Gå til innhold

Plutselig arr i ansiktet


Gjest ansiktsarrmannen

Anbefalte innlegg

Gjest ansiktsarrmannen

Hei. Jeg lå med influensa i en ukes tid. Når jeg kom meg ut av senga og fikk et titt på meg selv i speilet merket jeg noe rart på kinnet mitt. Et arr. Et slikt "innover" arr, flatt, ikke av den minste sorten heller. Ikke spesielt dypt på noen måte... Bare flatt. Det jeg ikke skjønner er hva dette kan ha kommet av? Kanskje jeg hadde en liten, liten, kvise i området for en måneds tid siden. At denne kan ha forårsaket det kan jeg ikke skjønne. Har hatt masse enkeltkviser i ansiktet oppigjennom årene, kviser av betydelig størrelse også, uten noen form for arrdannelse. Hva betyr dette arret? Kan ikke skjønne hvordan jeg har pådratt meg det... Uansett, det jeg lurer på er om det kan reduseres, eller hvor lenge et slikt arr vil være tilstede? Har et lignende arr på panna fra jeg var mindre, men dette er veldig mye mindre, og litt dypere. Et søtt arr. Dette nye arret derimot er ikke veldig hyggelig å dra med seg. Følte for å spørre en ekspert ang. dette. Fins det noen mirakelkur? Noe her som kan hjelpe? http://arunrajvs.articlealley.com/how-to-remove-scars-and-acne-scars-666479.html Eller er disse kjerringrådene svada? Kan du kaste lys på hva som evt. kan ha skjedd, og hvilke steg jeg kan ta å bli kvitt det? Uvitende mann 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Har jo ikke sett det , så kan ikke gi noen helt sikker tolkning av dette.. Men ikke så uvanlig at dannes forsenkete arr i huden i forbindelse med store kviser(acne). Selve betennelsen kan påvirke vevet slik at dette dels blir borte dels gjenvekst med økt bindevevsdannelse. Slike arr kan "fylles" ut litt gradvis ved hjelp av kroppens reparasjons slik at de blir minndre synlig, men vil nepp forsvinne helt.. Det er ingen fantastisk måte fjerne slike arr på rent medisinsk, man kan putte fillere først og fremst hyaluronsyre ved injeksjon og det kan hjelpe en stund. Kirurgi eller laser fungerer sjelden spesielt bra. Arret du har i pannen er sannsynligvis fra vannkopper da du var liten, de egner seg også dårlig for "radikal" behandling. Så dessverre må du nok bare være litt tolmodig , spesielt er det lurt å ikke gjøre noe som kan forverre situasjonen. Du gjør ikke noe galt ved å forholde deg avventende . Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...