Gå til innhold

Ang konfirmasjonsselskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tanta til..

Nei, det trenger ikke være dyrt og flott.

Har man plass, og er sånn passe mange kan man være hjemme.

Har man ørliten familie kan man invitere ut på restaurant.

Eller så kan man leie et lokale og ha koldtbord.

Man kan ha taler eller man kan la være. Man kan ha sanger, eller man lar være. La konfirmanten være med å velge.

Jeg synes det beste er når det er litt ulikt, blir mer personlig. Er heller ikke særlig glad i klamme sanger kopiert opp fra et hefte..men det er meg :)

Neida slettes ikke. Jeg har feiret både barnedåp/ navnedag, konfirmasjon og bryllup på mange måter og syns det er artig når noen gjør noe annet enn det som har vært vanligst her i Trøndelag; Trøndersodd og ingefærøl ved langbord med passe tykt sanghefte til ;-) Naboen dekket foreksempel langbord i hagen framfor å presse alle tett sammen i stua, og det ble riktig så koselig. Bordene var nydelig pyntet med blondeduk og markblomster - skikkelig Carl Larsonstemning :)

Neida slettes ikke. Jeg har feiret både barnedåp/ navnedag, konfirmasjon og bryllup på mange måter og syns det er artig når noen gjør noe annet enn det som har vært vanligst her i Trøndelag; Trøndersodd og ingefærøl ved langbord med passe tykt sanghefte til ;-) Naboen dekket foreksempel langbord i hagen framfor å presse alle tett sammen i stua, og det ble riktig så koselig. Bordene var nydelig pyntet med blondeduk og markblomster - skikkelig Carl Larsonstemning :)

''Naboen dekket foreksempel langbord i hagen framfor å presse alle tett sammen i stua, og det ble riktig så koselig.''

I Trøndelag? Da hadde det kanskje passet med en sånn ved hver kurvert:

http://www.aoksnes.no/UserFiles/Products/1186_hodeparaply_15.06.2011232139.jpg

;o) Det hørtes forøvrig aldeles fortryllende ut! :o)

''Naboen dekket foreksempel langbord i hagen framfor å presse alle tett sammen i stua, og det ble riktig så koselig.''

Hehe :-)

Annonse

Nei, det trenger ikke være dyrt og flott.

Har man plass, og er sånn passe mange kan man være hjemme.

Har man ørliten familie kan man invitere ut på restaurant.

Eller så kan man leie et lokale og ha koldtbord.

Man kan ha taler eller man kan la være. Man kan ha sanger, eller man lar være. La konfirmanten være med å velge.

Jeg synes det beste er når det er litt ulikt, blir mer personlig. Er heller ikke særlig glad i klamme sanger kopiert opp fra et hefte..men det er meg :)

'' Er heller ikke særlig glad i klamme sanger kopiert opp fra et hefte..men det er meg :)''

Meg også :)

Jeg har også konfirmant i år og skal ha selskapet hjemme hos meg :)

Jeg har avtalt med mine to søstre og mine foreldre at de baker en-to kaker hver og ellers bidrar med en eller flere retter til et tapasbord (de har selv tilsammen seks barn som etterhvert også skal konfirmeres :-P). Regner med pappaen også stiller opp med kake og tapasretter - så får jeg kanskje ham til å handle inn brus til festen :)

Jeg elsker litt uformelle fester, og slik vil også konfirmanten ha det :) Jeg har fått lov å holde tale, så det regner jeg med blir ;)

Jeg hadde det hjemme, fikk lånt stoler og bord. Vi var nesten 40 stk med stort og smått. Så vi måtte flytte ut alle andre møbler for denne dagen. Jeg laget all maten selv, kjøpte kun en bukett med blomster til konfirmanten, resten av dekorasjonene laget jeg selv, ved å plukke blomster både i hagen og i naturen,

Jeg fikk hjelp av familien til kaker, så jeg bakte kun en kake selv.

Det var et flott selskap som ikke kostet mer enn ca 2000 kr.

De var forberedt på at det fort kunne hende de måtte dekke innomhus for å si det sånn ;-)

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg forresten trodd dette var tatt derfra: http://trineshusoghage.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

De var forberedt på at det fort kunne hende de måtte dekke innomhus for å si det sånn ;-)

Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg forresten trodd dette var tatt derfra: http://trineshusoghage.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

*sukker lett misunnelig* Vakkert.... :o)

Gjest Elextra

'' Er heller ikke særlig glad i klamme sanger kopiert opp fra et hefte..men det er meg :)''

Meg også :)

Gode hjemmelagede sanger er gøy, synes jeg.

Ferdige sanger er kjedelig, og halvdårlige eller altfor lange hjemmesnekrede sanger er pinlig _og_ kjedelig.

Gode hjemmelagede sanger er gøy, synes jeg.

Ferdige sanger er kjedelig, og halvdårlige eller altfor lange hjemmesnekrede sanger er pinlig _og_ kjedelig.

''Gode hjemmelagede sanger er gøy, synes jeg.

''

Veldig enig i alt du sier her!

