spiky Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 I dag har jeg gjort det «slutt» med en av mine venninner. Det er en jeg har kjent nesten hele livet. En jeg har regnet som blant mine beste venner. Grunnen er at hun de siste tre årene beskylder meg for ting jeg ikke har gjort som egentlig er helt uforenlig med vennskap. Og jeg syns det er veldig «klamt» de gangene vi nå treffes. Er det andre som har liknende erfaring? Jeg er både trist og lettet i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375961-gj%C3%B8re-det-slutt-med-venner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg vet ikke om min erfaring kan sammeliknes med din men... Jeg hadde en venninne helt fra ungdommen. Etterhvert som vi ble voksne og etablerte oss ble rivaliseringen veldig tydelig. Hun var veldig kritisk til meg og mitt. Hun kritiserte min mann, det første huset vi kjøpte oss, hobbyene mine, ungene mine... Jeg vet ikke hvorfor det ble sånn. Jeg prøvde en stund å analysere og finne ut årsaker og unnskylde henne, men til slutt ga jeg opp. Det var den stadige kritikken av ungene mine som var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg. Jeg sa ikke rett ut at jeg ikke ville ha kontakt med henne. Jeg bare sluttet å ringe, sluttet å ta kontakt og initiativ til å treffes. Vi bor såpass langt unna at vi ikke støter på hverandre særlig ofte heller. Vi er Facebook-venner, men jeg er en _meget_ passiv Facebook-bruker, så det skjer ikke stort der. Jeg vet ikke hva jeg ville ha tenkt om jeg stadig støtte på henne rundt omkring her. I begynnelsen ville det nok ha vært litt pinlig, tror jeg, litt rart. Nå tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye. Hadde jeg møtt på henne nå og hun hadde spurt om jeg ville ta en kaffe sammen med henne kunne jeg sikkert sagt ja. Men det kunne jeg ikke for fem år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/375961-gj%C3%B8re-det-slutt-med-venner/#findComment-3300919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.