Gå til innhold

Astamedisin om kvelden

Anbefalte innlegg

Gjest Hostoghost

Midt i en forkjølelse, uthostet og fæl, får jeg netter med astma, noe jeg ikke har hatt før. Astma er for meg noe jeg har litegrann av i pollentiden. Så nå får jeg i hvert fall ikke sove. Legen min er på kurs ut uken, så henne får jeg ikke spurt, så jeg prøver her:

Jeg tar Seretide Diskus og Ventoline for astmaen. En blås om morgenen, i pollentiden en blås om morgenen og en om kvelden. Ventolin spray etter behov, som regel en til to ganger om dagen. Om jeg skal øke medisineringen nå, må det vel være å ta Seretide både morgen og kveld, men kan jeg ta 2 blås hver gang? Dvs 4 blås pr. dag? Og kan man ta Ventoline så mye som fire ganger i døgnet? Jeg er voksen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375505-astamedisin-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syttentretti

jeg bruker ikke Seretide men Symbicort og jeg dobbler den ved forkjølelse etter beskjed fra legen i 14 dagers tid.. det vilsi for min del 2 morgen 2 midt på dan og 2 kveld.... Eller bruker jeg 2 morg 2 kveld vanlig... Men ikke lenger enn 14 dage... God bedring...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...