Gå til innhold

hvilken olje er best i brownies

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, det er det jeg og mener å huske, men Mener jeg :-) sier det ikke blir det.

Olivenolje smaker ... olivenolje. Særpreget. Og denne smaken blir det på bakverk tilsatt olivenolje også uansett hva 'Mener jeg' sier.. Til baking skal man bruke en nøytral olje, f.eks rapsolje.

Gjest Mener jeg :-)

''Vanlig olivenolje''

Bruker du virkelig olivenolje når du baker? Jeg hadde olivenolje i en pannekakerøre en gang, og det var ingen som spise mer enn én pannekake den dagen....

Det var det brownies vi snakket om, der har jeg i olivenolje. ALDRI olje i noe andre bakst. For å få frem glansen. Og nei det smaker ikke. Til andre ting bruker jeg bremykt, flytende :-)

Annonse

Meierismør smaker jo desidert best. Flytende Bremykt kommer på andreplass.

Om dette ikke er alternativer, så velg en kaldpresset kvalitetsolje uten smak, f.eks. kaldpresset rapsolje.

Styr langt unna oljer som ikke er kaldpresset - de egner seg IKKE til mat :)

Gjest Mener jeg :-)

Olivenolje setter jo smak på. Heller en dose rapsolje, som er uten karakteristisk smak ;)

Gåsj skal ikke si imot dol-folkene skjønner jeg :) Jeg lager brownies med olivenolje. Og nei den smaker ikke olje :)

Nigella Lawson bruker extra virgin og vanlig olivenolje, så bite me ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...