Gå til innhold

Dette angrer døende på ved livets slutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt overrasket. Trodde noen angret på at at de ikke hadde brukt mer tid på familie/ektefelle og at noen ikke hadde rydde konflikter med andre bort/bedt om tilgivelse/tilgitt andre.

Det ståt under punkt 2: "De skulle ønske de hadde brukt mer tid på barna og partneren".

Gjest Nickløsheletida

Litt overrasket. Trodde noen angret på at at de ikke hadde brukt mer tid på familie/ektefelle og at noen ikke hadde rydde konflikter med andre bort/bedt om tilgivelse/tilgitt andre.

''Litt overrasket. Trodde noen angret på at at de ikke hadde brukt mer tid på familie/ektefelle og at noen ikke hadde rydde konflikter med andre bort/bedt om tilgivelse/tilgitt andre''

Det står at mange angrer på at de ikke har brukt mer tid på familie.

''Ifølge Ware var dette noe alle de mannlige pasientene sa. De skulle ønske de hadde brukt mer tid på barna og partneren. Også noen kvinner snakket om dette, men ettersom de fleste var fra den eldre generasjonen, hadde mange av dem vært hjemmeværende''

Ofte ønsker man seg mer av det man ikke har prioritert (uten at man ønsker seg mindre av det man har...;-)

Dersom man gjennom livet hadde få faste arbeidsforhold, hatt mindre penger, brukt det man hadde på jordomseiling istedefor å investere i trygge rammer rundt seg etc hadde man kanskje ønsket seg utdannelse, trygg jobb og en familie å trygge gjennom forutsigbar økonomi?

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''5. Jeg skulle ønske jeg hadde latt meg selv være lykkeliger''

Visste ikke at det er et valg man kan ta. Hvordan velger vi det?

''Visste ikke at det er et valg man kan ta. Hvordan velger vi det?''

Det tror jeg ikke er mulig for alle. Ikke de som har opplevd store tragedier eller for de som er deprimerte.

Men jeg tror det er mulig for andre og styre tankene sine og fokusere på det positive.

Ved å ta vare på de små øyeblikkene og de små tingene i livet.

Lykken er ikke nødvendigvis å jobbe så mye som mulig for å få en så velfylt bankkonto som mulig. Kanskje er lykken heller å legge bort arbeids-laptopen og spille fotball / kort / Xbox med guttungen eller jentungen? Å være fornøyd med det en har og ikke alltid strebe etter noe større og bedre - blir man lykkeligere av det da?

Gjest Nickløsheletida

Ved å ta vare på de små øyeblikkene og de små tingene i livet.

Lykken er ikke nødvendigvis å jobbe så mye som mulig for å få en så velfylt bankkonto som mulig. Kanskje er lykken heller å legge bort arbeids-laptopen og spille fotball / kort / Xbox med guttungen eller jentungen? Å være fornøyd med det en har og ikke alltid strebe etter noe større og bedre - blir man lykkeligere av det da?

''Kanskje er lykken heller å legge bort arbeids-laptopen''

Eller kanskje vi skal si at lykken i livet er å legge bort arbeidslaptoppen og ta frem dol-laptoppen? ;-)

''Kanskje er lykken heller å legge bort arbeids-laptopen''

Eller kanskje vi skal si at lykken i livet er å legge bort arbeidslaptoppen og ta frem dol-laptoppen? ;-)

''Eller kanskje vi skal si at lykken i livet er å legge bort arbeidslaptoppen og ta frem dol-laptoppen? ;-)''

*fnis* En laptop til sitt bruk.

Det kan man, ved å velge hva man skal fokusere på, og ved å være tilstede i øyeblikket. Skal man sette pris på det man har og glede seg over det man får til, eller skal man sukke over det man mangler og ikke greier. Så enkelt og så vanskelig er det, men det er så absolutt mulig for de fleste av oss. Tror jeg:)

Gjest bølger

Det tror jeg ikke er mulig for alle. Ikke de som har opplevd store tragedier eller for de som er deprimerte.

Men jeg tror det er mulig for andre og styre tankene sine og fokusere på det positive.

Jeg tror heller ikke det er mulig for alle, og heller ikke til alle tider. Jeg får det iallefall ikke til. Men jeg tror vi kan velge om vi vil grave oss ned i elendigheten eller om vi vil prøve å fokusere på det positive. Klarer vi å fokusere på det positive har vi større mulighet for å være lykkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...