Gå til innhold

HJELP , jeg trenger støtdempende såler...

Anbefalte innlegg

Gjest syttentretti

Har så problemer med å gå på asfalt og andre harde underlag..Får så vondt i beina ja helt opp i hofta etter jeg har gått ei lita stund og beina mine blir stive som stokker. Vet det finns fler typer av støtdempende såler , men er det noen spesielle du/ dere kan anbefale .. Vil heller koste på meg kvalitet og riktig gode denne gang...

Fortsetter under...

Fastlegen din søker, så får du dette fra NAV - ordentlig laget av Sophies Minde eller lignede.

Med vennlig hilsen

''Fastlegen din søker, så får du dette fra NAV - ordentlig laget av Sophies Minde eller lignede.

''

Det er uhyre få tilstander som gir grunnlag for at NAV dekker denne typen såler. De aller, aller fleste må dekke dette selv. Såvidt meg bekjent så er det også kun ortopeder eller tilsvarende spesialister som kan søke. Regelverket har blitt svært strengt med årene.

Annonse

Onsdag1365380628

Fastlegen din søker, så får du dette fra NAV - ordentlig laget av Sophies Minde eller lignede.

Med vennlig hilsen

''Fastlegen din søker, så får du dette fra NAV - ordentlig laget av Sophies Minde eller lignede.

''

Hadde nok blitt kø hos fastlegene og ikke minst hos nav hvis alle med vonde knær og hofter skulle få dekker spesialsko..

''

Det er uhyre få tilstander som gir grunnlag for at NAV dekker denne typen såler. De aller, aller fleste må dekke dette selv. Såvidt meg bekjent så er det også kun ortopeder eller tilsvarende spesialister som kan søke. Regelverket har blitt svært strengt med årene.

Hei,

Ja, du har rett at det var med en henvisning til fotfetisjist .... eh, jeg mener ortoped. (Men man må jo til fastlege først.)

:-)

Med vennlig hilsen

''

Hadde nok blitt kø hos fastlegene og ikke minst hos nav hvis alle med vonde knær og hofter skulle få dekker spesialsko..

Joda, men det har jeg da heller ikke påstått de skal.

Med vennlig hilsen

Åh, hva heter de jeg kjøpte da...

Kjøpte noen hos bandagist/apotek her i byen. De former seg etter føttene, og skulle så herdes en kort stund i stekeovnen.

Utrolig gode..

Uansett, spør hos bandagist eller på apotek hva de kan anbefale :)

Jeg var hos en fysioterapeut i Asker for noen år siden, han tok mål og avtrykk av beina mine og fikk spesiallaget såler i USA til meg. Jeg hadde litt det samme problemet som deg, samt at jeg har problemer med et kne.

Ikke angret ett sekund, selv om sålene kostet nesten 3000,- så var det verdt hver eneste krone!

Hei,

Ja, du har rett at det var med en henvisning til fotfetisjist .... eh, jeg mener ortoped. (Men man må jo til fastlege først.)

:-)

Med vennlig hilsen

Siden det er omtrent umulig å få refusjon uten relativt store misdannelser, så er turen både til fastlege og spesialist vanligvis bortkastet dersom hensikten er å oppnå refusjon. Da er det vesentlig bedre å bruke tid og penger på å oppsøke et ortopediteknisk verksted.

For flertallet av oss, vil det finnes gode prefabrikerte løsninger i sportsbutikkene. En del av sportsbutikkene har også begynt å forme såler etter den enkeltes fot.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...