Annonse

Gjest Elextra

Jeg hadde det hjemme, fikk lånt stoler og bord. Vi var nesten 40 stk med stort og smått. Så vi måtte flytte ut alle andre møbler for denne dagen. Jeg laget all maten selv, kjøpte kun en bukett med blomster til konfirmanten, resten av dekorasjonene laget jeg selv, ved å plukke blomster både i hagen og i naturen,

2000 for en fest for 40!?

Høres utrolig ut, jeg ville tippet det tidobbelte, om en skulle gjøre det ganske enkelt.

Hvordan klarte du å få til mat (jeg antar hovedrett i en eller annen form (koldtbord?) og dessert/kaker) til under 50,- pr. kuvert? For jeg antar det gikk noen kroner til div. småstæsj som lys, servietter og annet småtteri også.

2000 for en fest for 40!?

Høres utrolig ut, jeg ville tippet det tidobbelte, om en skulle gjøre det ganske enkelt.

Jeg kjøpte 10 kyllinger, på tilbud til 29 kr stk. noe som blir.. 290 kr Deles jo i fire, og blir en bit på hver-

Kalkun, 200 kr, lagde kabaret selv, likeså waldorf. Elgstek, ( hadde jeg i fryseren) røkelaks, karbonader osv kjøpte jeg i god tid og fryste ned. Jeg kjøpte også de runde fløtepuddingene og fylte de med reker og krepsehaler, 0g mye mer.

Du får mye mat med litt planlegging, god plass i fryser og kjøleskap. Jeg kjøpte også ferdig oppskåret brød for å spare arbeid. Jeg organiserte det slik at jeg bare kunne varme opp maten på selve dagen,pluss eggerøren til røkelaksen som er absolutt best varm, rett fra pannen. Waldorf, salater og kjøtt ble skjært opp og ordnet dagen før.

Jeg skulle jo i kirken, så det ble liten tid til forberedelser den samme dagen som selskapet var.

Jeg har ikke alle tallene i hodet nå, dette ligger et par år tilbake i tid, men jeg husker at jeg holdt budsjettet og brukte ca 2000 kr.

For 5 år siden hadde jeg enda en konfirmasjon, som jeg satte bort. Leide lokale, bestilte maten, så alt jeg behøvde å gjøre var å ta på meg kjolen og dra. Regningen ble tidoblet omtrent. da bestemte jeg meg for at dette skal jeg klare selv, og det gikk helt fint. Konfirmanten selv var kjempefornøyd, maten ble kjempegod og jeg hadde råd til å hjelpe til litt ekstra på mopedkjøp i tillegg.

Hvordan klarte du å få til mat (jeg antar hovedrett i en eller annen form (koldtbord?) og dessert/kaker) til under 50,- pr. kuvert? For jeg antar det gikk noen kroner til div. småstæsj som lys, servietter og annet småtteri også.

Hei, svaret til Elextra var også ment til deg:)

Gjest Elextra

Jeg kjøpte 10 kyllinger, på tilbud til 29 kr stk. noe som blir.. 290 kr Deles jo i fire, og blir en bit på hver-

Kalkun, 200 kr, lagde kabaret selv, likeså waldorf. Elgstek, ( hadde jeg i fryseren) røkelaks, karbonader osv kjøpte jeg i god tid og fryste ned. Jeg kjøpte også de runde fløtepuddingene og fylte de med reker og krepsehaler, 0g mye mer.

Du får mye mat med litt planlegging, god plass i fryser og kjøleskap. Jeg kjøpte også ferdig oppskåret brød for å spare arbeid. Jeg organiserte det slik at jeg bare kunne varme opp maten på selve dagen,pluss eggerøren til røkelaksen som er absolutt best varm, rett fra pannen. Waldorf, salater og kjøtt ble skjært opp og ordnet dagen før.

Jeg skulle jo i kirken, så det ble liten tid til forberedelser den samme dagen som selskapet var.

Jeg har ikke alle tallene i hodet nå, dette ligger et par år tilbake i tid, men jeg husker at jeg holdt budsjettet og brukte ca 2000 kr.

For 5 år siden hadde jeg enda en konfirmasjon, som jeg satte bort. Leide lokale, bestilte maten, så alt jeg behøvde å gjøre var å ta på meg kjolen og dra. Regningen ble tidoblet omtrent. da bestemte jeg meg for at dette skal jeg klare selv, og det gikk helt fint. Konfirmanten selv var kjempefornøyd, maten ble kjempegod og jeg hadde råd til å hjelpe til litt ekstra på mopedkjøp i tillegg.

Imponerende!

Jeg ville trodd det gikk med nærmere 2000 til bare invitasjoner, servietter, blomster, lys og annen bordpynt.

Jeg har kommet billig unna. Laget Biff Stroganoff sjøl fra bunn, ingen pose her altså og iskake til dessert og forrett var rekecoctail den ene gangen og avokado med spekeskinke den andre gangen. Laget en marsipankake og tanten min laget en kake til kaffen og det ble ikke dyrt. Kjøpte mørbrabiff på halalforretning og ris, løk, sjampinjong, tomatpure og gulrot på tyrker'n.

Har hatt en dåp her og da hadde jeg koldtbord og det ble kjempedyr i forhold og jeg holdt på i mange dager for å lage de forskjellige tingene. Det ble i hvert fall dobbelt så dyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...