Gå til innhold

Sende mld tidlig om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker her om lydløs kun på meldinger. Telefonen vil ringe som vanlig.

Det er ikke alle som har så avanserte telefoner. Dattera mi har ikke det. Jeg har, men er ikke plaget av at noen sender uviktige ting om natta. Verre med offentlige etater som ringer klokka 9 for å fortelle at de kommer klokka 14.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• frosken

10

• Katt-ja

10

• Bookworm

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Jeg lager meg slett ikke noe problem. Jeg velger å være tilgjengelig når som helst - for mine barn. I kveld f.eks. er minstemann (tenåring) på fest. Selvsagt vil jeg se meldinger h*n sender med en gang. Helt fram til h*n skal hentes. Kanskje kl 2. Kanskje kl 3.

Men, jeg er ikke plaget med at folk sender meg meldinger som ikke er viktige om natten - det er ingen som gjør det. Av folk jeg kjenner. Beskjeder av den typen tas på facebookmeldinger eller mail. Men - jeg kan altså forstå dem som ikke liker det når det skjer.

Jeg mener man lager seg selv problemer når man må fortelle alle en kjenner om man ikke skal sende meldinger på natten i stede for å bare skru på lydløs.

Gjest Ei lita jente
Skrevet

Det er ikke alle som har så avanserte telefoner. Dattera mi har ikke det. Jeg har, men er ikke plaget av at noen sender uviktige ting om natta. Verre med offentlige etater som ringer klokka 9 for å fortelle at de kommer klokka 14.

''Det er ikke alle som har så avanserte telefoner. Dattera mi har ikke det''

Jeg hadde det på min telefon for 6-7 år siden. Ville tro de fleste hadde det.

Gjest Elextra
Skrevet

Men hvem gidder omprogrammere telefonen hver kveld?

Ok om man har venner so man vet at synes det er kos å få meldinger midt på natta aller tidlig morgen - ellers lar ,an være.

Skrevet

Hun kan ikke sende meldinger engang på sin. Det er hennes måte å protestere på forbrukssamfunnet så telefonen er gammel og sliten og godt brukt og kassert fra andre ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Men Dorthte - kl. 9 er dagtid for de fleste :-)

Skrevet

''Å holde styr på gubbens telefon og venner er verre :#''

Kjæresten får av og til telefon fra jobben midt på natta. Zzzz... Ikke så veldig festlig nei. Men jeg har ledd for meg selv innimellom når han har frest til den stakkaren i den andre enden:"Ringer du meg NÅ for å fortelle meg det!?"

Vi fikk faktisk telefon fra politiet midt på natta da de skulle fortelle at de hadde funnet igjen bilen vår som var stjålet. Den var tauet til et oppbevaringsområde og kunne ikke hentes før etter 9 neste morgen... Vi hadde nok klart å vente noen timer til med å få den beskjeden.

Skrevet

Vi fikk faktisk telefon fra politiet midt på natta da de skulle fortelle at de hadde funnet igjen bilen vår som var stjålet. Den var tauet til et oppbevaringsområde og kunne ikke hentes før etter 9 neste morgen... Vi hadde nok klart å vente noen timer til med å få den beskjeden.

*hehe* Kanskje de trodde dere var ute og lette?

Skrevet

-eller seint.

Jeg har opplevd å få ikke-hastemeldinger fra foreldre til elever av meg i to-tida om natta. -det synes jeg er en uting.

Skrevet

Men hvem gidder omprogrammere telefonen hver kveld?

Ok om man har venner so man vet at synes det er kos å få meldinger midt på natta aller tidlig morgen - ellers lar ,an være.

Mb er alltid i nærheten og alle kikker på den rett som det er så det er faktisk ikke viktig å ha meldingslyd på en gang, mer enn nok med vibrering.

Skrevet

Men Dorthte - kl. 9 er dagtid for de fleste :-)

Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)

Skrevet

''Verre med offentlige etater som ringer klokka 9 for å fortelle at de kommer klokka 14.''

Hmmm? Jeg jobber i det offentlige og kan godt finne på å ringe brukere kl 9.00, Ikke minst om de har ringt min telefon kl 23.49 og sendt meg påfølgende sms'er utover natta. .

Hastert det så veldig, får de innfinne seg. Kl 14 samme dag er jo pent ;-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvis det er ting jeg kommer på der og da som jeg har lyst til å fortelle, sender jeg melding. Verken jeg eller noen jeg kjenner har regler på når vi kan sende melding.

Er man plaget av å våkne av lyder, burde man greie å bruke 5 sekunder på å sette mobilen på lydløs om kvelden.

''Hvis det er ting jeg kommer på der og da som jeg har lyst til å fortelle, sender jeg melding''

Da burde du lære deg litt folkeskikk.

Skrevet

''Verre med offentlige etater som ringer klokka 9 for å fortelle at de kommer klokka 14.''

Hmmm? Jeg jobber i det offentlige og kan godt finne på å ringe brukere kl 9.00, Ikke minst om de har ringt min telefon kl 23.49 og sendt meg påfølgende sms'er utover natta. .

''Hmmm? Jeg jobber i det offentlige og kan godt finne på å ringe brukere kl 9.00, Ikke minst om de har ringt min telefon kl 23.49 og sendt meg påfølgende sms'er utover natta. .

''

Blir du virkelig kontaktet utenom kontortiden på denne måten?!?

Skrevet

Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)

''Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)''

Er du ikke med på å spre fordommer i forhold til mennesker med funksjonsnedsettelser nå? Det er da ikke slik at alle er hjemme hele dagen.

Skrevet

''Hmmm? Jeg jobber i det offentlige og kan godt finne på å ringe brukere kl 9.00, Ikke minst om de har ringt min telefon kl 23.49 og sendt meg påfølgende sms'er utover natta. .

''

Blir du virkelig kontaktet utenom kontortiden på denne måten?!?

Ja, men i snitt tre til fire ganger pr måned. Høyst overkommelig, men jeg har ikke en høy terskel for å ta kontakt kl 09 eller 10 :-/

Skrevet

Jeg ringer eller sender aldri sms så seint annet enn til folk jeg vet er våkne og jeg stiller alltid opp klokka 14 samme dag hvis det er viktig. Men jeg behøver ikke å vite det klokka ni altså. Det holder å få beskjed klokka 11 eller 12 ;)

Skrevet

''Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)''

Er du ikke med på å spre fordommer i forhold til mennesker med funksjonsnedsettelser nå? Det er da ikke slik at alle er hjemme hele dagen.

Jeg sa ikke alle, jeg sa nesten og er folk på jobben så kan de ikke gå hjem uansett ;)

Gjest Ei lita jente
Skrevet

''Hvis det er ting jeg kommer på der og da som jeg har lyst til å fortelle, sender jeg melding''

Da burde du lære deg litt folkeskikk.

Vel, det er vanlig i min omgangskrets. ;) Er sånn begge veger.

Har mange ganger fått meldinger fra venner jeg ikke har treft på en stund, at akkurat nå lå de og tenkte på meg og at det var på tide med et møte snart.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er du ikke med på å spre fordommer i forhold til mennesker med funksjonsnedsettelser nå? Det er da ikke slik at alle er hjemme hele dagen.''

Hvor tror du ellers vi er?

Mange våkennetter og generelt lite søvn, så er man ikke alltid tilgjengelig for tidlige oppringing!

Jeg er også uføretrygdet, så bortsett fra små spaserturer, så er jeg stort sett hjemme...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...