Gå til innhold

Sende mld tidlig om morgenen

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Jeg har sendt mld til mine foreldre tidlig om morgenen, noen ganger kl 06, fordi de står opp kl 05.

Jeg har dog vekket min mor et par ganger når hun har vært heldig å sove lenger enn 05 og blitt bedt om å la vær å sende mld så tidlig.

Så da lar jeg vær, skjønner det veldig godt.

Fortsetter under...

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• frosken

10

• Katt-ja

10

• Bookworm

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har sendt mld til mine foreldre tidlig om morgenen, noen ganger kl 06, fordi de står opp kl 05.

Jeg har dog vekket min mor et par ganger når hun har vært heldig å sove lenger enn 05 og blitt bedt om å la vær å sende mld så tidlig.

Dattera mi holdt på å kvele meg da jeg ringte å sa at mora mi var død klokka halv seks om morgenen. Hun skulle på jobben klokka sju. Men ringte tilbake og ba om unnskyldning etterpå da hun kom til seg sjøl før hun dro på jobben.

Jeg mener man lager seg selv problemer når man må fortelle alle en kjenner om man ikke skal sende meldinger på natten i stede for å bare skru på lydløs.

''Jeg mener man lager seg selv problemer når man må fortelle alle en kjenner om man ikke skal sende meldinger på natten i stede for å bare skru på lydløs.''

Poenget for en del av oss er at vi ikke trenger å fortelle folk det - det er ikke noe man gjør i mitt miljø. Kanskje det har noe med alder å gjøre,- vet ikke :-)

''Jeg har dog vekket min mor et par ganger når hun har vært heldig å sove lenger enn 05''

Foreldre er fritt vilt - der er alt lov :-) I alle fall er det det med mine barn og meg... Mine foreldre - vel - de er en annen generasjon.

Jeg sa ikke alle, jeg sa nesten og er folk på jobben så kan de ikke gå hjem uansett ;)

''Jeg sa ikke alle, jeg sa nesten og er folk på jobben så kan de ikke gå hjem uansett ;)''

Jeg synes det er mye særere om folk fra offentlige etater skal dukke opp uanmeldt, og skjønner også at de gjerne vil forsikre seg om at brukerne de skal besøke er hjemme. Dumt med bomturer som følge av at folk er ute og handler, hos legen, har glemt avtalen osv.

Annonse

''Er du ikke med på å spre fordommer i forhold til mennesker med funksjonsnedsettelser nå? Det er da ikke slik at alle er hjemme hele dagen.''

Hvor tror du ellers vi er?

Mange våkennetter og generelt lite søvn, så er man ikke alltid tilgjengelig for tidlige oppringing!

Jeg er også uføretrygdet, så bortsett fra små spaserturer, så er jeg stort sett hjemme...

Ikke alle med funksjonsnedsettelser er uføretrygdet; det er ingen direkte sammenheng mellom størrelsen på funksjonsnedsettelsen og deltakelse i arbeidslivet. Hvorvidt noen blir uføretrygdet har sammenheng med mange faktorer i tillegg til grad av funksjonsnedsettelse.

Blant de som er uføretrygdet er det også stor variasjon mht aktivitetsnivå på dagtid. En del benytter dagsentre, frivillighetssentraler ol - og en del er aktiv på andre arenaer som i forbindelse med trening, frivillig arbeid mm.

''Jeg mener man lager seg selv problemer når man må fortelle alle en kjenner om man ikke skal sende meldinger på natten i stede for å bare skru på lydløs.''

Poenget for en del av oss er at vi ikke trenger å fortelle folk det - det er ikke noe man gjør i mitt miljø. Kanskje det har noe med alder å gjøre,- vet ikke :-)

''Poenget for en del av oss er at vi ikke trenger å fortelle folk det - det er ikke noe man gjør i mitt miljø. Kanskje det har noe med alder å gjøre,- vet ikke :-)''

Hehe... sånn er det i min omgangskrets også. Er vel bare et par venner jeg forsiktig har fortalt at jeg ikke er så begeistret for sms om natta :-)

Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)

''Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)''

Nå får du gi deg - alle som har funksjonsnedsettelser er da ikke hjemme hele dagen. Vi har faktisk en god del rullestolbrukere mer eller mindre daglig på besøk hos oss.

Nå minte du meg litt om det som dengang het Trygdekontoret og som tydeligvis mente at jeg som alenemor kunne komme til dem på møter når som helst midt på dagen eller bare stikke innom for å levere div. skjemaer og sånt. Det kunne jeg jo ikke for jeg var på jobb.

''Jeg sa ikke alle, jeg sa nesten og er folk på jobben så kan de ikke gå hjem uansett ;)''

Jeg synes det er mye særere om folk fra offentlige etater skal dukke opp uanmeldt, og skjønner også at de gjerne vil forsikre seg om at brukerne de skal besøke er hjemme. Dumt med bomturer som følge av at folk er ute og handler, hos legen, har glemt avtalen osv.

Det har du rett i, men jeg er aldri sur når folk ringer da og vekker meg. Det tar bare et par minutter før jeg klarer å summe meg.

''Ikke for meg, jeg sover gjerne til 11 og jeg fatter ikke hvorfor de må ringe å si at de kommer klokka 14 da de vet at de aller fleste de ringer er hjemme hele dagen ;)''

Nå får du gi deg - alle som har funksjonsnedsettelser er da ikke hjemme hele dagen. Vi har faktisk en god del rullestolbrukere mer eller mindre daglig på besøk hos oss.

Nå minte du meg litt om det som dengang het Trygdekontoret og som tydeligvis mente at jeg som alenemor kunne komme til dem på møter når som helst midt på dagen eller bare stikke innom for å levere div. skjemaer og sånt. Det kunne jeg jo ikke for jeg var på jobb.

