Gå til innhold

Melantonin tilskudd for å få sove

Anbefalte innlegg

Gjest Insomniana

Har nå fått resept på Circadin av legen min fordi jeg jobber turnus og har problemer med å snu døgnrytmen.

Tok første dosen (2 mg) før jeg skulle legge meg i går. Kan desverre ikke si den hadde så mye effekt :-/ Gir derimot ikke opp og vil prøve igjen i kveld og dagene framover.

Det jeg imidlertid reagerte mest på var prisen på disse tablettene! 150 kr for 21 stk? Tror det må være den dyreste medisinen jeg har vært borti og den har ikke en gang dokumentert effekt på alle! Medikamenter som Imovane o.l ligger på jo under halve prisen og denne funker tross alt på de fleste! Hvorfor skal "de sunneste" og mest helsevenlige medikamentene være dyrest?

Har andre positive erfaringer med Cicadin?

Og vet dere hvilke land som selger dem billig reseptfritt? Hva kalles preparatet i utlandet, feks på engelsk eller i Spania om de har det der? Og vet det er litt risiki, men har dere eks på noen linker til nettsider hvor de selger dem?

Fortsetter under...

Ja, det er dyrt å ikke få sove.

Circadine hadde ingen effekt på meg.

Det er enkelte steder i utlandet som selger sånt også. Søk på melatonin i Google. Det var flere linker på det første treffet der. (fitness-ettelleranna)

Lykke til med å få sove :o)

Gjest Insomniana

Ja, det er dyrt å ikke få sove.

Circadine hadde ingen effekt på meg.

Det er enkelte steder i utlandet som selger sånt også. Søk på melatonin i Google. Det var flere linker på det første treffet der. (fitness-ettelleranna)

Lykke til med å få sove :o)

Takk for svar! Ble nok en natt uten særlig med søvn på meg.

Kanskje det blir bedre etter jeg har brukt det en stund? Om det er slik det virker, håper jeg ihvertfall jeg kan få tak i det billig på nettet eller i utlandet. 21 tbl holder jo bare i knappe 3 uker..

Annonse

Ferskenblomst

Min erfaring med Cicadin er utelukkende negativ. Det eneste positive var at jeg fikk sove. Det tok ca en uke etter start så sov jeg hele natten, noe jeg ikke har gjort på mange år. Men kort tid etter start fikk jeg vektøkning, munntørrhet, hetetokter, migrene, og symptomer på overgangsalder. Overgangsaldersymptomene har hos meg fortsatt etter slutt på tablettkuren og har nok fremskyndet denne for meg. Har tatt opp dette med min lege som mener at tablettene nok ar fremskyndet overgangalderen hos meg. Hadde regnet med at det fortsatt skulle være minst et par år igjen før jeg startet på denne. Min helt personlige mening er å fraråde dette, men det er jo ikke sikkert det virker slik på deg så du kan jo prøvedet ut, og så evt slutte hvis du får plagsomme symptomer.

hvorfor skjer dette??

For min del hadde en "kur" på 21 tabletter god effekt, og jeg merket ingen ting ved seponering, dvs jeg sov like godt etter disse tre ukene.

Om du tenker å skaffe dette på annen måte en Circadin på resept, bare vær obs på at Circadin er et depotpreparat av Melatonin, slik at "vanlig" melatonin ikke vil være helt det samme som circadin.

Gjest Insomniana

For min del hadde en "kur" på 21 tabletter god effekt, og jeg merket ingen ting ved seponering, dvs jeg sov like godt etter disse tre ukene.

Om du tenker å skaffe dette på annen måte en Circadin på resept, bare vær obs på at Circadin er et depotpreparat av Melatonin, slik at "vanlig" melatonin ikke vil være helt det samme som circadin.

''Om du tenker å skaffe dette på annen måte en Circadin på resept, bare vær obs på at Circadin er et depotpreparat av Melatonin, slik at "vanlig" melatonin ikke vil være helt det samme som circadin.''

Det har jeg ikke tenkt på nei. Betyr det at det er enda mer sannsynlig at ikke melantonin tilførselen man kan skaffe i utlandet ikke virker?

Jentungen min har tatt Circadin siden i november, og den virker helt fantastisk. Virkningen avtok etter et par mndr, så hun tok en ukes pause så nå fungerer det igjen.

3 timer mer søvn pr natt har hun fått siden hun begynte med circdin.

- det er skikkelig dyr, det er eneste negative...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...