Gå til innhold

Jeg må slutte å se tøv på TV!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg egentlig svært interessert både i estetikk og utforming, men kjenner at jeg løfter øyelokkene helt til hårfestet av praten i Tid for hjem med hun bergenske Kjersti-et-eller-annet.

Kjersti: Ja men her er det jo fint, hva har dere egentlig lyst til å endre på?

Kvinnelig eier: Nja.. ah.. det er så kjeeedelig, det er liksom ikke noe artig her... det er faktisk så kjedelig her på stuen at jeg ikke respekterer rommet..... gjesp.

Herre jesus. Respekterer rommet?? Jeg er glad jeg slipper å se meg selv gå rundt i et rom med nye møbler jeg har anskaffet meg selv og sutre på det viset der.

Fortsetter under...

:o) Jeg ser ikke på. Jeg ser igrunnen bare på sånne "universets ditten" eller "universets datten" jeg. Det er sånne aaaooooommmmmm programmer som ikke pirker i engasjemanggenene mine, dessuten liker jeg å høre om planeter og stjerner.

Men jeg har zappet innom, han bergenseren med sjegget er ganske søt! ;0P

Hun får sikkert betalt for å surke, tror du ikke? Ellers ville de ikke hatt noe program. Nordmenn elsker interiør.

:o) Jeg ser ikke på. Jeg ser igrunnen bare på sånne "universets ditten" eller "universets datten" jeg. Det er sånne aaaooooommmmmm programmer som ikke pirker i engasjemanggenene mine, dessuten liker jeg å høre om planeter og stjerner.

Men jeg har zappet innom, han bergenseren med sjegget er ganske søt! ;0P

Hun får sikkert betalt for å surke, tror du ikke? Ellers ville de ikke hatt noe program. Nordmenn elsker interiør.

Du har nok rett i at de får penger for å stille opp (evt opp-pussingen dekket), men duverden jeg skulle hatt en del mer enn kreative løsninger ala lime-servietter-på-bordet-og-lakke- løsninger for å bli en sånn riks-sutrer gitt ;-)

Interiør i Norge er stort sett lite spennende, det er ikke mye jeg respekterer heller. :-P Men det er vel egentlig bare et tegn på at det er altfor mye penger blant (noen) folk. Estetikk og pietet er mangelvare i våre dager. Nå har jeg studert Finn-annonser i noen uker, og norsk moderne arkitektur er i (minst) 98% av tilfellene både kjedelig og stygg, i tillegg til at det er lagd for å gå istykker fort og/eller være dyrt og komplisert å reparere. Kjøpte meg forresten leilighet nylig, i en over 100 år gammel bygård. Var lenge redd for at jeg måtte kjøpe noe i en "brakkerigg". Men det ordnet seg heldigvis.

Du har nok rett i at de får penger for å stille opp (evt opp-pussingen dekket), men duverden jeg skulle hatt en del mer enn kreative løsninger ala lime-servietter-på-bordet-og-lakke- løsninger for å bli en sånn riks-sutrer gitt ;-)

Hadde ikke sluppet de folka inn i Villa Vindskeiv om de hadde bygget nytt fra grunnmuren av! :0D Eneste greiene de har fått til som jeg liker er hageløsningene. Tidvis.

Annonse

Hadde ikke sluppet de folka inn i Villa Vindskeiv om de hadde bygget nytt fra grunnmuren av! :0D Eneste greiene de har fått til som jeg liker er hageløsningene. Tidvis.

Ja husker en platt for en tid tilbake som ble kjempefin jeg også - og en og annen kjeller har også blitt ok. Men syns ofte de erstatter gammelt ræl med billig oppjazzet ræl, og da er man like langt... ;-)

Interiør i Norge er stort sett lite spennende, det er ikke mye jeg respekterer heller. :-P Men det er vel egentlig bare et tegn på at det er altfor mye penger blant (noen) folk. Estetikk og pietet er mangelvare i våre dager. Nå har jeg studert Finn-annonser i noen uker, og norsk moderne arkitektur er i (minst) 98% av tilfellene både kjedelig og stygg, i tillegg til at det er lagd for å gå istykker fort og/eller være dyrt og komplisert å reparere. Kjøpte meg forresten leilighet nylig, i en over 100 år gammel bygård. Var lenge redd for at jeg måtte kjøpe noe i en "brakkerigg". Men det ordnet seg heldigvis.

Jeg syns egentlig det er mye spennende å se både på arkitektur- og designsiden også i Norge, selv om jeg kanskje syns investeringer ofte preges av kortsiktighet, både estetisk og materielt. Dette gjelder privatinvesteringer i like stor grad som offentlige, og jeg tror dette mater opppussingsdyret. Jeg kjenner det selv også, Billybokhylla fra IKEA koster det meg ikke en kalori å kaste, men PH-lampen skal jeg ha til jeg dør, sant.

Respekt eller disrespekt er likevel ikke ordet jeg ville brukt i denne sammenhengen, - med unntak av når jeg omtaler de hersens profittjegerne som bygger og prakker på folk små og dårlige boenheter i alle norske byer for tiden ;-)

Fader, det er det som er galt med hele leiligheten min. Jeg respekterer den ikke, endelig fant jeg ordet jeg lette etter. Bestiller straks time hos interiørpsykolog.

Haha, jeg har allerede bestilt :) Vi må jobbe lenge med dette mente hun :)

Ja husker en platt for en tid tilbake som ble kjempefin jeg også - og en og annen kjeller har også blitt ok. Men syns ofte de erstatter gammelt ræl med billig oppjazzet ræl, og da er man like langt... ;-)

''Men syns ofte de erstatter gammelt ræl med billig oppjazzet ræl, og da er man like langt... ;-)''

Amen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...