Gå til innhold

Begravelse og gave til stiftelse istedenfor blom

Anbefalte innlegg

Gjest Begravelse

Skal i begravelse til min onkel, og i dødsannonser så står det at istedenfor blomster så ønskes en gave til en stiftelse. Det står ingen kontonummer, gir man da penger i kirken, eller legger jeg et kort med penger i under minnestunden ? Og er det da ikke blomster i kirken, eller menes det ingen blomster til hjemmet? Onkel skal kremeres, og av erfaring fra da min far ble kremert, så ble jo ikke blomstene med til noen grav. Kan noen si meg om jeg kan gi penger med ett kort og evt om vi skal ha blomster i tilleg? F.eks en bukett, istedenfor bårebukett?

Fortsetter under...

Jeg ville fortolket det dithen, at de ønsker at pengene som skulle ha vært brukt til blomster, skal gies til denne stilftelsen. Så for meg høres det ut som 0 blomster.

Det er jo veldig vanlig at setningen om pengene, avsluttes med "...som kan gies i kirken" e.l. Men siden de ikke har lagt ut noe kontonr., ville jeg tatt penger med. Det går jo an å sette dem inn på konto etterpå, om det skulle vise seg at de likevel ikke tar i mot pengegaver der. Men jeg tipper at det står en liten kurv e.l. for slike konvolutter ved inngangsdøren.

Hvis du ikke vil spørre de nærmeste pårørende, så vet sikkert begravelsesbyrået svaret på dine spørsmål.

Gjest Begravelse

Jeg ville fortolket det dithen, at de ønsker at pengene som skulle ha vært brukt til blomster, skal gies til denne stilftelsen. Så for meg høres det ut som 0 blomster.

Det er jo veldig vanlig at setningen om pengene, avsluttes med "...som kan gies i kirken" e.l. Men siden de ikke har lagt ut noe kontonr., ville jeg tatt penger med. Det går jo an å sette dem inn på konto etterpå, om det skulle vise seg at de likevel ikke tar i mot pengegaver der. Men jeg tipper at det står en liten kurv e.l. for slike konvolutter ved inngangsdøren.

Hvis du ikke vil spørre de nærmeste pårørende, så vet sikkert begravelsesbyrået svaret på dine spørsmål.

Takk for svar. Skal forhøre meg med begravelsesbyet. Tror jeg lager et kort, og tar med til kirken. Og så legger en rose på kisten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...