Gjest Ung-snart gammel Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg er 35 år og jobber i kommunene i en deltidsstilling og klarer meg greit økonomisk med det. Sper på med litt ekstravakter innimellom. Har hatt denne stillingen i 10 år Blir trukket 2 % av lønnen min i pensjon via jobben hver mnd. Er imidlertid usikker på om dette er nok? Bør jeg spare i et eget pensjonsfond utenom hvis jeg ikke skal leve svært fattigslig når jeg blir gammel? Og hvordan virker egentlig dette? Lønner det seg egentlig når jeg begynner så sent? Blir det egentlig så mye utbytte? Eller er det lige greit å opprette en høyrente sparekonto og spare for seg selv, uavhengis av "hjelp" fra banken? Jeg er forøvrig flink å spare, så er 100% sikker på at jeg ikke ville sneket av pensjonskassa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375795-%C3%A5-jobbe-i-deltidsstilling-og-pensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.