opp fordi han tydeligvis husket disse kommentarene mine). Han mente at når man er i et forhold så må man rett og slett passe på å ikke drikke så mye, for det er da ting går galt. Man må heller finne på andre ting i helgene, reise på hytte osv. Det er derfor så paradoksalt at akkurat han er så tulling når han drikker i og med at vi snakket om dette på torsdag.

Argh jeg bare er så lei av at han er så jævlig allright, sjarmerende, snill og god når han er edru, men så endrer dette helt når han drikker. Altså han er ikke direkte stygg mot meg når han drikker, for kommer jeg bort til han så er han bare hyggelig, men poenget er at det er viktig for han å prate med andre jenter i gjerne 1-2 timer når vi er ute. Jeg skjønner det bare ikke..

Min erfaring på det området er at folk sier akkurat det som faller dem inn. Vil man vite hvem de er, så må man se på hva de faktisk GJØR.

;0)

Gjest i en fyr i klassen
Skrevet

Min erfaring på det området er at folk sier akkurat det som faller dem inn. Vil man vite hvem de er, så må man se på hva de faktisk GJØR.

;0)

Du har helt rett. Jeg legger nok litt mye i det han sier. Og han gjør forsåvidt de helt riktige tingene når han er edru. Men vanligvis, dersom han virkelig er keen, så ville han jo blitt mer keen i fylla.. ikke omvendt.

Driver å sender meldinger med tullingen nå. Han endte opp på nachspiel til en kamerat i klassen våres..bare dem to og en flaske whisky. Herregud hva er vitsen..

Nei jeg får bare se å komme over han.

Gjest Synes jeg
Skrevet

Du har helt rett. Jeg legger nok litt mye i det han sier. Og han gjør forsåvidt de helt riktige tingene når han er edru. Men vanligvis, dersom han virkelig er keen, så ville han jo blitt mer keen i fylla.. ikke omvendt.

Driver å sender meldinger med tullingen nå. Han endte opp på nachspiel til en kamerat i klassen våres..bare dem to og en flaske whisky. Herregud hva er vitsen..

Nei jeg får bare se å komme over han.

Gjør deg litt utilgjengelig jente :-) Gå ut å date andre, snakk med andre. Fokuser mindre på denne tullingen her :-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Er du sikker på at du ikke bare er sjalu? Hvis det ikke er samme jente han snakker med hver gang, så betyr det antagelig bare t han blir mer sosial når han drikker enn ellers.

Jeg syns ikke du skal gi ham på båten uten videre. Han etterlyste deg jo, og havnet på nachspiel bare med en kamerat. Du kan godt si til ham at du syns han drikker litt mye på fest, og at du skulle ønske han ga deg litt mer oppmerksomhet. Men husk: du eier ham ikke. Han må kunne prate med andre.

Gjest i en fyr i klassen
Skrevet

Er du sikker på at du ikke bare er sjalu? Hvis det ikke er samme jente han snakker med hver gang, så betyr det antagelig bare t han blir mer sosial når han drikker enn ellers.

Jeg syns ikke du skal gi ham på båten uten videre. Han etterlyste deg jo, og havnet på nachspiel bare med en kamerat. Du kan godt si til ham at du syns han drikker litt mye på fest, og at du skulle ønske han ga deg litt mer oppmerksomhet. Men husk: du eier ham ikke. Han må kunne prate med andre.

Jeg er sjalu når jeg ser at han prater så mye med andre jenter. Og hadde det vært 5 min med hver jente så hadde det vært greit (det er jo bare sosialiering), men det er gjerne "dype" samtaler på fort vekk en time, og da blir jeg veldig usikker.

Men du har rett, jeg eier han ikke. Jeg er ganske flørtete av meg selv, både i edru og full tilstand, men jeg tar hensyn når han er rundt og har ikke lange dype samtaler med andre menn på byen.

Vi har sendt litt meldinger nå.. egentlig bare om intet. Jeg spurte om han hadde lyst til å komme å se film hos meg ikveld, men han skulle ut å spise med foreldrene til en kamerat av han.

Jeg må komme over han.

Gjest Ladytron
Skrevet

Hvis han er interessert så synes jeg han bør finne bedre måter å vise det på (også på fest)... Hvis du markerer litt avstand, kanskje han legger litt mer innsats i at det skal bli dere da. Hvis han ikke gjør det, så synes jeg du fortjener bedre. Ville også ventet litt med å gå til sengs, viktig at han ikke tar deg for gitt...

