Gå til innhold

klamydia?


Gjest mirja

Anbefalte innlegg

Samboeren min har hatt store smerter i lysken og pungen en ukes tid. Pungen har også vært hoven av og til.

I dag var han hos legen som tok klamydiatest av han.

Han vil ikke prate om det.

Hvor lenge kan man gå med klamydia uten at symptomene melder seg?

Jeg er bekymret over dette fordi vi har vært sammen i 8 måneder og venter barn.

Jeg lurer jo selvsagt på om han kan ha vært utro nå.

Selv har jeg ingen symptomer på noe, men hva om det ER klamydia da? Hvilke konsekvenser vil det få for mitt svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til mirja vedr. klamydia.

Problemet med klamydia, er nettopp at man kan gå med smitten lenge uten å kjenne det, og dermed rekke å smitte andre... De vanligste symptomer på klamydia-smitte hos menn er sårhet og svie i urinrøret. Hoven pung og lyskesmerter kan være mye annet, men det er vanlig at legen tar en klamydiatest ved disse plagene. Dersom det finnes klamydia hos mannen din, bør du også få tatt en ny prøve før fødsel. Trolig ble det tatt en prøve ved en av de første lege-kontrollene som du kan sammenlikne med. Barnet tar ikke skade av klamydia sålenge det er inni livmoren, men kan smittes ved selve fødselen. Dersom du er smittet skal du ha en antibiotika-kur før fødsel..

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...