Gå til innhold

Hm, hvilken fisk spiste jeg montro..

Anbefalte innlegg

Gjest Uneolene

Var i Spania forleden. Her var vi på en fiskeresturant. Jeg bestilte en fiskerett på spansk, men fant aldri ut hvilken fisk det var. Husker heller ikke det spanske navnet på den nå.

Skal prøve å beskrive så godt jeg kan. Fikk servert to store,nokså flate stykker. Uten ben. Fargen var hvit, med akkurat som noen striper med grått innimellom. Både smaken o konsistensen var litt nesten litt kylling aktig! Men skal jeg sammenligne med andre fiskesmaker, synes jeg det var mest likt sei, men er helt siker på at dette ikke var det.

Det var uansett den beste fisken jeg har smakt noen gang og synes det er trist at jeg ikke vet hvilken fisk det var slik at jeg kan bestille den igjen andre plasser.

Håper dere har noen forslag, så kan jeg google etterpå og se om jeg kjenner den igjen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375442-hm-hvilken-fisk-spiste-jeg-montro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uneolene

Tja..blir jo ren gjetning, men det går en del i Marlin(sverdfisk) der nede. De stekes som regel i store flate skiver.

Jammen meg tror jeg ikke at jeg har fått riktig svar allerede. I følge bilder og beskrivelse er jeg nesten 100% sikker på det må være sverdfisk! TUSEN takk! :-D

Er det vanskelig å få tak i i Norge?

Gjest Uneolene

Nei stykkene var altfor store til å være tunfisk! Nesten sikker på det var denne fisken jeg spiste:

http://www.google.no/search?q=sverdfisk&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-xgnT67YD8Sa-gag4snBCA&sqi=2&ved=0CD0QsAQ&biw=1196&bi

Det har jeg også spist i Spania. Det er godt! :)

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jammen meg tror jeg ikke at jeg har fått riktig svar allerede. I følge bilder og beskrivelse er jeg nesten 100% sikker på det må være sverdfisk! TUSEN takk! :-D

Er det vanskelig å få tak i i Norge?

Bestiller det av og til selv i "syden". Veldig god og annerledes smak enn de vanlige sortene her hjemme, og nesten litt kjøttaktig i konsistensen.

Sverdfisken hører jo ikke hjemme på våre breddegrader, så spesialbutikker for fisk må nok må være de eneste som kanskje av og til har dem til salgs og da sannsynligvis til svært høy pris..desverre.

Gjest hmmmmmm vil smake

Bestiller det av og til selv i "syden". Veldig god og annerledes smak enn de vanlige sortene her hjemme, og nesten litt kjøttaktig i konsistensen.

Sverdfisken hører jo ikke hjemme på våre breddegrader, så spesialbutikker for fisk må nok må være de eneste som kanskje av og til har dem til salgs og da sannsynligvis til svært høy pris..desverre.

Tunfisk er jo også litt kyllingaktig i smak og konsistens, er det noe a la det?

Persille1365381127

Nei stykkene var altfor store til å være tunfisk! Nesten sikker på det var denne fisken jeg spiste:

http://www.google.no/search?q=sverdfisk&hl=no&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-xgnT67YD8Sa-gag4snBCA&sqi=2&ved=0CD0QsAQ&biw=1196&bi

Tunfiskstykkene er jo kjempestore?

Vi snakker ikke tunfisk på boks her, men fersk tunfisk - de er jo gjerne større enn 3-400 grams biffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...