Gå til innhold

Er det bare oss som reagerer?

Anbefalte innlegg

Gjest usssunt

vi hadde et par kjente og kjære barn på besøk hos oss for litt siden. Moren var også med.

Vi har visst før at de var litt bortskjemte når det gjelder å få ting, og jeg må si det provoserer meg litt når jeg ser de ikke viser takknemmelighet lenger.

Men det værste, oppdaget vi da de kom på besøk, var kostholdet. Da var de riktig nok på ferie, men vi reagerte på at de fikk cola hele tiden bare de maste lenge nok, ikke behøvde å spise opp maten sin, spiste bare yougurt..

Jeg vet de spiser mye yogurt hjemme også, kanskje ikke det værste, men langt fra sunt.

Og middagen jeg lagde kunne de ikke spise! Spagetti med kjøttsaus kunne de bare spise slik hun lagde den (sa moren) og slik var det generelt med alt av mat. Så lenge det ble lagd slik som moren gjør det, er det greit. Så da ble det spagetti med ketchup på dem da...

Synes de viser veldig lite appetitt på mat, men myye appetitt på godteri (kanskje normalt men).

Nå er dette et innlegget på en måte bortkastet, fordi jeg vet at jeg ikke skal blande meg i oppdragelsen deres. Det eneste jeg kan gjøre, er jo å prøve å være godt forbilde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375482-er-det-bare-oss-som-reagerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Min søster har også slike barn, de er hyperaktive å høye på sukker hele tiden. De liker ikke vanlig sunn mat, rett og slett fordi de ikke er vant med å spise ordentlig mat. Jeg har vondt i meg når jeg ser at barna kunne hatt det bedre med et sunnere kosthold. Å ta det opp med foreldrene har jeg prøvd, men til ingen nytte. De spiser jo samme kosthold selv og lider ingen nød....overvekt til tross. De er alltid syke på et eller annet vis og mosjon å frisk luft har de vist ikke hørt om. Huff sier nå jeg.

Min søster har også slike barn, de er hyperaktive å høye på sukker hele tiden. De liker ikke vanlig sunn mat, rett og slett fordi de ikke er vant med å spise ordentlig mat. Jeg har vondt i meg når jeg ser at barna kunne hatt det bedre med et sunnere kosthold. Å ta det opp med foreldrene har jeg prøvd, men til ingen nytte. De spiser jo samme kosthold selv og lider ingen nød....overvekt til tross. De er alltid syke på et eller annet vis og mosjon å frisk luft har de vist ikke hørt om. Huff sier nå jeg.

Vondt å se på ja...hun er veldig bevisst på oppdragelse ellers, og elsker å snakke om barna. Barna er faktisk veldig empatiske og greie, om enn bortskjemte, men jeg ser en lei utvikling...og nå begynner den å bli tydelig.

Barnefaren, som pendler mye, og ikke er sammen med barnemoren, tar denne "matkampen" hver gang han er hjemme, men til ingen nytte tydeligvis. Jeg tror moren til en viss grad tar det til seg også, men hun er for svak til å si nei når det kommer til stykket. Dessuten legger hun jo også halvveis opp til usunt kosthold med å feks kjøpe cola hele tiden og la den stå på stuebordet.

Har ikke egne barn ennå, så da skal jeg i alle fall ikke si noe...for hvem er jeg ?;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...