Gå til innhold

40 års gave - tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Bergenia

Kvinde i sin beste alder fyller nu 40 år,

skal nå ha fest, vi blir rundt 20....

Hun har ikke skrevet noget i invitasjonen,

men jeg antar at vi må ha med drikke selv?

Og jeg bør kanskje ha med en liten gave?

Hva kan/bør jeg gi? tips???

Er vin bra nok gave? PS! Feiringen er et par mnd på etterskudd,

så det er mest for å markere at hun har rundet de 40.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375342-40-%C3%A5rs-gave-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vin eller blomst er vel helt greit. Hvis du tror det blir mye av akkurat det, kan du ta med denne i tillegg til en blomst (gjerne potteplante, så har hun glede av den litt lenger):

http://kristinvonhirsch.no/prosjektsider_html/barndom_html/barndom_70tallet.html

Den finnes fremdeles i bokhandlene tror jeg, men den har vært i salg noen år og er derfor billig. Man trenger ikke være glad i å lese for å like den.

Gå innom en spesial kaffebutikk og kjøp en gave pakning med assortert fin kaffe og te m/god kjekspakke til. Eller et par søte kaffe/tekrus. Ekstra fine kubbelys og søte servietter i samme fargeskala?Nå er det også mange flotte nye puter i butikkene i vårens nye farger eller i nøytral grå/beige farger. Myke pledd koster heller ikke mange kronene og er koselig å få på denne tiden fortsatt.

Blomster og vin får man jo i haugevis, så det er kjipt å få synes jeg da..

Gjest Bergenia

Gå innom en spesial kaffebutikk og kjøp en gave pakning med assortert fin kaffe og te m/god kjekspakke til. Eller et par søte kaffe/tekrus. Ekstra fine kubbelys og søte servietter i samme fargeskala?Nå er det også mange flotte nye puter i butikkene i vårens nye farger eller i nøytral grå/beige farger. Myke pledd koster heller ikke mange kronene og er koselig å få på denne tiden fortsatt.

Jeg syns det er kjipt å få vin siden jeg ikke drikker det selv,

men hun liker vin og jeg ser at hun "samler", har et vinstativ med flere tomme "hull"... så kan hende blir hun glad for å fylle opp vinlageret :D

Åååå! Du kan godt å få gi meg gaver altså! :o))))))

Gjest vi er forskjellige

Jeg har alltid med en flaske vin til verten / vertinnen når jeg er invitert til middag, uansett om det er bursdag eller ikke (og uansett om jeg skal drikke vin selv eller ikke, det gjør jeg gjerne, men de senere årene har jeg vært gravid osv..)

Er det markering av bursdag, så ville jeg i tillegg hatt med gave. Kjenner du henne ikke så godt, slik at det er vanskelig å velge en ting, er blomst helt greit, men det er jo ikke like morsomt som en ordentlig bursdagsgave.

Lys og servietter og enkle forbruks-pynteting eller spiselige/drikkelige ting kommer i samme kategori som blomst. Hyggelig, men ikke ordentlig bursdagsgave.

Tror du du vet hva hun kan bli glad for, ville jeg valgt et fint skjerf, en god bok, en god håndkrem / bodylotion av litt ekslusiv type, pene hansker, altså noe som er til henne personlig, og som er ok å gi selv om dere ikke er nære venner.

men her er vi forskjellige, jeg kan godt gå med et fint skjerf selv om det ikke er helt slik jeg ville valgt selv, men interiørting bør være akkurat det jeg liker best hvis jeg skal ha det fremme..

Eller man kan slå seg sammen, og kjøpe gavekort til noe (som en av de nærere vennene vet at) hun ønsker seg, enten som en del av en virkelig dyr ting (feks ekslusiv veske) eller en opplevelse (reise, kulturopplevelse, spa..) Men da må det være noe man vet hun øsnker seg, gavekort som kanskje lander i en skuff er velig lite morsomt å få..

Gjest Bergenia

Jeg har alltid med en flaske vin til verten / vertinnen når jeg er invitert til middag, uansett om det er bursdag eller ikke (og uansett om jeg skal drikke vin selv eller ikke, det gjør jeg gjerne, men de senere årene har jeg vært gravid osv..)

Er det markering av bursdag, så ville jeg i tillegg hatt med gave. Kjenner du henne ikke så godt, slik at det er vanskelig å velge en ting, er blomst helt greit, men det er jo ikke like morsomt som en ordentlig bursdagsgave.

Lys og servietter og enkle forbruks-pynteting eller spiselige/drikkelige ting kommer i samme kategori som blomst. Hyggelig, men ikke ordentlig bursdagsgave.

Tror du du vet hva hun kan bli glad for, ville jeg valgt et fint skjerf, en god bok, en god håndkrem / bodylotion av litt ekslusiv type, pene hansker, altså noe som er til henne personlig, og som er ok å gi selv om dere ikke er nære venner.

men her er vi forskjellige, jeg kan godt gå med et fint skjerf selv om det ikke er helt slik jeg ville valgt selv, men interiørting bør være akkurat det jeg liker best hvis jeg skal ha det fremme..

Eller man kan slå seg sammen, og kjøpe gavekort til noe (som en av de nærere vennene vet at) hun ønsker seg, enten som en del av en virkelig dyr ting (feks ekslusiv veske) eller en opplevelse (reise, kulturopplevelse, spa..) Men da må det være noe man vet hun øsnker seg, gavekort som kanskje lander i en skuff er velig lite morsomt å få..

Nå er jeg litt usikker, for vi var i middagsselskap til denne fruen

noen uker etter bursdagen, ikke for å feire dagen, men som en sammenkomst,

og da hadde jeg med vin og blomster, og sa det var litt sånn takk for at vi fikk komme og litt sånn fordi hun hadde hatt bursdag, og hun ble kjempeglad og overrasket...

men vet ikke om hun teller det som gave,

eller om jeg kommer med en gave til nå om hun vil føle det blir litt for mye?

kanskje det blir mer safe å ta med en fin flaske vin da,

så blir det en slags vertinnegave og bursdagsgave i samme slengen...

Kjenner henne ikke så godt, så å kjøpe interiørting og sånn er litt skummelt.

Eneste jeg vet er at hun liker vin :)

Sjokolade er litt skummelt for hun er litt helsefreak. Rødvin er sunt... .

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...