Her åpner ikke biblioteket før 10, 11 og 12 så man behøver ikke stå tidlig opp for å rekke det ;)

Her åpner ikke biblioteket før 10, 11 og 12 så man behøver ikke stå tidlig opp for å rekke det ;)

Men Dorthe, du kan da ikke i fullt alvor mene at offentlig ansatte ikke skal bruke hele sin arbeidstid effektivt (og det vil ofte innebære å ta unna en del telefoner før de begynner med hjemmebesøk) fordi _noen_ sover lenge om morgenen?

Jeg synes det må være greit å anta at folk flest kan kontaktes mellom 9 og 16, hvis man skal kutte ned dette til 12-16 så vil jo effektiviteten gå betraktelig ned.

Forøvrig tror jeg det er like mange av de uføretrygdede som står opp tidlig som de som ikke gjør det. Folk har forskjellig rytme; også de som er hjemmeværende som følge av funksjonsnedsettelser.

Annonse

Gjest Psyk av alt

Dattera mi holdt på å kvele meg da jeg ringte å sa at mora mi var død klokka halv seks om morgenen. Hun skulle på jobben klokka sju. Men ringte tilbake og ba om unnskyldning etterpå da hun kom til seg sjøl før hun dro på jobben.

Huff. Hun reagerte med sjokk.

I min tidligere jobb måtte jeg innimellom overlevere dødsbudskap.

Vi møtte nesten alltid opp på døra. Tror kanskje det er bedre enn å ringe, men ikke alltid det er mulig.

Gjest Psyk av alt

''Jeg har dog vekket min mor et par ganger når hun har vært heldig å sove lenger enn 05''

Foreldre er fritt vilt - der er alt lov :-) I alle fall er det det med mine barn og meg... Mine foreldre - vel - de er en annen generasjon.

Hehe, nå ler jeg godt. Fritt vilt :)

''Her åpner ikke biblioteket før 10, 11 og 12 så man behøver ikke stå tidlig opp for å rekke det ;)''

Vi har en del uføretrygdede (og alderspensjonister) som er daglig hos oss og flere av dem ser jeg ofte på butikken eller ute i gangen lenge før vi åpner kl. 10. Det er også en del som er hos oss fra vi åpner kl. 10 til vi stenger kl. 16 eller enda senere, så de er definitivt ikke hjemme hele dagen i alle fall. En del av dem er ikke i stand til å huske at f.eks. hjelpemiddelsentralen eller noen andre skal komme på onsdag kl. 14 så da må de ringe tidlig om morgenen for å få tak i dem for å minne dem på det.

''Foreldre er fritt vilt - der er alt lov :-)''

Det finnes særlover som regulerer forhold i nær familie ;-) Da broren min hadde fått sin første datter og det var hans tur til å være opp med henne tidlig lørdag og søndag, så fikk jeg en del telefoner i syvtiden søndagsmorgen fra en 2-åring som gjerne ville snakke i telefonen og en far som gjerne ville ha en pause fra søndagsmorgens lekeaktiviteter. Hun var imidlertid kjempegod på å synge laaaaange sanger, så det var fullt mulig å halvsove seg videre gjennom en lengre telefonsamtale med henne ;-)

Nå er samme jenta på den andre siden av jordkloden (sånn ca), og hun har lisens til telefonering midt på natta norsk tid. Så det er så avgjort unntakslover for enkelte!

Men Dorthe, du kan da ikke i fullt alvor mene at offentlig ansatte ikke skal bruke hele sin arbeidstid effektivt (og det vil ofte innebære å ta unna en del telefoner før de begynner med hjemmebesøk) fordi _noen_ sover lenge om morgenen?

Jeg synes det må være greit å anta at folk flest kan kontaktes mellom 9 og 16, hvis man skal kutte ned dette til 12-16 så vil jo effektiviteten gå betraktelig ned.

Forøvrig tror jeg det er like mange av de uføretrygdede som står opp tidlig som de som ikke gjør det. Folk har forskjellig rytme; også de som er hjemmeværende som følge av funksjonsnedsettelser.

Men jeg er jo ikke sur når de ringer da, jeg skjønner jo også at de gjør det selv om jeg blir irritert og synes det er unødvendig å ringe for å fortelle at de kommer å leverer ting klokka 14

''Her åpner ikke biblioteket før 10, 11 og 12 så man behøver ikke stå tidlig opp for å rekke det ;)''

Vi har en del uføretrygdede (og alderspensjonister) som er daglig hos oss og flere av dem ser jeg ofte på butikken eller ute i gangen lenge før vi åpner kl. 10. Det er også en del som er hos oss fra vi åpner kl. 10 til vi stenger kl. 16 eller enda senere, så de er definitivt ikke hjemme hele dagen i alle fall. En del av dem er ikke i stand til å huske at f.eks. hjelpemiddelsentralen eller noen andre skal komme på onsdag kl. 14 så da må de ringe tidlig om morgenen for å få tak i dem for å minne dem på det.

Vi får ikke beskjed før samme dagen så vi vet aldri at de kommer før de har ringt. Og noen ganger kommer de ikke likevel. Og nå kommer ingen ut uansett fordi det er altfor mye snø

Vi får ikke beskjed før samme dagen så vi vet aldri at de kommer før de har ringt. Og noen ganger kommer de ikke likevel. Og nå kommer ingen ut uansett fordi det er altfor mye snø

''Og nå kommer ingen ut uansett fordi det er altfor mye snø

''

Hmmm.... Min kollega som sitter i rullestol kommer seg på jobb hver dag. Så _noen_ kommer seg ut selv om det er snø i Oslo.

Du generaliserer fryktelig i dag ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...