Gå til innhold

Gammelt middagsservice

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg arvet for noen år siden middagsservice,( både flate og suppetallerkener ), frokostservice og kaffeservice for 14 personer av denne typen etter farmor og farfar.

Jeg skulle gjerne hatt sausnebb, suppeterrin, serveringsfat og noe til å ha poteter i.

Finnes det andre steder enn finn.no jeg kan lete?

Gjest ambrose
Skrevet

Tusen takk :-)))

Håper at du finner det du vil ha :-)

Skrevet

Du får følge med på qxl, annonsere i ukebladet Hjemmet lille avis, ukebladet Familien har vel også en slik spalte.

Gjest Nickløsheletida
Gjest Nickløsheletida
Ferskenblomst
Skrevet

Å, det serviset er så fint. Min mor hadde ett stående etter min farmor, og som jeg skulle arve. Men da jeg fant det etterat min mor døde vare det ødelagt, Gulnet og sprukket i glasuren, så det bvar bare å kaste. Jeg gråt nesten da jeg gjorde det for det hadde jeg så gode minner i fra. Håper du får tak i resten.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Å, det serviset er så fint. Min mor hadde ett stående etter min farmor, og som jeg skulle arve. Men da jeg fant det etterat min mor døde vare det ødelagt, Gulnet og sprukket i glasuren, så det bvar bare å kaste. Jeg gråt nesten da jeg gjorde det for det hadde jeg så gode minner i fra. Håper du får tak i resten.

Jeg har kjøpt salt og pepperbøsse nå som kommer i februar og jeg har bydd på en del andre ting, så får vi se om det blir mitt.

Jeg også liker det, men siden det ikke er ensfarvet er ulempen at jeg alltid må ha hvit duk når det brukes:-)

Det hadde blitt billigere for meg om jeg hadde kjøpt et gammelt service fra finn.no hvor alt er innkludert, men jeg er villig til å bruke en del penger på deler til dette servicet siden det er etter farmor og farfar. Betyr litt det også:)

candyqueen_83
Skrevet

Åå, det var et skikkelig koselig servise :o)

Ferskenblomst
Skrevet

Jeg har kjøpt salt og pepperbøsse nå som kommer i februar og jeg har bydd på en del andre ting, så får vi se om det blir mitt.

Jeg også liker det, men siden det ikke er ensfarvet er ulempen at jeg alltid må ha hvit duk når det brukes:-)

Det hadde blitt billigere for meg om jeg hadde kjøpt et gammelt service fra finn.no hvor alt er innkludert, men jeg er villig til å bruke en del penger på deler til dette servicet siden det er etter farmor og farfar. Betyr litt det også:)

''Jeg også liker det, men siden det ikke er ensfarvet er ulempen at jeg alltid må ha hvit duk når det brukes:-)

''

De løser du ved å ha en dekketallerken under. Enten hvit, eller i samme farge som en duk du skal ha under. Jeg tror det hadde vært veldig fint med en blå duk, f.eks. i samme nyanse som mønsteret i serviset.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg også liker det, men siden det ikke er ensfarvet er ulempen at jeg alltid må ha hvit duk når det brukes:-)

''

De løser du ved å ha en dekketallerken under. Enten hvit, eller i samme farge som en duk du skal ha under. Jeg tror det hadde vært veldig fint med en blå duk, f.eks. i samme nyanse som mønsteret i serviset.

''Jeg tror det hadde vært veldig fint med en blå duk, f.eks. i samme nyanse som mønsteret i serviset''

Ja, det tror jeg ville blitt fint. Tror kanskje det ville fubgert med sort duk også.

Spennende dette her. Jeg er med på budrunde og må holde meg våken utover natta :-)

Gjest Nickløsheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...