Gå til innhold

Synes du det er greit å ta buss?

Anbefalte innlegg

Det synes ikke jeg. Om jeg kommer på bussen når det ikke er et dobbeltsete som er ledig får jeg mye angst. Jeg greier ikke å sitte meg ned på et sete hvor den ene halvdelen er tatt av et annet menneske. Da blir jeg stående. Jeg får tanker om at de andre ikke liker meg pga. min overvekt. Skamfølelse og skyld er hva jeg tenker på. Det er er et mareritt til jeg forlater bussen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375708-synes-du-det-er-greit-%C3%A5-ta-buss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Jeg synes det er greit å ta buss- for å svare på spørsmålet ditt først. Jeg setter meg hvor som helst- enten alene eller sammen med en fremmed.

Likeledes er det meget ofte at andre setter seg ved siden av meg. Det hender rett som det er at min da medpassasjer også forlater bussen - uten at jeg oppdager det.

Dvs jeg er særdeles lite observant mht til andre passasjerer (såfremt jeg ikke kjenner dem).

Gjest klarer ikke bussen selv

Jeg liker best å sitte alene på bussen,

pleier å sette meg ytterst og sette vesken innerst, slik at folk ser at det er "opptatt".

Blir det veldig fullt i bussen må jeg jo gi fra meg den plassen, men helst ikke... Jeg orker ikke ha folk ved siden av meg, vil ha fred og ro...

tanken på en ekkel gris sitter ved siden av meg, ja en vet jo aldri.

Husker en lang busstur hvor jeg fikk en skravlesyk og stinkende alkis ved siden av meg.... gjett om jeg ble glad da vi måtte bytte buss :)

Nå kjører jeg bil helst, ytterst sjeldent jeg tar bussen... takk o lov.

Er jo for kollektivtrafikk osv, for det er altfor mange som bruker privatbil, det ser en jo på rushen... Men jeg klarer det bare ikke, rett og slett :)

Har ingen problemer med busser. Bortsett fra tiden jeg bruker på å vente på dem, alternativt løpe etter dem.

På selve bussen er jeg helt bevisstløs i forhold til hvem jeg sitter ved siden av. Hadde du satt deg ved siden av meg ville jeg ikke registert deg i det hele tatt omtrent, men konsentrert meg om meg og mitt. Der tror jeg jeg er en ganske gjennomsnittlig bussbruker, så jeg syns du skal legge tankene fra deg på busstoppet og forsøke å nyte turen. I den grad det går an, det er tross alt fortsatt buss vi snakker om her ;-)

Jeg liker ikke å ta buss. Hva andre måtte mene om meg på bussen, driter jeg i. Hvis de misliker meg så er det deres problem.

Jeg liker ikke å ta buss pga at jeg blir lett kvalm, og spesielt hvis noen lukter sterkt. Om det lukter godt eller vondt spiller ingen rolle, blir generelt dårlig av sterke lukter.

Og hvis du skulle sitte ved siden av meg, så kan det være at jeg misliker at du lukter parfyme, eller at du tar for stor plass, men det betyr ikke at jeg misliker deg som person. Du har like stor rett som andre til å få sitteplass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...