Skrevet

Mulig.

''Jeg har fortalt han at jeg har problemer med å stole på menn, og har ved et par anledninger sagt at jeg aldri tror jeg kommer til å bli sammen med noen pga at alle menn er drittsekker etter min erfaring (kommentar sagt litt sånn i forbifarten)'' Jeg syns dere begge kommuniserer temmelig utydelig :)

Skrevet

Mulig.

Kanskje han er usikker på hva du vil. Han tror kanskje at du ikke er interresert i noe forhold?

En som jeg flørtet med en gang for lenge siden, virket egentlig interresert, men der også var det mye usikkerhet, og jeg tolket det ettervært som at han ikke var interresert i meg, så jeg kuttet kontakten. Da vi mange år etter traff hverandre igjen, snakket vi om hvorfor ting ble som de ble den gang. Det viste seg at jeg hadde feiltolket, for han var virkelig interresert, men han hadde aldri vært ordentlig sammen med noen før, så han visste ikke helt hva han skulle gjøre.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg er sjalu når jeg ser at han prater så mye med andre jenter. Og hadde det vært 5 min med hver jente så hadde det vært greit (det er jo bare sosialiering), men det er gjerne "dype" samtaler på fort vekk en time, og da blir jeg veldig usikker.

Men du har rett, jeg eier han ikke. Jeg er ganske flørtete av meg selv, både i edru og full tilstand, men jeg tar hensyn når han er rundt og har ikke lange dype samtaler med andre menn på byen.

Vi har sendt litt meldinger nå.. egentlig bare om intet. Jeg spurte om han hadde lyst til å komme å se film hos meg ikveld, men han skulle ut å spise med foreldrene til en kamerat av han.

Jeg må komme over han.

Hva gjør du når han har lange samtaler med andre? Holder du deg bare unna, eller går du bort og blir inkludert i samtalen?

Hvis du virkelig bryr deg om fyren, så kjemp for ham. Hvis ikke, kan du like godt komme over ham. Men så vidt jeg kan se, har du ikke kommet med noen god dumpegrunn. Jeg kan ikke se at det er noe galt med ham, bare at du muligens ikke føler nok.

Skrevet

Hva gjør du når han har lange samtaler med andre? Holder du deg bare unna, eller går du bort og blir inkludert i samtalen?

Hvis du virkelig bryr deg om fyren, så kjemp for ham. Hvis ikke, kan du like godt komme over ham. Men så vidt jeg kan se, har du ikke kommet med noen god dumpegrunn. Jeg kan ikke se at det er noe galt med ham, bare at du muligens ikke føler nok.

''Jeg kan ikke se at det er noe galt med ham, bare at du muligens ikke føler nok.''

Jeg tenker helt omvendt.

Det ville absolutt gjøre meg ukomfortabel om min nye flamme hadde gjentatte dype, langvarige samtaler med andre jenter. I den første sårbare fasen er man litt usikker på hverandre, og tar ekstra hensyn. Min erfaring er at begge gjør en ekstra innsats for å vise slik omtanke.

Når man senere har etablert forholdet og er trygge på hverandre, blir man ikke så sårbar og takler slikt mye bedre.

Skrevet

Tror som Tonette at han kan være usikker...

Han ringte deg jo opp igjen tre ganger etter at du ringte han..?

Han er kjempehyggelig og seriøs når dere er sammen når han er edru. Ta mer initiativ på fest da vel, meng deg sammen med han selv om han står med andre jenter. Hva taper du på det? Kan hende det er virkelig det han ønsker, men han "tør" ikke helt, fordi han er usikker på deg..?

Hvis du virkelig er interessert, så kan du ikke bare gi det opp og angre om noen år, pga en dum misforståelse..

Må bare innrømme at jeg selv var slik som yngre. Jeg ga gjerne venner mer oppmerksomhet, enn akkurat han jeg likte. Jeg manglet litt sosial kompetanse på hvordan jeg skulle være i forhold til han jeg likte veldig godt. Selv om jeg ellers kunne være veldig rett frem og sosial, så var det nok i enkelte sammenhenger jeg kunne oppfattes som overlegen/ignorant. Nettopp derfor kunne det oppstå misforståelser, fordi ingen kunne tro at jeg egenlig var usikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...