Gå til innhold

Banklån hos de store

Anbefalte innlegg

Gjest familie4

Vi har i mange år vært kunde hos Nordea og har aldri hatt en eneste betalingsanmerkning. Vi kjøpte forleden hus og greide akkurat å få låne nok til hus og litt oppussing. Da det viste seg at vi måtte låne mer så fikk vi beskjed om at "det blir vanskelig" og "at vi skulle veldig gjerne ha hjulpet dere, men det er datamaskinene her som bestemmer". Vi tjener tilsammen 750.000 i året og fikk max låne 1.750.000,- hos dem(vi hadde da en egenkapital på 600.000,-). Vi har to barn og ingen andre lån.

Vi fikk uten problemer låne akkurat det vi ville hos en mindre bank, men rentebetingelsene var noe dårligere. Vi synes det er rart at en så stor bank som Nordea slipper kundene sine så lett!?

Spørsmålet mitt er: er det andre som har erfaringer med at det er vanskelig å låne hos de store bankene, eller har vi bare møtt på feil person/datamaskin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376041-bankl%C3%A5n-hos-de-store/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den som gir seg har tapt.

Ta med svaret fra den mindre banken og press dem på nytt. Noen ganger så må en jounglere.

Jeg driver akkurat med dette selv. Og der jeg fikk 600.000 i en stor bank, min faste for øvrig, får jeg over millionen i en annen litt mindre bank. (andre summer er 1,100,000 i forhold til 2,000,000)

Attityden til saksbehandlerne er også merkbart forskjellig.

(I en tredje bank, som er min bruks nr.to, så bruker de omntrent bare nett/data. Når jeg legger inn dataene mine der så får jeg vel 150,000!!!)

Jeg har også "rent blad", ingen bet.anmerkninger ol.

Som jeg sa til min faste banks saksbehandler sist gang jeg snakket med ham: "synes du jeg maser, står på og ikke har lyst til å gi meg? Trøst deg med at det er slike kunder du vil ha i din bank!"

Stå på, joungler, vis frem tilbudene andre steder og si du ønsker et bedre tilbud, ikke "kan vi være så snill å få". Leder det ikke frem så får du vurdere å bytte bank. Husk at renten kan gå ann å diskutere litt på i noen tilfeller :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...