Gå til innhold

Sykeforsikring, utenlandsopphol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det må avtales med forsikringsselskapet først.

Med vennlig hilsen

Kan jeg spørre deg om noe Sør: Jeg skal reise til et afrikansk land i påsken. Har vanlig reiseforsikring gjennom Gjensidige. Skal selvsagt kontakte dem og høre - men vet du om det er vanlig å ha en utvidet forsikring når en reiser til et land som ligger utenfor vanlige reiseruter?

Kan jeg spørre deg om noe Sør: Jeg skal reise til et afrikansk land i påsken. Har vanlig reiseforsikring gjennom Gjensidige. Skal selvsagt kontakte dem og høre - men vet du om det er vanlig å ha en utvidet forsikring når en reiser til et land som ligger utenfor vanlige reiseruter?

Hei,

Nei, det bør gå bra (så vidt jeg vet), så lenge du ikke er borte lengre enn antall uker (de er nøye på det), og ikke reiser inn i krigssoner. Hvis du må ha en "dispensasjon" eller lignende, så få det skriftlig.

Hvis du har en samboer, så få et forsikringskort med ditt (ev. hans/hennes) navn på, og ikke bare "XXX og familie", for da må du bevise at du er i XXXs familie.

Med vennlig hilsen

Hei,

Så hvem det var nå.

Du er gift, så da har dere formodentlig samme navn, slik at det står på kortet.

Og du skal ikke være lengre borte enn 5 uker, så det er også greit.

Husk vaksiner. Jeg fikk også rabiesvaksine.

Med vennlig hilsen

Hei,

Så hvem det var nå.

Med vennlig hilsen

''Du er gift, så da har dere formodentlig samme navn''

Sør - hvor gammel er du? ;-)

Annonse

Hei,

Nei, det bør gå bra (så vidt jeg vet), så lenge du ikke er borte lengre enn antall uker (de er nøye på det), og ikke reiser inn i krigssoner. Hvis du må ha en "dispensasjon" eller lignende, så få det skriftlig.

Hvis du har en samboer, så få et forsikringskort med ditt (ev. hans/hennes) navn på, og ikke bare "XXX og familie", for da må du bevise at du er i XXXs familie.

Med vennlig hilsen

'Nei, det bør gå bra (så vidt jeg vet), så lenge du ikke er borte lengre enn antall uker (de er nøye på det), og ikke reiser inn i krigssoner. Hvis du må ha en "dispensasjon" eller lignende, så få det skriftlig.''

Skal ikke til noen krigssone. Skal være der i 2,5 uker. Det er et fattig land, et av verdens fattigste.

''Hvis du har en samboer, så få et forsikringskort med ditt (ev. hans/hennes) navn på, og ikke bare "XXX og familie", for da må du bevise at du er i XXXs familie.''

Jeg er gift. Mannen min skal ikke være med på turen. Jeg skal sjekke forsikringskortet at både mitt og hans navn står på det.

Med vennlig hilsen

Hei,

Så hvem det var nå.

Med vennlig hilsen

Vi har samme etternavn (selv om ikke det er en selvfølge når en er gift) ja :-)

Rabiesvaksine - det hadde jeg ikke tenkt å ta. Men har tatt Hepatitt A og B, skal ta den kvadruppelvaksinen (stivkrampe, difteri osv) + malariakur. Må muligens ta gulfeber og. Vi skal ha informasjonsmøte om et par uker, så da får jeg vel mer beskjed.

Er blitt anbefalt ikke å spise rå grønnsaker eller frukt med skall. Det er jo litt kjipt da når en skal til et land med så mye solmoden frukt og grønnsaker.... Men det er vel ikke verdt å ta sjansen på å bli syk.

Hei,

Så hvem det var nå.

Med vennlig hilsen

''Du er gift, så da har dere formodentlig samme navn, slik at det står på kortet.''

Prust skal reise med sin mor og de er neppe gift med hverandre...

''Du er gift, så da har dere formodentlig samme navn, slik at det står på kortet.''

Man vet jo aldri! :D

Nei, men de har neppe samme forsikringspolise, slik at det bare står ett navn på forsikringskortene.

(Gjensidiges reiseforsikring sender deg to kort - et med "Ola Nordmann" og et med "Ola Nordmann & family". Hvis Ola Nordmann da er gift med Kari Olsen, så er det ikke åpenbart for noen av hun er dekket, med mindre de kan vise at hun er en del av familien. Og slike forklaringer er ikke det man ønsker hvis man ligger på sykehus. Det er lettere å be Gjensidige om å sende et forsikringsbevis med "Kari Olsen" på.)

Med vennlig hilsen

Utvidet reiseforsikring må du ha når du reiser til land med krig som utenriksdepartementet har på liste og fraråder nordmenn å reise til.

http://www.landsider.no/traveladvice/

Utvidet reiseforsikring må du ha når du reiser til land med krig som utenriksdepartementet har på liste og fraråder nordmenn å reise til.

http://www.landsider.no/traveladvice/

Takk. Landet jeg skal til, står ikke på den lista. Det var jo greit :-)

Annonse

Nei, vi er ikke gift med hverandre :-)

Men det er godt mulig at det på forsikringsbeviset vårt står "Herr Prust og familie" uten mitt navn på - så det skal jeg sjekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...