Gå til innhold

Ny oppdatering

Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg håper dere bærer over med meg dere som ei lei.

I dag halter jeg nesten ikke i det hele tatt. Bare litt når jeg setter opp tempoet. Det er stillstand i noen dager og plutselig gjør jeg et rykk fremover igjen.

Bruddene skjedde 23 Oktober. Skadene var stygg i følge legene og selv var jeg så pessimistisk at jeg i beste fall trodde jeg ville bli innesperret frem til våren og i verste fall varig skadet.

Slik har det ikke gått. Nå synes jeg det har gått raskt og over all forventning ;o)) Når mai kommer skal jeg på joggetur.

Pessimisten har blitt optimist :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375919-ny-oppdatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Bra! Du har vært heldig, tross alt.

Ja, det har jeg, men nå ha jeg nesten begynt å bekymre meg mer for kollegaen min.

Hun var med i en bilulykke i sommer og fikk knusningskader i fotbladet og småbeina i fotbladet er mer komplisert enn i leggen.

Hun kom først til Drammen sykehus hvor de sa at det ikke var tvil om at hun måtte opereres, deretter sende de henne over til Ahus som bare satte gips på beinet. Hun gikk med gips i 6 uker før de fant ut at hun måtte opereres likevel. Operasjonen skjedde da i slutten av august eller begynnelsen av september.

Siden har hun ikke hørt noen verdens ting fra Ahus, hun har ikke hatt en eneste kontroll etter operasjonen.

Nå har jeg ikke inntrykk av at hun er typen til å bekymrer seg så mye, så hun er ikke slik som meg som ville ha ringt, mast og krevd noe hvis jeg ble glemt i systemet. Muligens har hun heller ikke så hatt store ambisjoner som meg om hvordan sluttresultatet skal bli iom. at hun ikke er typen som går på ski, kjører slalom eller er så aktiv på andre måter. Hun har ikke hatt fremgang i det hele tatt etter at hun kastet krykkene. Hun halter fremdeles like mye og jeg har nesten kommet lenger enn henne enda min skade skjedde flere måneder etterpå.

Så jeg synes hun også har tatt lite ansvar for egen bedring og kom først i gang med fysioterapi etter at hun fikk høre at jeg gikk til fysioterapi. Hun trener ikke der slik jeg gjør, men hun øver seg på å stå på tærne noe hun ikke greier.

Det har ikke hjulpet med fysioterapi på henne og først nå begynner hun å bli ganske oppgitt. Jeg fikk se foten hennes i går og ble veldig bekymret på hennes vegne. Fysioterapeuten hennes begynner visst også å bli bekymret.Tærne hennes er helt stive. Hun klarer ikke å røre på dem i det hele tatt. To av tærne har hun heller ikke noe følelse i. De er "døde" og derfor klarer ikke hun å få til den bevegelsen med fotbladet som skal til for å kunne gå normalt.

Jeg synes dette høres ut som en sykehustabbe. Hun skulle vært operert med en gang, så jeg ga henne litt peptalk i går og ba henne ringe Ahus. De kan da ikke bare sende henne fra seg slik uten å innkalle til en eneste kontroll. Her må man jammen stå på selv og alle er ikke slik at de står på selv, så jeg synes det blir feil hvis Ahus skal slippe unna med dette uten å se igjen pasienten. Selv har hun mest lyst til å kontakte en annen lege nå.

Nå har hun fremdeles metall i foten og jeg husker frosken skrev at kameraten hennes ikke ble bra før han fikk ut metallet, så jeg håper dette skjer med henne også, men det jeg så i går virket bekymringsverdig, synes jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/375919-ny-oppdatering/#findComment-3301311
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...