Gå til innhold

Politiet lot ham gå.

Anbefalte innlegg

''I går dundret sjåføren inn i ei bru i Skien slik at kapellet falt av. I dag ble han avskiltet 30 mil unna med kapellet surret fast på bilen.

– Det er helt horribelt å gjøre sånne ting. Han hadde surret toppen til lastebilen med noen slags stropper. Det så ikke ut, sier Heine Skyvulstad, leder av Norsk Yrkessjåfør Allianse.

Han fikk tilfeldigvis øye på lastebilen i hjembygden sin Bagn i Vest-Oppland i dag tidlig. Bilen kjente han igjen fra bilder på varden.no i går.

...– Det er opp til bileier hva de vil gjøre med bilen. Sjåføren er ikke pågrepet. Han vil bli innkalt til avhør på lensmannskontoret senere, sier politibetjent Marianne Brun fra Vestoppland til Varden.''

http://www.varden.no/nyheter/slik-kjorte-han-i-30-mil-1.6759883

Utenlandske sjåfører har tydeligvis få grunner til å bry seg om norsk lov.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375751-politiet-lot-ham-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

''Da er det noe alvorlig galt med loverket.

Hvorfor kunne de ikke ta beslag i lastebilen.''

Hva hadde det hjulpet for? Lastebilen er avskiltet.

Om de tok beslag i kjøretøyet ville det sendt et signal til utenlandske firma som sender livsfarlige biler og sjåfører til landet om at slikt kan koste mer enn det smaker.

Bøtnivået og øvrige straffereaksjoner er så pinglete at det er lønnsomt å gamble med sikkerheten. Dette undergraver i tillegg seriøs norsk transportnæring som bruker store summer på sikkerhet.

Mvh

''Denne personen utgjør en trussel mot andres liv og helse.''

Hva mener du politiet skulle ha gjort?

Siktet ham for drapsforsøk og satt ham i varetekt.

Han har med all tydelighet vist at han ikke eier respekt for hverken loverk, politi eller andres liv og helse.

Mvh

Det lurer jeg på også.

Og overskriften er litt...tilfeldig - Politiet lot ham gå.

Det er ikke slik at de kunne "valgt" anneledes vel?

De kunne satt ham i varetekt pga fare for undragelse.

Det han gjorde var i realiteten drapsforsøk. Last falt ut av bilen mens den var under fart.

Mvh

Siktet ham for drapsforsøk og satt ham i varetekt.

Han har med all tydelighet vist at han ikke eier respekt for hverken loverk, politi eller andres liv og helse.

Mvh

''Siktet ham for drapsforsøk og satt ham i varetekt.''

Det ville etter min oppfatning være en voldsom overreaksjon og det finnes neppe lovhjemmel for å gjøre det.

''Siktet ham for drapsforsøk og satt ham i varetekt.''

Det ville etter min oppfatning være en voldsom overreaksjon og det finnes neppe lovhjemmel for å gjøre det.

Hvem som helst kunne blitt skadet eller drept av last som falt ut.

Han hadde fått inndratt førerkortet dagen før pga villmannskjøring i beruset tilstand uten at dette satte en stopper for noe som helst.

Man risikerer åpenbart alt for lite ved å kjøre med andres liv og helse som innsats.

Mvh

Annonse

Hvem som helst kunne blitt skadet eller drept av last som falt ut.

Han hadde fått inndratt førerkortet dagen før pga villmannskjøring i beruset tilstand uten at dette satte en stopper for noe som helst.

Man risikerer åpenbart alt for lite ved å kjøre med andres liv og helse som innsats.

Mvh

Jeg hadde ikke fått med meg at han fyllekjørte da han kjørte inn i brua; da er jeg mer tilbøyelig til å være enig med deg i at saken er svært alvorlig.

Jeg hadde ikke fått med meg at han fyllekjørte da han kjørte inn i brua; da er jeg mer tilbøyelig til å være enig med deg i at saken er svært alvorlig.

Bilen var blant annet lastet med byggningsplater som kunne sklidd ut og drept mennesker i kjøretøy bak, f.eks en buss.

Mannen har fått beholde nøklene til den avskiltede bilen fordi han ikke har noen plass å gjøre av seg. Varetekt hadde vært helt greit.

Mvh

De kunne satt ham i varetekt pga fare for undragelse.

Det han gjorde var i realiteten drapsforsøk. Last falt ut av bilen mens den var under fart.

Mvh

''Det han gjorde var i realiteten drapsforsøk.''

Jeg har ikke sett at det er noen holdepunkter for at han hadde som intensjon å drepe eller skade noen. Jeg har ikke hørt om folk som har blitt varetektfengslet for promillekjøring og uaktsom atferd i trafikken.

''Det han gjorde var i realiteten drapsforsøk.''

Jeg har ikke sett at det er noen holdepunkter for at han hadde som intensjon å drepe eller skade noen. Jeg har ikke hørt om folk som har blitt varetektfengslet for promillekjøring og uaktsom atferd i trafikken.

Hadde noen blitt drept ville han blitt siktet for uaktsomt drap.

Det han gjorde var på linje med og skyte rundt seg på måfå med en hagle. Det burde være mulig å varetektsfengsle for slikt. Ikke minst når sjåføren responderer på tap av førerkort med ennå mer vanvittig adferd i trafikken.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...