Gå til innhold

Gruer meg til en samtale

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke helt hvordan

Jeg skal ha en samtale med en person som har tendens til å komme med veldig kjappe og bastante konklusjoner om alt mulig (inkl. meg og andre). Selv er jeg nesten motsatt, jeg syns ting og mennesker som regel er for sammensatt til å trekke så raske konklusjoner. Samtalen må vi ha fordi jeg er nødt til å forholde meg til personen i en sammenheng der vedk står i en rolle over meg.

Noen tips til hvordan håndtere en slik samtale? Jeg vil ikke si så mye mer om hva det dreier seg om, det er mer måte å kommunisere på jeg er opptatt av her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375697-gruer-meg-til-en-samtale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbered hva du vil si, og tenk over hvilken konklusjon du ønsker skal komme ut av dette møtet.

Sørg for at du får sagt ditt uten å bli avbrutt.

Be om forklaring underveis hvis vedkommende sier ting du ikke henger med på.

Det er ikke alltid slike kjappe konklusjoner er feil, men ofte kan man trenge litt tid på seg til å forstå hvorfor det kan være en god løsning. Be evt om tid til å tenke over det dere kommer fram til, for evt å kunne diskutere det med andre. Med mindre det er noe taushetsbelagt.

Lykke til - slike møter er alltid verst i forkant, og ofte greiere når man først sitter der.

1.) Forbered deg godt på hva du vil si. Lek at du er den andre, og gi deg selv noen slike raske konklusjoner slik at du er forberedt på noen av dem.

2.) I samtalen med vedkommende: Still (vennlige) spørsmål ved konklusjonene - spørsmålene har du nok, for det er antakelig de du stiller deg selv isteden for å dra raske konklusjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...