Gå til innhold

Å bo blant de rike

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Mitt barn har gnålt i mange år om at han visstnok var den eneste i klassa som aldri hadde vært på harrytur, så i fjor høst gjorde vi endelig alvor av det og tok han med på en opplevelsestur til Nordby ;-)

Hehe! :)

Stod det til forventningene?

Fortsetter under...

''Hehe, det er bra man har vært ung selv engang...''

En venninne og jeg fikk lov til å dra til syden alene som 17,5-åringer nettopp ved at hver av oss sa at den andre fikk lov... ;-) De gjennomskua oss sikkert, men vi følte oss veldig lure, da.

Nettopp:) Jeg har gjorde d samme, samme år som jeg fylte 18... :)

Hehe! :)

Stod det til forventningene?

Åja, han kom hjem med en stor eske med energidrikk, som han fortsatt har igjen bokser av. Også spennende med svensk godteri. ;-) Vi hadde med et par venner av han på turen, så det var livat og sosialt i baksetet.

Hvis man bare skal bade og sole seg og knapt bevege seg utenfor hotellområdet trenger man ikke dra til Østen, nei, men det er synd å nekte seg mulighetene denne verdensdelen har å by på av frykt for lang flytur.

En gubbe jeg kjenner kunne ikke dra til Østen pga lang flytur, men busstur til Østerrike med blandakoret dro han på!

Døh - på kortur er transportmiddelet underordnet :-))

Annonse

Persille1365381127

Man trenger vel ikke være rik for å gjort det?

Min snart ni-åring har vært i Australia, USA og ganske mange land i Europa (Bulgaria, Spania, England, Tyskland, Danmark) for å nevne noen.

Vi er ikke rike i det hele tatt, men når vi reiser så drar vi dit vi har lyst til å dra - og så skjer selvfølgelig ikke det hvert år akkurat.

I år blir det vel bla Polen og et par andre Europeiske land tror jeg, og neste gang vi skal på langtur blir det antagelig Asia. Vi holt på å reise til Afrika nå i vinterferien fordi vi kunne ha møtt sambo der etter at han hadde vært på jobb - men det ble for dyrt ifht noe annet vi heller ville bruke pengene på.

Jeg synes ikke egentlig det er så rart at barna har reist mye i dag. Det har jo vi som voksne gjort også.

En som jobber for meg har vært i over 70 land, hun er knapt midt på 20-tallet.

Gjest Elextra

''En gubbe jeg kjenner kunne ikke dra til Østen pga lang flytur, men busstur til Østerrike med blandakoret dro han på!''

*hehe* Busstur er en form for transport/ferie jeg ikke kunne tenkt meg.

I min pure ungdom var jeg på busstur til Østerrike for å stå på ski! Seks dager på ski og 2 x 30 timer i buss - noen komfortabel buss var det heller ikke.

tzatziki1365380058

Håhåjaja... Min 8. klassing har vært i flere verdensdeler, men Iphone 4 (S?) kan h*n bare glemme.Sydentur hver sommer også.

Enda visstnok "alle" andre har både Iphone og årlige sydenturer.

Vi har alle vårt :)

Akkurat sånt blåser jeg heldigvis langt i.De får pent lære seg at ikke alle har råd til alt mulig, og at en Kinareise krever lengre oppsparing enn en tur til kroatia gjør.Og vi prioriterer altså Kina. De har ikke vondt av sånt.

Dessuten tror jeg beskrivelsen av at "alle andre har" som oftest er en solid overdrivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...